Przyczyny opóźnienia Lone Echo 2

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Cieszę się,że LE2 będzie na PCVR, ale na co oni w takim razie tyle opóźniali jej wyjście??
Bo się nie wyrobili ;) po drodze jeszcze covid był (i nadal jest).


W dobie patchy to "forever" trochę nieaktualne, ale wiadomo o co chodzi.

‘Aftershocks’ offers multiple hours of new content to explore and will be available 100% free-of-charge to existing owners on Oculus Quest, Oculus Rift, and PlayStation VR headsets
Autor tego zdania zapomniał ze oprócz Rifta i PSVR istnieją inne headsety :)
 

arczi79

Prezes
Cieszę się,że LE2 będzie na PCVR, ale na co oni w takim razie tyle opóźniali jej wyjście??
Bo się nie wyrobili ;) po drodze jeszcze covid był (i nadal jest).
Nie ma to jak "dobre" wymówki ;) W firmie w której ja jestem zatrudniony Covid nie wprowadził zauważalnego/znaczącego obniżenia efektywności pracy (mimo że praca została przeniesiona do domów) a mój pracodawca nie stosuje tego argumentu jako wymówki w kontakcie z klientami .
 

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
A Twoja firma pracuje w branży gier?
I czy skoro akurat u Twojego pracodawcy covid nie doprowadził do obniżenia efektywności to znaczy że w żadnej innej firmie nie miał prawa do tego doprowadzić bo każda firma działa dokładnie tak samo?
A gdyby covid faktycznie doprowadził do opóźnień to nie byłaby żadna "wymówka" tylko fakt.

To jest gamedev, opóźnienia gier to norma. Tam się mogło milion rzeczy wydarzyć które doprowadziły do opóźnienia, na przykład mogło się okazać że jakaś mechanika nie działa i trzeba było tworzyć nową, albo fabuła wymagała przeróbek i część pracy poszła do kosza. Takie to "wymówki" leniwego deva. Zamiast tego powinni crunchowac po 60h tygodniowo bo gra nie ma prawa zostać opóźniona!

Gry nawet preorderowac nie można, więc odpada argument "złodzieje mają moje pieniądze!". Wyjdzie jak będzie gotowa. A czym kończy się wypuszczanie niegotowych gier to wiemy.
 
Last edited:

arczi79

Prezes
A Twoja firma pracuje w branży gier?
Też IT i też produkujemy oprogramowanie. Kilkuset pracowników. "Gamedev" to widzę ciągle jakiś taki biedniutki... niby ludzie z talentem a nie potrafią odnaleźć się gdy trzeba do pracy wykorzystać jakieś nowsze narzędzia (a wierz mi że w mojej pracy dużo kontaktujemy się między sobą i między różnymi zespołami - w tym oddziały w kilku strefach czasowych).
 

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
No gamonie straszne w tym biedniutkim gamedevie, niech się w końcu ogarną i wezmą do roboty!

Też pracuje w firmie IT, też covid nie miał dużego wpływu ale to się nijak nie przekłada na gamedev. Może popracuj parę lat w gamedevie to zobaczysz z czego się biorą opóźnienia :D
Moze zmarnowali kilka miesięcy na próby uruchomienia gry na Quescie i okazało się to niemożliwe?
 
  • Popieram
Reactions: arczi79

arczi79

Prezes
No gamonie straszne w tym gamedevie, niech się w końcu ogarną i wezmą do roboty!
WIem że ironizujesz - ale to co wyżej napisałeś to faktycznie jest moja opinia o tym co się teraz dzieje w gamedevie. Poszła fama że przez pracę zdalną opóźnienia wszędzie i każdy wrzucił na luz. Niech się gamonie wezmą do pracy a nie szukają wymówek! Akurat IT ze wszystkich istniejących branż jest w najlepszej pozycji jeśli chodzi o problemy związane z COVID.
 

arczi79

Prezes
To jest bardzo krzywdząca opinia wynikająca z ignorancji i na tym skończę.
Nie. To jest bardzo poprawna opinia bazująca na własnych obserwacjach. Nie ma drugiej takiej branży jak IT która by miała tak dobre warunki do kontynuowania pracy w tych paskudnych czasach. Jedynym problemem może być odpływ klientów - ale to gamedevowi nie grozi.

