VR - nie o grach

LaggyLuke

Mieszkaniec forum
Steam
g0nt
No I mamy to. Odzysk z jakiegoś biura, ale stan miętówka i tylko 60zł, więc mogłem zaryzykować ...i stwierdzam, że było warto.
Testów za dużo jeszcze nie było, coś poniżej 2 godzin (doszedłem do połowy piekła w InDeath, potem przerzuciłem się na odrobinę Crashland). Powiem tak, obracanie się jest o wiele prostsze i wygodniejsze, niż gałką czy też całym ciałem. Nawet nie miałem okresu przejściowego, gdzie musiałem się najpierw przyzwyczaić. Dla mnie super.
Myślałem, że przestrzeń do gry ograniczy się dzięki stolkowi do ok. ø2m (miejsce na T-posing plus 10cm buforu), ale w praktyce wygląda to tak, że i tak nie macham łapami poza FOV, więc nawet ø1.5m styka. Wreszcie nie muszę przedstawiać stołu przed graniem ;)

Z minusów to bolało mnie dupsko po graniu, ale myślę, że to jak z początkiem sezonu rowerowego i się wkrótce uodpornię. Też słabo wygląda te bujanie na boki - stoi twardo w pozycji zerowej i trzeba się przyłożyć ,żeby odgiąć stołek na bok ...ale to chyba jednak lepiej, bo np. niebo w tym InDeath ma wiele podłóg pochylonych i mógłbym się wyglebic, gdybym równał no nie tego horyzontu :)

[EDIT] zapomniałem dodać, że od softu v25 można sobie ustawić tryb stacjonarny tak, że nie pokazuje się guardian, jak zbliżam do niego kontrolary a tylko przełącza się widok na podgląd z kamery, gdy opuszczę wyznaczony obszar - w sam raz do gry na takim stołku
 
Last edited:

wojto

Padawan
[EDIT] zapomniałem dodać, że od softu v25 można sobie ustawić tryb stacjonarny tak, że nie pokazuje się guardian, jak zbliżam do niego kontrolary a tylko przełącza się widok na podgląd z kamery, gdy opuszczę wyznaczony obszar - w sam raz do gry na takim stołku
Dzięki za ten tip! Trochę mnie to drażniło. Jakby ktoś szukał to jest to w ustawieniach "eksperymentalnych".
 
  • Popieram
Reactions: Simplex

arczi79

Prezes
Update do Steam'a pozwala wydokować okienka aplikacji (z pulpitu windowsowego) i przypiąć do kontrollera:

 
  • Popieram
Reactions: Simplex

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Może się obudzili:

Parę dni temu współczesnemu VRowi konsumenckiemu stuknęło 5 lat - 28 marca była (papierowa) premiera Oculusa Rifta (bez kontrolerów Touch, z padem od Xboxa :D )
Z tej okazji Oculusowi zebrało się na wspominki:
 
Last edited:
  • Popieram
Reactions: arczi79

arczi79

Prezes
Parę dni temu współczesnemu VRowi konsumenckiemu - 28 marca była (papierowa) premiera Oculusa Rifta (bez kontrolerów Touch, z padem od Xboxa :D )
Z tej okazji Oculusowi zebrało się na wspominki:
Nie bardzo rozumiem sens tego zdania... ale co do pierwszego Oculus Rifta to mi udało się doczekać full-wypas-wersji z padem XBox, małym pilotem i dwoma kontrolerami (mam jeszcze dodatkową tylną kamerę) :D Leży sobie gdzieś tam w domu ta bidusia - raczej już nie ma sensu sprzedawać.
 

LaggyLuke

Mieszkaniec forum
Steam
g0nt
Setka najbardziej wpływowych VR-owych influenserów według Vive:
Znalazłem jednego Polaka. 76. pozycja, streamer.
W życiu nie zgadniesz, z jakich gogli korzysta ;)
 
  • Popieram
Reactions: arczi79

arczi79

Prezes
Setka najbardziej wpływowych VR-owych influenserów według Vive:
Znalazłem jednego Polaka. 76. pozycja, streamer.
W życiu nie zgadniesz, z jakich gogli korzysta ;)
No tak.... wiadomo że Vive jest trochę "ślepawy" na to co dzieje się na rynku ;)
 
  • Popieram
Reactions: LaggyLuke

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Setka najbardziej wpływowych VR-owych influenserów według Vive:
Znalazłem jednego Polaka. 76. pozycja, streamer.
W życiu nie zgadniesz, z jakich gogli korzysta ;)
Myslalem ze z Cosmosa, ale się zaskoczyłem. I sponsoruje go G2A :D
 
  • Popieram
Reactions: LaggyLuke

arczi79

Prezes
Kolejny ciekawy cytat CEO Supernatural - Chrisa Milk :

"Fitness will be the first driving force of VR mass adoption. Example of our membership base -- we’re 50/50 split, women and men. Over 60 percent are over 40. This is not what a typical VR demographic looks like."
 

arczi79

Prezes
Mam deja vu ;)
Było już tytaj? Ja kojarzę ten wywiad... może faktycznie było.

