W co obecnie gracie?

op1ekun

Stały bywalec
Jan 15, 2020
421
579
London
Jadę z Playstation Plus Collection. Wczoraj zacząłem męczy Infamous: Second Son. Jak to dobrze wygląda (gra 2014) na PS5! Na razie bardzo sympatyczna gra!
Do tego staram się dalej ogarnąć WH40k Inqusitor i popykuję w WH Chaosbane (zakupione planowo do coopa).
 

gseed

I Am Robot
Sep 13, 2019
6,223
5,337
Wróciłem do Mass Effect 2. Akurat zacząłem jakoś przed zapowiedzią remastera kontynuując przejście postacią z jedynki. Stwierdziłem wtedy że nie ma sensu grać skoro zaraz będzie remaster, ale jednak chyba nie chce mi się zaczynać od początku, wiec jadę dalej na X360. No i muszę stwierdzić, że ta gra wciąż wygląda naprawdę świetnie w tej wersji. Styl graficzny z tym filmowym ziarnem i anamorficznymi flarami perfekcyjnie współgra z rozdzielczością 720p, filmowymi 30fps i uproszczoną geometrią sprzed 10 lat. Razem tworzy to spójny estetyczny obrazek, któremu niczego nie brakuje, a który tylko zyskuje dzięki auto HDR na XSX, dzięki czemu wygląda to mega klimatycznie na OLEDzie. Sama gra to wspaniała wciągająca podróż, bardzo dobrze jest do tego wrócić :)
 
  • Popieram
Reactions: Xian and trenth

Screwball

I Am Robot
Jun 28, 2019
7,917
10,734
CHORUS czy tam CHORVS - kurcze jakie to jest fajne, chyba trochę brakowało mi takiego arcadowego latanka po kosmosie. Kiedyś była taka gra Yager i trochę mi się z tym kojarzy (tyle, że tam chyba nad planetą się latało, a tutaj raczej kosmos). Stateczkiem się bardzo fajnie śmiga i szczela, a jak opanuję pewien istotny trik, to można tam robić naprawdę fajne akcje. Grafika jest przyjemna, kolorowa, wszystko śmiga jak trzeba, ale też bez szczękopadu. Oczywiście gram w trybie wydajności, drugi nie wygląda jakoś lepiej (niby wyższa rozdzielczość), ale w takiej grze 30 klatek to grzech. Gra jest też dosyć mocno fabularna, ale ta fabułka już po chwili zaczęła mnie nudzić, poza tym nasza bohaterka non stop szepcze, co mnie lekko wkurwia, no ale to ja - nienawidzę szeptania. Anyway - no super się to zapowiada.



pozdr
 
  • Popieram
Reactions: TurboGad

Arcybibosz

I Am Robot
Jun 27, 2019
5,007
2,670
30
Szczecin, Zdroje
Shin Megami Tensei V

W końcu się doczekałem. Klimat świata mocno enigmatyczny, wprawia człowieka w poczucie osamotnienia. Ten sam świat urzekł mnie designem. Ruiny Tokio pokryte złoty piaskiem i dziwnymi bryłami jest niesamowity. Do tego dochodzi niesamowita muzyka w której zakochałem się od pierwszego usłyszenia.

Gameplayowo to takie hardcorowe pokemony - na nor malu jest naprawdę ciężko i chwila nieuwagi może nas kosztować wie i game over. Bez grondu ani rusz - to nie jest personą gdzie całą grę można przejść praktycznie z marszu.

Na liczniku mam 10h i fabularnie nie wiem jeszcze nic - gra rozkręca się mega wolno, ale jestem głodny tego co chore japońskie głowy wymyśliły.

Jak nie chcecie sprawdzić gry, to obadajcie chociaż OST.
 

SimonX

Badass
Jun 27, 2019
1,726
1,965
44
Kraków
Ratchet and Clank Rift Apart.
Zawsze lubiłem Ratchety, przeszedłem chyba wszystko od czasów ps3, nowy Ratchet to był oczywisty zakup, nie brałem na premierę tylko dlatego, że miałem dużo innych rzeczy do ogrania. Ale zrobiło się luźniej, cena spadła do śmiesznie niskiej i oto gram.
Mechaniki to stary dobry Ratchet, świetna walka z dziwnymi broniami, eksploracja, znajdźki - miodek. Graficznie jest absolutny obłęd, szczegółowość świata, modeli, oświetlenie, efekty cząsteczkowe, odbicia, jakieś załamania obrazu od ciepła, jest tego mnóstwo i składa się na śliczny barwny szczegółowy świat w ostrym 4k. Jako bonus brak loadingów i fajnie przechodzenie między światami. Przeskakiwanie między światami nie występuje w grze często, jest zrobione albo "na szynach", albo w formie znajdźki - kieszeni wymiarowej ukrytej na planszy, gdzie otwieramy porzejście do małej planszy, na końcu której znajduje się nowa część pancerza.
Gra wykorzystuje wszystkie możliwości ps5, szybki dysk, 3d audio, spusty dualsense przy walce, wibracje przy chodzeniu, ale też są smaczki jak np. bardzo fajny efekt dudnienia basów na dyskotece odczuwany na padzie. Ta gra to prawdziwy nextgen.
 
Last edited:

Arcybibosz

I Am Robot
Jun 27, 2019
5,007
2,670
30
Szczecin, Zdroje
Call of Duty Cold War

Tym razem tryb fabularny jakoś mnie nie kusi, ale multi... Multi jest szatan.

Wczoraj zawałem nockę bo "jeszcze jeden mecz". Dzisiaj jest prawie 1 w nocy, a ja o 5:30 wstaje.

Chwyciło mnie za mordę i nie chce puścić, nigdy wcześniej jakoś multi w codzie mnie nie kręcił.
 
  • Popieram
Reactions: Varamir

Screwball

I Am Robot
Jun 28, 2019
7,917
10,734
Call of Duty Cold War

Chwyciło mnie za mordę i nie chce puścić, nigdy wcześniej jakoś multi w codzie mnie nie kręcił.

I akurat chwycił cię najgorszy, jaki ostatnio powstał? Interesting.

A w temacie Asterix & Obelix: Slap them All - nawet jeszcze w to za bardzo nie grałem, chciałem tylko sprawdzić czy jest multi online i... nie ma :( Trochę suchar, bo liczyłem, że pogram z bratem. Natomiast sama gra to oczywiście klasyczny beatem up, który wygląda jak komiks/kreskówka, chodzi też wszystko przyjemnie, więc tutaj super. No ale multi tylko kanapowe :(

capsule_616x353.jpg


pozdr
 

Screwball

I Am Robot
Jun 28, 2019
7,917
10,734
I akurat chwycił cię najgorszy, jaki ostatnio powstał? Interesting.

Jest czwórka znajomych to jest spoko. Krążą opinie że Vanguard ma słabe multi, rownolegle do tego ze bardzo fajne.

Co to znaczy że ten jest najgorszy? Jak dla mnie to wszystkie są takie same, Setting się zmienia tylko.
W CW jest jakiś bieda silnik. Gra chodzi słabo (gubi klatki), gunplay jest ewidentnie gorszy, a do tego mapy są jeszcze bardziej scenografiamii niż zwykle - nie da się otwierać drzwi (czy coś tam się nie dało robić równie basicowego), nie można położyć guna do przycelowania, wszystko jest tu generalnie dużo bardziej kwadratowe niż zwykle, a na pewno bardziej niż w MW i teraz w V. Różnice nie są jakieś drastyczne i być może dla laika niezbyt zauważalne, ale jak ktoś dużo gra w coda to jednak znaczące i zdecydowanie na niekorzyść CW.

pozdr
 

op1ekun

Stały bywalec
Jan 15, 2020
421
579
London
O widzisz edycja ze wszystkimi dodatkami jest za -80% na PS Store i bardzo się zastanawiam bo Diablo i gier od Blizza nie dotykam. Napisz potem na priva jak się end-game sprawuje.