Może popracuj parę lat w gamedevie to zobaczysz z czego się biorą opóźnienia :D
Moze zmarnowali kilka miesięcy na próby uruchomienia gry na Quescie i okazało się to niemożliwe?
Tia... to kurde dałeś przykład niezłej wpadki którą najpewniej właśnie ludzie z "gamedevu" próbują później kamuflować stwierdzeniem: "opóźnienia związane z Covidem" :D :D :D
 
Last edited:

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
I to jest słuszne podejście a nie jechanie po developerach nie znając faktycznych przyczyn opóźnienia. A tezę że opóźniają "z lenistwa" można między bajki włożyć. Każdy miesiąc opóźnienia to setki tysięcy dolarów dodatkowych nieplanowanych kosztów, bo trzeba płacić setkom pracowników - więc każde takie opóźnienie to ostateczność wynikająca z konieczności.
A dodatkowo nikt nie chce skończyć jak CDPR ;)
 

arczi79

Prezes
I to jest słuszne podejście a nie jechanie po developerach nie znając faktycznych przyczyn opóźnienia. A tezę że opóźniają "z lenistwa" można między bajki włożyć. Każdy miesiąc opóźnienia to setki tysięcy dolarów dodatkowych nieplanowanych kosztów, bo trzeba płacić setkom pracowników - więc każde takie opóźnienie to ostateczność wynikająca z konieczności.
A dodatkowo nikt nie chce skończyć jak CDPR ;)
Chyba czegoś nie zrozumiałeś. Opóźnień nigdy nie krytykowałem (bo rozumiem źe mogą być różne powody). Krytykuję tylko wykręcaniem się w każdej możliwe sytuscji Covidem.
 

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
In the last several weeks, we’ve all had to adapt to a new reality. Here at Ready At Dawn, we switched from the day-to-day collaboration of working in the studio, to everyone working from home. Since mid-March, we’ve had to find ways to reconnect and no method has been more impactful and effective for us than VR. As work progresses on our games, this new reality and dynamic has caused us to rethink some of our game development methodology. Development on Lone Echo II has been greatly impacted.
Czyli wiesz ze to kłamstwo i wykręt bo znasz prawdziwy powód opóźnienia.
 

arczi79

Prezes
In the last several weeks, we’ve all had to adapt to a new reality. Here at Ready At Dawn, we switched from the day-to-day collaboration of working in the studio, to everyone working from home. Since mid-March, we’ve had to find ways to reconnect and no method has been more impactful and effective for us than VR. As work progresses on our games, this new reality and dynamic has caused us to rethink some of our game development methodology. Development on Lone Echo II has been greatly impacted.
Czyli wiesz ze to kłamstwo i wykręt bo znasz prawdziwy powód opóźnienia.
Nie znam prawdziwego powodu... bo bez względu jaki by on nie był to zawsze okazuje się że "opóźnienie związane z Covidem" - co w tej branży uważam mieć miejsca nie powinno :p
 

arczi79

Prezes
Skoro nie znasz, to skąd wiesz ze był inny niż ten o którym poinformował developer?
To jest bardzo poprawna opinia bazująca na własnych obserwacjach. Nie ma drugiej takiej branży jak IT która by miała tak dobre warunki do kontynuowania pracy w tych paskudnych czasach. Jedynym problemem może być odpływ klientów - ale to gamedevowi nie grozi.

I jak tak się upierasz przy swoim to dodam tylko że tylko mały odsetek przypadków ma prawo być zaafektowany covidem... ale to są głównie rzadkie sytuacje gdy wymagane są jakies prace fotogrametryczne na zewnątrz lub tez przy dużych produkcjach praca z ludźmi nad motion capture (modelowanie ruchu postaci, predefiniowanych scen itp). Czasmi też pewnie goście od audio potrzebują wyjść aby nagrać jakieś dźwięki które trzeba wykorzystać w grze lub też graficy potrzebują jakichś zdjęć do wykorzystania w teksturach. Ale to wszystko to tylko mały procent gier i absolutnie nie powinno być uzasadnieniem opóźnień niemal każdego tytułu który zalicza poślizg. Cała pozostała część pracy jest niezaafektowana covidem. Nie widzę innej branży tak mało zaafektowanej przez to paskudne choróbsko a tak mocno narzekającej że wszystko wali się i opóźnia przez Covida.
 
