W poszukiwaniu idealnego MMO

Mexiss

Mieszkaniec forum
PSN
Astarr
XBL
Mexthar
Steam
Astarrpl
5 podejście i chyba siadło. Do FF14 zabieram się od pierwszej bety (jeszcze przed RR). Designersko ta gra jest źle zaprojektowana. Miejscówki z 200 nic nie wnoszącymi questami, a postać lvlujemy praktycznie samym main story i job story. Po co zmarnowali czas na tyle śmieciowych zadań? Mocno dostaje od mojego OCD przebiegając obok zdań, które nic nie wnoszą do gry, a świecą się równie mocno co główna linia fabularna.

Potrzebowałem odskoczni od WoWa. Coś wyluzowanego, niespiesznego żeby osobie popykać na boku. Mam prepaid na 30 dni (było świąteczne promo na grę z dodatkami, wiec olałem triala). Jest fajnie. Miło jest zacząć jakieś MMO od zera.

Gra ktoś z forum?
 

Lupus

Padawan
Steam
mighar
Spóźniłeś się, grałem 2 miesiące, ale teraz przerwa na Monster Huntera ;) Cześć zadań pobocznych, głównie w dodatkach ma całkiem ciekawą fabułę, natomiast te z podstawki pozostawiają wiele do życzenia. No i kiedyś nie dało się levelować tylko na głównej fabule, musiałeś robić Fate'y i zadania poboczne bo exp dla głównej linii fabularnej zboostowali parę lat po premierze.
 

Acrid

Prezes
Staff member

Build a deck of 12 cards that constantly cycle, with 4 active cards and a slew of handy abilities to smash your way through endless monsters and maps. Combine buffs, spells, and summons to weave your way through lands from Magic: The Gathering, like Shiv and the Caligo Morass.
klon diablo f2p mmo, konsole & pc w 2020 ;d taka posucha, że jest na coverze GI.

 

angh

Mieszkaniec forum
PSN
angh
mozesz grac do woli az dotrzesz do poziomu 35

tyle samo, co na PC

wez to, co jest najtansze i ma podstawke;) - najlepiej fizyczna, bo te maja jakies rozsadne przeceny od czasu do czasu. np. tutaj:
- chyba calosc, za 25 funtow.

Jakbys chcial grac na PC to potrzebujesz kupic gre raz jeszcze, ale abonament bedzie dzialal globalnie na konto. Mozesz grac ta sama postacia na ps4 i na pc.
 

Mexiss

Mieszkaniec forum
PSN
Astarr
XBL
Mexthar
Steam
Astarrpl
Trial do FF XIV jest na jakiś określony czas czy po prostu wiąże się z jakimiś ograniczeniami dla konta?

Ile kosztuje abonament na PS4?

Co trzeba kupić żeby zacząć grę od początku, tych edycji jest od cholery...
Była świąteczna promocja na PC - 80 zł za całość. Wziąłem i już dobiłem do 35lvl.

Gra jest cholernie źle zaprojektowana. Aktualnie robisz same main story plus class questy. Cała reszta (czy z 80%) questów to nic nie warte śmieci. Mapa jest zawalona tym bublem, ciężko przez cokolwiek się przebić.

Nie wiem czy to problem niskiego lvl (MMO zawsze są balansowanie pod endgame), ale rouge ma jedną z gorszych mechanik w MMO jaką widziałem - Hide. Normalna gra nie wywala z stealtha przy pullu przez innego gracza. Tutaj wszystko jest po japońsku (czyt. na odwrót). Opener podczas walki powinien wyglądać tak, że wchodzimy za bossa i atakujemy z zaskoczenia dostając mocnego buffa ze skilla. W tej grze to tak nie dział, a skill jak na razie jest totalnie bez sensu. Mega to irytuje, bo boje się, że takich głupot jest więcej, a ja utopię xx godzin na rozwijaniu postaci która jest zepsuta. Ktoś kto wymyślił, że pull wyciąga z ukrycia nieźle był obrażony na logiczne rozwiązania :D

Ogólnie to jak na razie (35lvl) gra jest cholernie średnia. Mimo wszystko idealna pod bezmózgie odstresowanie po pracy. No i 90% questów z story to „idź pogadaj”. Czasami nawet wchodzenie na mounta jest dłuższe niż następna postać do tego questa.