Bym brał za takią kase.
No i pograłem (mam 20 lvl) cośtam poodblokowywane, jakiś lepszy sprzęt wpadł, pobawiłem się chainswordem, lasgunem itd. Niestety W ŻYCIU nie widziałęm takiego burdelu w grze! Prawie nic nie rozumiem... absolutnie nic nie jest wytłumaczone, zbieram jakiś loot i w teorii ulepszam moją postać, a tak naprawdę nie czuję w ogóle progresji. Gąszcz statystyk, z których w zasadzie rozumiem tylko Base Damage i Supression, też nie pomaga. Misje wyglądają podobnie i nie widzę wpływu różnego ekwipunku na poziom rozgrywki (gram na normal). Itemizacja to jakiś horror. Z jednej strony mamy Quality, które często ma zero wspólnego z jakością sprzętu, cenę w Credits i rarity. Niestety 90% czasu będziemy porównywać itemki i zastanawiać się dlaczego o zielone gówno z 3 zdolnościami i niższą cena ma wyższe quality niż nasz fiolietowy item z 4 zdolnościami. BYZYDURA!
Spędziłem kilka godzin szukając jakiś poradników dla noobów, ale wszystko co jest na tubie to jakieś tips&tricks z dupy albo filmiki z przed 2-3 lat (jeszcze z przed patcha 2.0 i Prophecy co wywróciły wszystko do góry nogami). Sytuacja jest tak zła, że nawet oficjalne kompendium to zlepek luźnych tematów bez żadnego kontekstu, a na steamie ludzie odsyłani są do tabelek w google docs gdzie wylistowane są itemy, enchanty i inne rzeczy, któych dev nie wytłumaczył w grze.
Przez większość czasu nie wiem co robię i po prostu traktuję to grę jako durngo hack&slash i ogrywam misje z kampanii bo nie mam siły i ochoty doktoryzować się.

Audio + Video + klimat robią robotę i wierzę w to, że to jest gra osadzona w wh40k, ale poza tym raczej duży zawód.
TL;DR Diablo2 dalej niedoścignione!

Zastanawiam się nad Chaosbane, które w edycji Slayer zdaję się mieć sporo kontentu, a i cały rozwój postaci zdaje się być spójny.

EDIT:
Znalazłem jednego gościa, który produkuje konkretne filmiki, ale znowu trzeba by oglądać godziny materiału zamiast grać w grę.


No i przeprosiłem się z grą. Gdybym tylko wiedział, że WIĘKSZOŚĆ ważnych elementów rozgrywki odblokowuje się TYLKO w kampanii to byłoby znacznie mniej frustracji ;)
Sama gra, jak już ogarnąłem większość statów, debuffów, buffów itd. zdaje się być dosyć głęboka.
Sprzętu jest sporo, w tym unikalne dla uniwersum cybernetyczne wszczepy. Relikty (zwykłe, Archeotech i antyczne) pozwalają na znalezienie naprawdę mocarnych kombinacji. Z broni jest wszystko co fan wh40k mógłby sobie wymarzyć. Nie spotkałem się natomiast z żadnymi setami.
Do tego z czasem można przerzucać statystyki sprzętu, podbijać poziom, a na koniec dodać sloty. Natomiast w te sloty można wrzucać odłamki, a nieco później psalmy, które składają się na doktryny (coś jak kombinacje runiczne w Diablo2).
Żeby tego było mało to jest w grze w zależności od klasy postaci (3 główne + 4 w dodatku, każda z 3 wariantami ) istnieje rozbudowana lista drzewek umiejętności (głównie pasywnych) gdzie można rozwijać postać w dowolnym kierunku. Umiejętności są pasywne bo te aktywne są związane z brońmi (po dwie na lewą i prawą rękę albo 4 w broni dwuręcznej).
Jeśli chodzi o zawartość to mamy wcześniej już wspomnianą kampanię, mamy losowo generowane misje (różne typy od oblężenia po polowanie na elity), które dodatkowo można modyfikować kartami tarota i pieczęciami (zmieniają bilans sił, szanse na wypadnięcie sprzętu itp.), Strefę Wojny, Krucjaty, a dla miłośników multi jest nawet coop i pvp.
Na koniec warto wspomnieć, że w 2022 dostaniemy nową klasę Siostrę Bitewną :) a z nią pewnie więcej unikalnej zawartości.
Polecam! Szczególnie jak będzie znowu można wyrwać edycję ze wszystkimi dodatkami za -75% ceny :)
 
  • Popieram
Reactions: Simplex

Puchacz

Badass
Jun 27, 2019
1,994
1,268
Zelda Skyward Sword. Z 40h na liczniku i coraz bliżej do finału (tak coś czuję). Gra super, a prawie bym ominął ze względu na opinie co do tragicznego sterowania (to nieprawda po prostu). Dobrze ze dopytałem tu na forum.
 