A tutaj inna, bardziej aktualna ciekawostka - gościu przeniósł swój pokój do VR:
...nawet fajnie mu to wyszło. Ale jeszcze lepiej jak by był headset z podobnej jakości pass-through (to by zaoszczędziło kilka dni roboty temu gościowi).
 

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Chodziło mi o to że ten wywiad ma prawie dwa lata, nie wiem czy to forum tyle działa, wiec mogło nie być tu, tylko np na poprzednim :D
 

arczi79

Prezes
To może byś świetna sprawa - i wierzę że w nieodległej przyszłości większość prac programistycznych będzie wyglądałą w bardzo podobny sposób:

Autor tego wątku poleca min zainteresować się tą aplikacją do streamowania pulpitu do VR poprzez sieć (również z odległych lokacji)
 

arczi79

Prezes
Teraz FB chce zarzucić sieć na część rynku Google (czyli sprawić że headsety zaczną powolutku zastępować Chromebooki):
....trzymam kciuki aby to było jakimś sygnałem dla Google do zainwestowania jakichś większych pieniędzy i wysiłku w rynek VR (ich pierwsze próby jak wiemy były raczej marne) - wtedy mogli byśmy przyznać z pełną otwartością że z prywatności (nawet i w VR) okradają nas już trzy największe firmy IT: Microsoft, Google, Apple i Facebook :)
 

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Niedawno wyszedłem z tego Discorda bo nie chciało mi się bawić ale idea jest dobra, fajnie by było jakby Facebook to jakiś usankcjonował.
 

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
No, tak samo jak wielka szkoda że Facebook usankcjonował bezprzewodowe granie przez Virtual Desktop. Lepiej by było jakby nie pchał do tego swoich łap i nadal konieczne było dogrywanie przez Sidequest.
 

arczi79

Prezes
No, tak samo jak wielka szkoda że Facebook usankcjonował bezprzewodowe granie przez Virtual Desktop. Lepiej by było jakby nie pchał do tego swoich łap i nadal konieczne było dogrywanie przez Sidequest.
Wtedy pewnie ludzie nie doczekali by się AirLinka.. ale pewnie twórca VD cieszył by się bardziej ;)

[EDIT]
A czekaj... bo może nie zrozumiałem. O którym "sankcjonowaniu" tematu VD mówisz? O pierwszym - gdy VD wyleciał ze sklepu czy o drugim gdy powrócił do sklepu aby po chwili zostać zniszczonym przez FB?
 
Last edited:

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
VD nigdy nie wyleciał ze sklepu.
FB zaakceptował pojawienie sie w sklepie aplikacji VD bez streamowania gier po WiFi, a jedynie pulpitu (jak sama nazwa wskazuje). Twórca później dodał tę funkcję bez uzgodnienia z FB, więc FB kazał mu ją usunąć, bo "nie tak się umawiali". Sama aplikacja nigdy nie była była ze sklepu usunięta.

A mnie z tym sankcjonowaniem środowisk chodziło tylko to żeby fajnie by było jakby FB ułatwił procedurę instalacji, tak żeby można było np bezpośrednio z gogli ściągać home environemnts z jakieś "sklepu/warsztatu" (analogicznie do Steam Workshop) i tylke. Ściąganie tych środowisk z discorda i kopiowanie za pomocą sidequesta poprzez podmienianie istniejących plików jest po prostu upierdliwe.
 

arczi79

Prezes
VD nigdy nie wyleciał ze sklepu.
Ten jedyny słuszny wyleciał z hukiem :p

Twórca później dodał tę funkcję bez uzgodnienia z FB, więc FB kazał mu ją usunąć, bo "nie tak się umawiali".
Mam szczerą nadzieję że nie piszesz tego poważnie... bo czytając to wygląda jak byś próbował usprawiedliwiać FB za absolutnie naganne postępowanie. Każda aplikacja ma prawo dostawać nowe funkcje w czasie jej rozwoju i absolutnie nie ma tu miejsca na "umawianie się". Spróbuję zapomnieć co napisałeś. Będę udawał że tego nie było.
 
Last edited:
  • Popieram
Reactions: LaggyLuke

arczi79

Prezes
Rozmowa Boswortha z Carmackiem o AirLink, Quest Pro, AGI i ogólnie o przyszłości VR:



W co gra Carmack?
Beat Saber, Population One, Wlkabout Mini Golf ;)

A tutaj ciekawe nagranie z livea prowadzonego przez Andrew Anga z MRTV (który wg mnie ma mocno irytujący sposób mówienia/prowadzenia programów z masa powtórzeń tego samego stwierdzenia) - i najciekawsza część - czyli wywiad z autorem Virtal Desktop:
 
Last edited:

arczi79

Prezes
W AppLab pojawiło się Arkio - całkiem rozbudowane narzędzie do modelowania przestrzeni miejskich jak również wnętrz: