Xbox Scarlett

Simplex

Moderator
PSN
console peasant
XBL
console peasant
Steam
simplexpl
Mi chodziło o wyjaśnienie jakie warunki są konieczne aby gra mogła być dobrze zoptymalizowana. Nie chodziło o unikanie tego słowa.
 

chaoz2eyez

Padawan
PSN
chaoz2eyez
Ogromny spadek zaliczyły przychody ze sprzedaży sprzętu marki Xbox, te bowiem zmalały o 48 procent. Było to częściowo spowodowane spadkiem wolumenu sprzedawanych konsol. Zysk z oprogramowania i usług zmalało 3%, jednak zostało to zrekompensowane przez wzrost cen abonamentu.
#gif z Matrickiem na E3 i z podłożonym audio "Ale urwał".
 

Estevez

Stały bywalec
XBL
llukhash
Spadek sprzedazy konsol pod koniec generacji jest zrozumialy; ciekawe czy do Xbox Live wliczaja tez uzytkownikow aplikacji mobilnej czy na grajacych na Switchu...
 

angh

Stały bywalec
PSN
angh
Spadek sprzedazy konsol pod koniec generacji jest zrozumialy; ciekawe czy do Xbox Live wliczaja tez uzytkownikow aplikacji mobilnej czy na grajacych na Switchu...
Nie no racja... ale 48% xb vs planowane 10% ps4 to jest 'pewna' roznica.
do xbl wliczaja wszystkich graczy PC, ktorzy sie rzucili na testowanie subskrypcji.
 

tolman

Aktywny forumowicz
Kiedyś konto Microsoft i konto Xbox Live to były oddzielne byty. Kilka (a może już naście) lat temu zintegrowali to. Teraz można śmiało liczyć konta Microsoft jako xboksowe. Na przykład ktoś założy sobie konto mejlowe na hotmail.com albo outlook.com i ciach!, mamy nowego użytkownika Live. Nie szkodzi, że nigdy w życiu żadnej gry nie odpalił. Jakbym miał pokazywać statystyki akcjonariuszom to bym takie konta liczył ile wlezie!
 

Aludan

Aktywny forumowicz
PSN
AludanPL
XBL
Aludan
Steam
Aludan
Nie, ale nie ma przypadkiem tematu o Xbox One? ;) (tak jak o Playstation 4)

[EDIT]: No ok faktycznie nie ma... przykre ;P
Z tego co kojarzę na starym forum był taki wątek, a na pewno był o Scorpio :)
 

Simplex

Moderator
PSN
console peasant
XBL
console peasant
Steam
simplexpl
Nie ma, bo Xbox nikogo ;) nawet mmgl nie założył? 🤔

Na starym forum był wątek o Xboksie. Ja wrzuciłem tam linka z polskim znakiem - coś w tym stylu: Zażółć gęślą jaźń - z powodu wtedy jeszcze nie znanego nam buga ze starą wersja silnika forum (SMF) spowodowało to ze wątek się przestał poprawnie wyświetlać. Qubor próbował to naprawić i tak mu dobrze poszło, że wywalił cały wątek w kosmos. Wtedy zrobił jedyną sensowną rzecz jaką mógł zrobić w tej sytuacji, czyli dał mi bana na tydzień.
A ten bug na martwym forum do dziś nie został naprawiony...
 
  • Popieram
Reactions: Aludan

Aludan

Aktywny forumowicz
PSN
AludanPL
XBL
Aludan
Steam
Aludan
@Simplex Ja też któryś wątek popsułem na chwile, już nie pamiętam który, ale wklejałem jakiegoś linka i coś kombinowałem w czego efekcie forum zdechło (knur to chyba pamięta). Na szczęście udało się odratować i bana nie dostałem, zresztą nie zrobiłem tego celowo. Dobrze, że te czasu minęły i mamy już nowego foruma ... chociaż wątku o Xbox nadal brak :p
 

salata

Padawan
PSN
salata_pl
XBL
salata
Steam
salata
Dla pikselowych onanistow. Nowy Xbox bedzie miał RT za pomocą dedykowanego układu.

"I’m definitely super excited about what the new hardware could do. Having dedicated ray tracing hardware is huge." -- Colin Penty, Coalition
Pewnie Sony również. Ciekawe jak bardzo podobne będą konsole od MS i S. Z drugiej strony, MS nie może sobie pozwolić na fuck-up jaki miał miejsce przy okazji premiery One. Sony zakładam, że dale mają w pamięci eksperyment z PS3. Zapowiada się interesująco.

Zastanawiam się jak obecne gry wypięknieją na nowej generacji. MS może tutaj też dobrze pocinąć, bo mają spore doświadczenie z BC.
 