  • Popieram
Reactions: trenth

Simplex

Apostoł VR
Jun 27, 2019
24,438
17,239
Krakow
mkwadratpodcast.pl
W tym roku przeszedłem Dooma 3 na PS5. Nie było lekko, ale nadal art-style robi robotę :D
Ja dzisiaj przeszedłem pierwszy epizod oryginalnego Dooma na Switchu i zacząłem drugi. Jestem zszokowany jak dobrze się gra. Gram na Hurt Me Plenty.
Właśnie skończyłem drugi epizod. Jakie to dobre, wow! Ja chyba nigdy nie skończyłem Dooma, albo zrobiłem to tak dawno że nic nie pamiętam :D najbardziej niesamowite jest to ze jestem w stanie sam bez żadnych podpowiedzi na prawie każdym poziomie znaleźć wszystkie albo prawie wszystkie secrety (w Quake'u 1 czy 2 nie potrafię). To znaczy że są dobrze zrobione, dla ludzi.

Czy wersja na Switcha jest dla lamusów? Bo gram padem na Hurt Me Plenty i jest relatywnie łatwo, podczas normalnej gry może raz czy dwa zginąłem i że dwa podczas walki z Cyberdemonem z końca 2 epizodu, ale ogólnie jest luzik. Myślałem że będzie trudniej. Mam wrażenie że gra jest tak zaprojektowana żeby przez 90% czasu używać strzelby. Mylę się? :)
 

Srebrny_Lis

Żywa Legenda
Jul 12, 2019
12,608
5,523
Właśnie pobrałem GTA 3 z ps now. Pierwsze 10 minut z grą. Cóż, tak sobie dokładnie wyobrażałem że to będzie, zanim imba wybuchła. Dlatego nie chciałem wcale by to powstało. Zobaczę sobie kilka misji z ciekawości jedynie.

Maxa Payna mogli by zremasterowac 1 i 2, tam nie trzeba wiele poprawiać (chyba)
 

gseed

I Am Robot
Sep 13, 2019
6,223
5,337
Maxa Payna mogli by zremasterowac 1 i 2, tam nie trzeba wiele poprawiać (chyba)
Oj trzeba. Właśnie gram w jedynkę w wersji X na XSX (jest 4k i HDR ale to tyle) i ta gra graficznie jest mocno przestarzała. Zwłaszcza w porównaniu do innych gier z 2001 (MGS2, SH2, DMC) wygląda jak poprzednia generacja. Strzela się wciąż wybornie, ale graficznie to są późne '90 IMO.
 

Simplex

Apostoł VR
Jun 27, 2019
24,438
17,239
Krakow
mkwadratpodcast.pl
Maxa Payna mogli by zremasterowac 1 i 2, tam nie trzeba wiele poprawiać (chyba)
Oj trzeba. Właśnie gram w jedynkę w wersji X na XSX (jest 4k i HDR ale to tyle) i ta gra graficznie jest mocno przestarzała. Zwłaszcza w porównaniu do innych gier z 2001 (MGS2, SH2, DMC) wygląda jak poprzednia generacja. Strzela się wciąż wybornie, ale graficznie to są późne '90 IMO.
Nie wiem jak na konsolach, ale na PC Max Payne był benchmarkiem graficznym - w tym pozytywnym sensie ;)

The rendering present in the game was phenomenal for its time and as such received multiple graphics awards.
(...) the graphical result produced at that time was still far and away better than other titles in this period. The rendering quality of this game was not seen in other titles for several years. This game stands as a remarkable technical accomplishment and a significant entry in the history of progression in realtime rendering.


Efekty cząsteczkowe na tamten czas to był nextgen.

Aha, no i porównywanie go z MGS2, SH2 czy DmC to trochę tak jakby porównywać grę AAA z indykiem. Grę zrobiło małe niezbyt doświadczone (w robieniu gier 3D) studio mając bardzo mały budżet (dlatego przerywniki są zrobione w formie komiksu, żeby zaoszczędzić). A mimo to osiągnęli ogromny sukces z tą grą.