Jako pierwsze MMO pewnie ujdzie. Ja muszę odpocząć od WoWa i chciałem poczuć powiew świeżości, więc do 9.0 może uda mi się doczłapać do endgame’u w FF14.
 

Mexiss

Mieszkaniec forum
PSN
Astarr
XBL
Mexthar
Steam
Astarrpl
Ff14 = gw 2 >>> wow:)

Btw Jenna postać może mieć każda profesje, więc nic nie utopisz;l
Bzdura. Dobijając do endgame’u plus wyexpienie nowej postaci w czasie który poświęciłem na aktualną (oczywiście druga klasa jest znacznie szybsza) to właśnie ten utopiony czas. Gra jest alt-friendly, bo nie trzeba odblokowywać teleportów czy reputacji (o ile tutaj wbija się repę), ale gear i lvlowanie nowego joba to roboczogodzin.

No i jak ktoś poleca GW2 to wiadomo co sadzić o takiej rekomendacji :)
 

angh

Mieszkaniec forum
PSN
angh
Ale po co nowa postac? Znacznie szybciej zmienic job na istniejacej. Szczegolnie z jakakolwiek gildia. 1-60 palace of dead, 61-70 - heavens. albo squadron commands. 20 godzin na lev 50, jak sie sprezysz.

I tak, GW2 to kawal dobrej gry;) niestety, chyba arenanet troche finansowo odpada tutaj. Jednak na chwile obecna 5v5 jest swietne, i jescze nie mam opini o 15v15;). Jasne, ze Blade and Soul ma najlepsze chyba pvp, ale byla robiona dokladnie pod to;)
 

Mexiss

Mieszkaniec forum
PSN
Astarr
XBL
Mexthar
Steam
Astarrpl
Ale po co nowa postac? Znacznie szybciej zmienic job na istniejacej. Szczegolnie z jakakolwiek gildia. 1-60 palace of dead, 61-70 - heavens. albo squadron commands. 20 godzin na lev 50, jak sie sprezysz.

I tak, GW2 to kawal dobrej gry;) niestety, chyba arenanet troche finansowo odpada tutaj. Jednak na chwile obecna 5v5 jest swietne, i jescze nie mam opini o 15v15;). Jasne, ze Blade and Soul ma najlepsze chyba pvp, ale byla robiona dokladnie pod to;)
Zmiana joba to ponowne expienie i gearowania postaci, a to zżera czas. Jeżeli doczytałeś to jako stworzenie nowej postaci to doszło do nieporozumienia.

Największą kulą u nogi GW2 jest genialne GW1. Plus to, że gra jest fatalnej jakości.
 

Lupus

Padawan
Steam
mighar
Każda klasa postaci, której poziom jest niższy od twojej najwyżej wylevelowanej postaci otrzymuje buff do expa, więc też nie jest tak, że poswiecasz na rozwój altow tyle samo czasu. I rogue jako ninja ma umiejętność, która pozwala na użycie Trick Attacku w walce. Generalnie jeśli chodzi o zadania poboczne, to rób tylko te, które mają wykrzyknik na niebieskim tle, resztę, przynajmniej w podstawce można pominąć.
 

Mexiss

Mieszkaniec forum
PSN
Astarr
XBL
Mexthar
Steam
Astarrpl
No nie bardzo. Tych questów tez jest więcej niż w cholerę. Biegnę do questa, a tam 1lvl. Q żeby zostać rybakiem czy innym glamourem. „A ić pan w...”