Aludan

Aktywny forumowicz
PSN
AludanPL
XBL
Aludan
Steam
Aludan
No to ciekawe, o PS5 nie kojarzę zapowiedzi o oddzielnym układzie RT.
Z kolei to Sony chwaliło się super szybkimi loadingami, a MS jakoś tak niezbyt, albo przeoczyłem.
Możliwe też, że obie firmy po prostu trzymają asy w rękawie na premierę.
 

Simplex

Moderator
PSN
console peasant
XBL
console peasant
Steam
simplexpl
Ja czekam na dementi i wyjaśnienie że został źle zrozumiany ;)

Jeżeli nie, no to bombowa informacja. Tylko że pan dziennikarz kompletnie na nią nie reaguje i zadaje kolejne pytanie, co jest bardzo dziwne.
 

salata

Padawan
PSN
salata_pl
XBL
salata
Steam
salata
Myślę, że oddzielny układ to raczej nie plotka. MS mógł sie dogadać np z Imagination Tech, tych od PowerVR, bo ini płodzili takie układy już dawno temu.

Tylko aby, nie zapedzili sie w kozi róg jak to było z ESRAM, którego jak odnoszę wrażenie niektórzy developerzy nie potrafili wykorzystać, szczególnie w multiplatformerach.
 
  • Popieram
Reactions: Aludan

Aludan

Aktywny forumowicz
PSN
AludanPL
XBL
Aludan
Steam
Aludan
Może raczej nie chciało im się niż nie potrafili. Mając do dyspozycji 32 MB ESRAM (TYLKO 32 MB, nie GB) o przepustowości ok. 200 GB/s (różne źródła) + wolne 8 GB DDR3 ok 68 GB/s versus PS4 z 8GB GDDR5 176 GB/s w dodatku z mocniejszym GPU i parcie na exy no to nie dziwota, że łatwiej i wygodniej było projektować gry pod PS4 niż męczyć się z optymalizacją na Xbox.

Wszystko rozbije się o moc GPU, ilość i szybkość ramu oraz planowane exy. Zawsze jest tak, że jedna konsola wychodzi na prowadzenie i to pod nią są projektowane gry, a do innych platform tylko dostosowywane. W sumie trochę analogii w tym jest, bo możliwe, że PS5 będzie pozbawione układu do RT (tak jak ESRAM), ale za to pozwoli na dowolne używanie CPU i GPU do obliczania RT zamiast jakiegoś ograniczonego mocą układu RT w Xbox i tym samym devsi będą woleli pisać gry pod PS5 niż dostrajać je do wydajności kawałka krzemu w Xbox.

W każdym razie zapowiada się ciekawa rywalizacja. Mnie najbardziej cieszy już sam fakt, że obie konsole będą oparte o Zen 2, więc w końcu bottleneck CPU powinien zniknąć :)
 

Rogue Fox One

Mieszkaniec forum
Zawsze jest tak, że jedna konsola wychodzi na prowadzenie i to pod nią są projektowane gry, a do innych platform tylko dostosowywane.
56 raz przypominam, że wszystkie gry są projektowane pod PC. Następnie dostosowywane do platform. Nikt nie projektuje na devkit. Do devkitu się co najwyżej optymalizuje. Gra może powstawać i 6 lat. I do ostatniego roku nikt sobie fujary nie zawraca tym, jak to śmiga na PlayStation/Xboxie. A następnie się tnie, tnie i tnie i optymalizuje na docelowe platformy. Poza wyjątkami first party nikt nie myśli o tym, by projektować grę z myślą o architekturze konkretnej platformy. Jeżeli któraś platforma wymaga specyficznych rozwiązań, tym gorzej dla niej. Swoją drogą dokładnie z tego powodu teraz celowo zaczęto downgrade'ować trailery/prezentacje E3 przed premierą, żeby zbyt dużej różnicy nie było. Wcześniej wcale nie downgrade'owano gry na premierę, i nie puszczano super_uber_hype_machine.exe na E3, tylko pokazywano co jest przed optymalizacją na docelowe platformy.
 

Aludan

Aktywny forumowicz
PSN
AludanPL
XBL
Aludan
Steam
Aludan
Jeżeli któraś platforma wymaga specyficznych rozwiązań, tym gorzej dla niej
No właśnie to miałem na myśli.
Masz oczywiście rację, że multiplatformy idą głównie na PC, a potem tną je do słabszych platform, ale tego nie negowałem, tylko skupiłem się na porównaniu konsol nie mieszając w to PC :)
 

Rogue Fox One

Mieszkaniec forum
Jasne. Sorry jeżeli ostro. Wcześniej już taka dyskusja była i ktoś się upierał, że gry się projektuje na konkretną platformę. A ja widziałem tytuły, które przez większość produkcji chodziły 14fps na devkicie i ok na premierze.