Ja gralem w MP prawie dokładnie rok temu w 4K na PC i moim zdaniem gra nadal wygląda dobrze biorąc pod uwagę że ma 20 lat, czyli bardzo dobrze jak na swoje czasy.
Być może porty konsolowe są gorsze, nie wiem tego.

Nie ma opcji żeby ta gra działała na poprzedniej generacji, jak ktoś mi nie wierzy to niech odpali sobie Silent Hill z 1999 roku. Tam to się dopiero grafika zestarzala, jak gralem to byłem przekonany że gra wyszła najpóźniej w 1996-97, a nie rok po Half-Life :D
 
Last edited:

Srebrny_Lis

Żywa Legenda
Jul 12, 2019
12,608
5,523
No to jak strzela się wybornie to naprawdę niewiele trzeba. A GTA...odpalam, jadę autkiem. Autko jedzie, skręca w prawo i w lewo. Zero jakiegoś feedbacku od asfaltu, coś co potem daje nam radochę w grach o autkach. Może to być arcade, może być sim. Tu po prostu autko jedzie
 

gseed

I Am Robot
Sep 13, 2019
6,223
5,337
Maxa Payna mogli by zremasterowac 1 i 2, tam nie trzeba wiele poprawiać (chyba)
Oj trzeba. Właśnie gram w jedynkę w wersji X na XSX (jest 4k i HDR ale to tyle) i ta gra graficznie jest mocno przestarzała. Zwłaszcza w porównaniu do innych gier z 2001 (MGS2, SH2, DMC) wygląda jak poprzednia generacja. Strzela się wciąż wybornie, ale graficznie to są późne '90 IMO.
Nie wiem jak na konsolach, ale na PC Max Payne był benchmarkiem graficznym - w tym pozytywnym sensie ;)

The rendering present in the game was phenomenal for its time and as such received multiple graphics awards.
(...) the graphical result produced at that time was still far and away better than other titles in this period. The rendering quality of this game was not seen in other titles for several years. This game stands as a remarkable technical accomplishment and a significant entry in the history of progression in realtime rendering.


Efekty cząsteczkowe na tamten czas to był nextgen.

Aha, no i porównywanie go z MGS2, SH2 czy DmC to trochę tak jakby porównywać grę AAA z indykiem. Grę zrobiło małe niezbyt doświadczone (w robieniu gier 3D) studio mając bardzo mały budżet (dlatego przerywniki są zrobione w formie komiksu, żeby zaoszczędzić). A mimo to osiągnęli ogromny sukces z tą grą.

Ja gralem w MP prawie dokładnie rok temu w 4K na PC i moim zdaniem gra nadal wygląda dobrze biorąc pod uwagę że ma 20 lat, czyli bardzo dobrze jak na swoje czasy.
Być może porty konsolowe są gorsze, nie wiem tego.

Nie ma opcji żeby ta gra działała na poprzedniej generacji, jak ktoś mi nie wierzy to niech odpali sobie Silent Hill z 1999 roku. Tam to się dopiero grafika zestarzala, jak gralem to byłem przekonany że gra wyszła najpóźniej w 1996-97, a nie rok po Half-Life :D
Porty konsolowe na pewno były okrojone względem PC. Owszem technicznie ta gra bardzo dobrze sobie radzi jak na tamte czasy. Oświetlenie, efekty cząsteczkowe itd. Gorzej moim zdaniem jest z ogólną jakością "obrazka". Modele, tekstury po prostu trącą myszką i nie zestarzało się to godnie. Taki SH właśnie z 1999 sprawia dziś lepsze wrażenie wizualne (dla mnie!). BTW zapomniałeś że SH działał na sprzęcie z 1994 ;).
 