Wiem, że jest skill, który znosi pozycjonowanie na mobie, ale to nadal jest gowniany design. Nawet jak spojrzysz na to pod względem roleplay’u - czemu wywala rouge’a z stealtha jak ktoś inny rozpoczyna walkę? To nie ma sensu :D
 

Lupus

Padawan
Steam
mighar
Nie dobilem do maksymalnego poziomu, ale jak sobie sprawdzałem kilka klas, to dla każdej na 80 poziomie miałbym dość miejsca na wszystko plus ewentualnie jakieś makra. Panowie Japończyki bardzo sprytny system wymyślili z przełączaniem się między crossbarami w zależności od tego który spust najpierw wciśniemy przez co w walce mam dostęp do trzech pełnych crossbarów, każdy na 16 slotów. Dodatkowo jeśli mam broń schowaną automatycznie gra przelaczała na jeszcze inny crossbar, na którym miałem skróty do najpotrzebniejszych menusów, mounta, makra do przełączania klas postaci itp.

Bardzo to wszystko wygodne, ale wymagało kilku godzin na poczytanie, ogarnięcie ustawień, a potem planowania gdzie wstawić nabyte umiejętności żeby było wygodnie (a potem i tak w praktyce przestawiasz wszystko, bo masz lepszy pomysł ;))
 
  • Popieram
Reactions: Kosmos

Mexiss

Mieszkaniec forum
PSN
Astarr
XBL
Mexthar
Steam
Astarrpl
Troszkę nie wierzę, że ktoś na padzie by da radę tankować/healować czy robić dobry dps. Oczywiście w FF14 pad był brany pod uwagę od samego początku, przez to mamy 2,5s GDC. Lecząc czy tankując zmieniamy targetu dość często, a DPSem można trochę ściemniać - FF nie wspiera dobrych graczy i w regulaminie jest zapis w którym nie można powoływać się na dpsmetery/parsy żeby ktoś się ogarnął i zaczął grać zamiast klepać w losowe przyciski. Jak heal nie ogarnie to party padnie. Jak tank nie przejmie aggro to party padnie :)
 

Lupus

Padawan
Steam
mighar
Popatrz sobie na filmy z najtrudniejszych rajdów - sporo jest na klawiaturze, ale duża część gra na padzie i nie ma problemu z ubiciem bossa. I to nie tylko dps, ale tanki i healerzy także.

Do 70 poziomu sam tankowalem na padzie i nie miałem problemu ze zbieraniem aggro. Mam wrażenie, że za bardzo porownujesz ten tytuł z WoWem - owszem, są to theme parkowe mmo, które nastawione są na klepanie bossów w drużynie, ale sama rozgrywka ma inny flow, inaczej designuje się tutaj walki. Heale są bardzo potężne w porównaniu do WoWa, więc healerzy również skupiają się głównie na rotacji dps i nie muszą spamować zaklęciami leczącymi jak w WoWie. Utrzymanie aggro tankiem również jest banalne i bardziej masz ogarniać gdzie i kiedy walnąć skille zmniejszające obrażenia, a nie uzerać się ze zbieraniem aggro.

Nie mówię, że gra nie ma wad, słaby design wychodzi głównie w podstawce, z której, zgaduję, nie wyszedłeś jeszcze, ale mam wrażenie, że szukasz WoWa w innej skórce, zamiast spróbować zagrać FF XIV jako osobny tytuł z własną mechaniką i innymi rozwiązaniami.

PS. Stealth w Fajnalu nie służy do podkradania się do mobów jak w WoWie a jego główną funkcją jest reset cooldowna na mudrach ninjy. Próbujesz przełożyć nawyki z WoWa tutaj, więc nie dziw się, że jest inaczej niż się spodziewasz. ;)
 
Last edited:

Mexiss

Mieszkaniec forum
PSN
Astarr
XBL
Mexthar
Steam
Astarrpl
Z stealthem to bardziej „roleplayuje”, bo taką gram postacią. Mocno mnie irytuje fakt wyrzucania z stealtha przy pullu. Nawet na dungach do lvlowania. Tym bardziej jak to sprawia, że jeden z mocnych skilli przestaje być możliwy do użycia.