Simplex

Apostoł VR
Jun 27, 2019
24,438
17,239
Krakow
mkwadratpodcast.pl
Taki SH właśnie z 1999 sprawia dziś lepsze wrażenie wizualne (dla mnie!). BTW zapomniałeś że SH działał na sprzęcie z 1994 ;).
No to mamy calkowicie przeciwne opinie. Ja przechodzilem niedawno SH na PS3 czyli w wersji praktycznie jak na oryginalny PS1 (tyle że nei na CRT niestety) i to jest gwałt na oczach. Gra wygląda tak:
Silent_Hill_(PSX)_04.jpg


I nie, nie zapomniałem że to działa na sprzęcie z 1994 :) Zapewne jak na możliwości PSXa to jest mistrzostwo świata, no w porównaniu z MP to jest bieda. Najgorszy jest ten dithering, Nie mówiąc już o tym że gra miała zasięg widzenia jakies 3 metry, a max miał praktycznie nieograniczony :D


MV5BMTIwMDcyNDAtMDZiNi00OGZlLTliMzMtMGIwZTg0YjQwOGVmXkEyXkFqcGdeQXVyMzE2MzQyMDE@._V1_.jpg
 

gseed

I Am Robot
Sep 13, 2019
6,223
5,337
Taki SH właśnie z 1999 sprawia dziś lepsze wrażenie wizualne (dla mnie!). BTW zapomniałeś że SH działał na sprzęcie z 1994 ;).
No to mamy calkowicie przeciwne opinie. Ja przechodzilem niedawno SH na PS3 czyli w wersji praktycznie jak na oryginalny PS1 (tyle że nei na CRT niestety) i to jest gwałt na oczach. Gra wygląda tak:
Silent_Hill_(PSX)_04.jpg


Zapewne jak na możliwości PSXa to jest mistrzostwo świata, no ale to jest bieda, najgorszy jest ten dithering. Nie mówiąc już o tym że gra miała zasięg widzenia jakies 3 metry, a max miał praktycznie nieograniczony :D


MV5BMTIwMDcyNDAtMDZiNi00OGZlLTliMzMtMGIwZTg0YjQwOGVmXkEyXkFqcGdeQXVyMzE2MzQyMDE@._V1_.jpg
Mówimy o czymś innym chyba. Owszem technicznie nie ma co porównywać tych gier bo to są różne generacje. Ale jak na możliwości sprzętu SH było jedną z najbardziej dopracowanych wizualnie gier na PSX i grając na CRT (odpada dithering :) ) wydaje się być to spójne. IMO pod względem graficznym na PSX rządzi trójka: MGS, SH, Vagrant Story. Te gry sprytnie omijały ograniczenia sprzętu i wyciągały z niego wszystko tak, że do dzisiaj wizualnie się bronią (pomijając aspekt techniczny).

Zresztą prawdę mówiąc nie wiem skąd się w tej dyskusji w ogóle wziął ten SH :). Porównanie zupełnie nie na miejscu. Jeśli miałbym do czegoś porównać MP graficznie to pewnie do gier takich jak HL i DX. To jest IMO ten poziom, choć oczywiście mówię tylko o moim wrażeniu, bo gdyby przyłożyć szkiełko i oko to pewnie wyszłoby inaczej.
 
  • Popieram
Reactions: Xian

Simplex

Apostoł VR
Jun 27, 2019
24,438
17,239
Krakow
mkwadratpodcast.pl
Wziął się stąd:
Zwłaszcza w porównaniu do innych gier z 2001 (MGS2, SH2, DMC) wygląda jak poprzednia generacja.
Skoro te gry z 2001 są z PS2, to "poprzednia generacja" to PS1, prawda? Czyli że Max Payne wygląda jak gra z PS1? No chyba źe nie to miałeś na myśli.
Tak to zrozumiałem, więc przywołałem faktyczną grę z poprzedniej generacji, czyli Silent Hill. Chciałem pokazać, że zdanie "wygląda jak poprzednia generacja" jest hiperbolą, gdyż w rzeczywistości między poprzednią generacją reperzentowaną przez SH (które jak sam stwierdziłeś jest tejże genracji szyczytowym osiągnieciem), a MP jest wizualna przepaść.
No a Max Payne w 2001 też był odpalany na CRT i też był dopracowaną i spójną wizualnie grą. Wiem, bo sam grałem w okolicach premiery i pamiętam te zachwyty kolegów i redaktorów pism growych
Oczywiscie Silent Hill też robiło wrażenie w swoim czasie. Grałem w okolicach 2001-2002 roku na małym CRTku i byłem pod dużym wrażeniem.

Porównanie zupełnie nie na miejscu.
I tu pełna zgoda, porównywanie grafiki MP z grafiką gier z poprzdniej generacji, nawet taką topową jak SH, jest zupełnie nie na miejscu :)
 

gseed

I Am Robot
Sep 13, 2019
6,223
5,337
Skoro te gry z 2001 są z PS2, to "poprzednia generacja" to PS1, prawda?
Aj to był trochę koślawy skrót myślowy z mojej strony. Miałem bardziej na myśli "generację gier wideo" a nie sprzętu. Kiedyś tak się mówiło że na danym sprzęcie była pierwsza generacja gier (czyli premierówki), druga kiedy twórcy poznali sprzęt i trzecia kiedy czyli się w nim swobodnie. Innymi słowy MP wygląda dla mnie trochę jak launch title ;)
 
  • Popieram
Reactions: Simplex

Simplex

Apostoł VR
Jun 27, 2019
24,438
17,239
Krakow
mkwadratpodcast.pl
No to się wyjaśniło :)
Możesz mieć rację że na konsolach gra tak wygląda, PS2 miało premierę w w usa październiku 2000, a Xbox w listopadzie 2001. Max wyszedł na PC w lipcu 2001, a wersja konsolowa w grudniu. Czyli totalnie był to tytuł startowy na Xboxa :D
No i robiło ją studio które miało zero doświadczenia w kodowaniu na PS2. Nie zdziwiłbym się jakby wersja na Xboxa wyglądała lepiej i bardziej jak pecetowa.
 
Last edited:

Muzi

Prezes
Jun 28, 2019
3,715
1,990
Zacząłem kompletną edycję Horizon Zero Dawn, aby przypomnieć sobie wszystko przed premierą 2 i dlatego, że nigdy nie grałem w dodatek. Gra wciąż jest bardzo dobra - tak jak ją zapamiętałem, walka i sterowanie postacią wciąż top topów wg mnie. Trochę zapomniałem ile w tej grze jest rozmów i opcji wyboru odpowiedzi, ale jest to spory plus dla mnie. Bardzo podoba mi się również FOV w tej grze i mam nadzieję, że FW będzie miał taki sam. Więcej gier akcji z perspektywy 3 osoby powinno mieć takie ustawienie kamery i ów fov. Podoba mi się również, że do wrogów możemy strzelać z naprawdę dużego dystansu i gra jest fajnie wertykalna pod tym względem. Jedyne co trochę razi to lip sync czy animacje twarzy.
 

czajuprime

Badass
Jun 27, 2019
1,039
1,243
Od jakiegoś czasu też robię powtórkę z HZD, wciąż gra się w to świetnie, ale najbardziej nie mogę się nadziwić jak fajnie i spójnie została wymyślona i przedstawiona apokalipsa w tej grze.
 
  • Popieram
Reactions: Muzi

Arcybibosz

I Am Robot
Jun 27, 2019
5,007
2,670
30
Szczecin, Zdroje
Wziął się stąd:
Zwłaszcza w porównaniu do innych gier z 2001 (MGS2, SH2, DMC) wygląda jak poprzednia generacja.
Skoro te gry z 2001 są z PS2, to "poprzednia generacja" to PS1, prawda? Czyli że Max Payne wygląda jak gra z PS1? No chyba źe nie to miałeś na myśli.
Tak to zrozumiałem, więc przywołałem faktyczną grę z poprzedniej generacji, czyli Silent Hill. Chciałem pokazać, że zdanie "wygląda jak poprzednia generacja" jest hiperbolą, gdyż w rzeczywistości między poprzednią generacją reperzentowaną przez SH (które jak sam stwierdziłeś jest tejże genracji szyczytowym osiągnieciem), a MP jest wizualna przepaść.
No a Max Payne w 2001 też był odpalany na CRT i też był dopracowaną i spójną wizualnie grą. Wiem, bo sam grałem w okolicach premiery i pamiętam te zachwyty kolegów i redaktorów pism growych
Oczywiscie Silent Hill też robiło wrażenie w swoim czasie. Grałem w okolicach 2001-2002 roku na małym CRTku i byłem pod dużym wrażeniem.