Aktualnie w WoWie heal też mocno dpsuje. Grając paladynem musiałem mooocno dpsować podczas walki, bo nie dość, że healuje drużynę to skraca CD na healu. Swoją drogą obłędny build.

Mimo wszystko wydaje mi się, że FF14 różni się od WoWa brakiem narzędzi, którymi możemy analizować siebie i innych podczas/po pullu. Nie ma pytań do gracza X czemu zrobił 15% mniej dmg i rzucił 50% mniej skilla abcd od gracza Y grającego tą samą postacią. Tak samo healem podczas walki. Zgaduję, że gracz na padzie nie będzie miał swojego heala tak rozłożonego po party jak ten na klawiaturze. Ba! Nawet obstawiam większy overheal. Z tego co wiem to za takie pytania na chatcie można zostać zreportowanym i są tego jakieś konsekwencje.

Będę cisnął przez ten miesiąc prepa. Mocno z doskoku, bez spiny, ale systematycznie do przodu. Gra pozwala się zrelaksować i latać od q do q, a to mi wystarczy.
 

Lupus

Padawan
Steam
mighar
Narzędzia istnieją, jest licznik dps, są logi, które uploadujesz na odpowiednik tego z WoWa (chyba nawet prowadzony przez tych samych ludzi). Różnica jest taka, że tu nie możesz zwrócić uwagi randomom, że ich dps jest słaby, bo i na dobrą sprawę większość instancji z ruletki nie wymaga wyśrubowanego dpsa, tylko podstawowego ogarnięcia mechanik podczas walki. Co innego gdy masz stałą grupę z którą rajdujesz, wtedy możecie sobie analizować logi do woli, nikt nie powinien was wtedy banować.

Moim zdaniem FF XIV ma dużo lepsze community niż WoW dzięki takim zasadom. Spróbuj w WoWie powiedzieć na początku instancji jako tank, że pierwszy tankujesz ten czy inny dungeon- prawie zawsze znajdzie się jakaś maruda, która zacznie kręcić nosem, że jak to tak, stracą tylko czas, bo przecież z doświadczonym tankiem byłoby szybciej itp. W Finalu z tego co zauważyłem częściej ludzie starają się pomagać nowym graczom. Gdy levelowalem jako paladyn wielokrotnie podczas instancji inni pokazywali mi drogę, pokrótce tłumaczyli taktyki i generalnie byli bardzo życzliwi. Uważam też, że czepianie się graczy, że słabo grają i tak nie ma wiele sensu, bo 90% rajdów i instancji w tej grze można ukończyć z graczami spisujacymi się słabo, a do pozostałych 10% i tak potrzeba stałej grupy, bo pugowanie rajdów na wysokim poziomie trudności nie jest przyjemne dla nikogo czy to w FF, WoWie czy innym mmo. A jeśli ktoś gra słabo, a chce się poprawić to prędzej sam zacznie prosić innych o rady albo szukać pomocy w necie - czepianie się innych na czacie rodzi tylko niepotrzebne pyskówki. ;)
 
  • Popieram
Reactions: angh

Arcybibosz

Badass
Dobra, znalazłem sobie idealne rozwiązanie - ściągnąłem sobie wowa na kompie w pracy. Działa w oknie, więc nadaje się idealnie żeby w wolnej chwili ubić parę wilków.

Ale nostalgia mi się włącza. Zrobiłem sobie jak kiedyś human warrira i biegam po lasach. Orkiem też grałem i było spoko, ale wole terenludzi niż te pustkowia orków.
 

sicksteaphoar

Stały bywalec
Jeśli grasz retail to polecam mining/jewelcrafting lub mining/enchanting. Na chwilę obecną profesje produkcyjne są w opłakanym stanie, ale w 8.3 będzie większy popyt na kamienie (możliwość tworzenia socketów w przedmiotach), a sami jubilerzy potrzebują ore'ów aby zdobywać kamienie.