Porównanie zupełnie nie na miejscu.
I tu pełna zgoda, porównywanie grafiki MP z grafiką gier z poprzdniej generacji, nawet taką topową jak SH, jest zupełnie nie na miejscu :)

Robiło przeokrutne wrażenie. Klimat był takie można było ciąć maczetą. W tej atmosferze psychozy i porytych dźwiękach, nawet jak z mgły wyłaniał się pokraczny zlepek poligonów to podskakiwało się na knapaie. Dobry horror straszy tym czego nie widać. Rewident Evil 7, choć ma grafikę o lata świetlne lepszą, nie wzbudzał we mnie takiego dyskomfortu psychicznego, jak pierwszy silent Hill z psxa.
 

Pchlak

Padawan
Oct 10, 2021
91
193
Gram w Ghost of Tsushima. Jestem wniebowzięty. Klimaty samurajskie są chyba u mnie na drugim miejscu zaraz za (space)kowbojami.
To jak ta gra wygląda i działa na starym PS4 jest niepojęte. Podoba mi się wszystko - eksploracja, walka (i te pojedynki!), historia, misje poboczne, przepiękne projekty pancerzy i to, że ich statsy w połączeniu z talizmanami są faktycznie odczuwalne i pozwalają na różne podejście do sytuacji. Cud miód i wiklina!
Bardzo miła odmiana zagrać w tak dopieszczonego open-worlda zaraz po Wiedźminie (sorry, ale ta trauma zostanie ze mną na długo)
 

Sir Łapencjo

Badass
Jun 27, 2019
1,465
2,605
Pogrywam sobie w tego Chorusa, kosmiczną strzelankę ze stateczkami i to bardzo przyjemna gra jest. Ma trzy naprawdę dobre elementy:
1.) Sterowanie statkiem - tego się najbardziej obawiałem, zawsze mam problemy w dogfightach a tu bardzo szybko dostajemy pakiet mocy i umiejętności dzięki którym te kosmiczne strzelnianki są naprawdę super dynamiczne. Bardziej można skupić się na taktyce niż na kręceniu się za wskaźnikami na krańcach mapy.
2.) Grafika - może bez opadu szczęki ale lubię taki estetyczny i dobrze oświetlony kosmos, są pierścienie planet, słońca, pasy asteroid wszystko bardzo fajnie dobrane kolorystyczne i czytelne. Mapy są ogólnie "płaskie" więc nie ma problemów z orientacją w przestrzeni.
3.) Muzyka - bardzo klimatyczna! Posłuchajcie tego!



Fabuła nie jest przesadnie rewelacyjna ale dosyć sprawnie uzasadnia latanie i strzelanie no i ogrywa miłe mi elementy kosmicznych kultów (vide Kroniki Riddicka i te klimaty)
Podsumowując bardzo się cieszę, że kolejny raz udało mi się wyjść poza swoją strefę growego komfortu.
 

Puchacz

Badass
Jun 27, 2019
1,994
1,268
Gram w Dying Light na Switch.
Ale to jest fajne i dobre (czasem denerwujące jak się zginie przypadkiem podczas biegania po dachach) i mega klimat zombie apokalipsy (niby to już jest stare ale jakoś wiele lat przerwy robi swoje, bo gra się fajnie). Gram już trochę ale zacząłem robić same questy poboczne i zaniedbałem kampanie, co właśnie nadrabiam. Polecam.
 
  • Popieram
Reactions: DarkStar

Gregys

Prezes
Jun 27, 2019
4,021
4,282
Powoli (około 125 godzin, trochę jeszcze wpadnie), zbliżam się do końca AC:Valhalla. Został mi do zrobienia Paryż i dwie prowincje. Pewnie jeszcze zabiję wszystkich "złych" z listy oraz mityczne zwierzaki i będzie dość. W pewnym momencie przestałem szukać jakichkolwiek skarbów, że nie wspomnę o "czyszczeniu powiatu" z wszystkich kropek. Za dużo, za nudno i za mała nagroda za to. Sama gra jest mocno przeciętna, ale ja nie przepadam za tematem wikingów. W święta pewnie skończę i pod pada wpadną Strażnicy Galaktyki, cali na różowo.