Last edited:

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
No ale jeśli na tej małej części wisi cały projekt to opóźnienie w tym jednym aspekcie może doprowadzić kaskadowo do opóźnienia wszystkiego, bo skonczona gra musi zawierać wszystkie te elementy.
Przydałby się ktoś kto ma faktyczne doświadczenie w gamedevie.
 

arczi79

Prezes
No ale jeśli na tej małej części wisi cały projekt to opóźnienie w tym jednym aspekcie może doprowadzić kaskadowo do opóźnienia wszystkiego, bo skonczona gra musi zawierać wszystkie te elementy.
W dużym projekcie delikatny poślizg w jednym elemencie nie powinien wpłynąć na całość. Wciąż będę się upierał że jeśli game-developer zasłania się covidem to zachodzi jeden (lub więcej) z tych czynników:
- lenistwo w kwestii udzielenia prawdziwych powodów opóźnienia (wg mnie najbardziej prawdopodobny czynnik - najłatwiej wszędzie zasłaniać się Covidem)
- nieporadność firmy związana z nieumiejętnością do przejścia na pracę zdalną
- faktyczne problemy produkcyjne spowodowane przez epidemię - wcześniej wymieniłem kilka przykładów (to powinno zachodzić tylko przy produkcji specyficznych tytułów i wg mnie powinno być najrzadszym przypadkiem - o ile w ogóle takie istnieją)
 

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Aż mnie trzęsie jak widzę że developerzy łżą jak psy. Pomyślałby kto, że w anonimowej ankiecie nie będa kłamać, a tu zdziwko ;)
Of the more than 3,000 developers who answered the survey, 44% responded that their current game had been delayed due to COVID-19.
Wstydu nie mają! Przecież już ustaliliśmy że covid nie miał prawa spowodować opóźnień w gamedevie i kropka!

W dużym projekcie delikatny poślizg w jednym elemencie nie powinien wpłynąć na całość.
Dokładnie odwrotnie. Może w idealnym świecie "nie powinien". Ale w rzeczywistości w dużym projekcie w branży kreatywnej (i nie tylko) poślizg w jednym elemencie może spowodować kaskadowe opóźnienie. Żeby móc wydać grę, gotowe muszą być wszystkie komponenty/systemy/assety. Przykładowo dialogów nie można nagrać dopóki nie będzie zatwierdzony scenariusz. Więc jeśli opóźni się finalizacja scenariusza, to musi opóźnić się nagrywanie dialogów. A jeśli aktorzy mają zaklepane terminy na nagrywanie dla innych zleceniodawców, to takie opóźnienie może okazać się bardzo duże. A bez dialogów gry nie można wydać. Takich przykładów są setki, bo w biznesie kreatywnym takim jak gamdev zwykle jest tak że jeden dział/pracownik nie może zacząć pracy zanim nie dostanie "inputu" od innego działu/pracownika. A takie opóźnienia się nawarstwiaja i powodują kaskadowe opóźnienie wszystkiego, bo tak jak pisalem, gry nie można wydać na raty.
I między innymi dlatego gry są notorycznie opóźniane a my dowiadujemy się o ułamku takich opóźnień, bo większość to są zawalone terminy "wewnętrzne" o których publika nie jest nawet informowana (bo wiadomo, że się opóźni ;) ).
 
Last edited:
  • Popieram
Reactions: amzuk

arczi79

Prezes
Aż mnie trzęsie jak widzę że developerzy łżą jak psy. Pomyślałby kto, że w anonimowej ankiecie nie będa kłamać, a tu zdziwko ;)
Of the more than 3,000 developers who answered the survey, 44% responded that their current game had been delayed due to COVID-19.
Wstydu nie mają! Przecież już ustaliliśmy że covid nie miał prawa spowodować opóźnień w gamedevie i kropka!
Dokładnie. Wstydu nie mają!

Żeby móc wydać grę, gotowe muszą być wszystkie komponenty/systemy/assety.
Nawet przez myśl mi nie przeszło że może być inaczej :D

Przykładowo dialogów nie można nagrać dopóki nie będzie zatwierdzony scenariusz. Więc jeśli opóźni się finalizacja scenariusza, to musi opóźnić się nagrywanie dialogów. A jeśli aktorzy mają zaklepane terminy na nagrywanie dla innych zleceniodawców, to takie opóźnienie może okazać się bardzo duże. A bez dialogów gry nie można wydać.
Jeśli proces produkcji gry jest tak zbudowany że nie ma równoległych procesów tylko kończymy jeden element i dopiero zaczynamy kolejny to takie opóźnienia mogą powstawać. Najczęściej jednak scenariusz będzie zaklepany sporo przed sfinalizowaniem gry (czyli finalizacją kodu i części graficznej) więc to nie powinno wpływać na opóźnienia w wydaniu samej gry (chyba że nastąpiły jakieś masakryczne nieporozumienia wewnątrz teamu)

Takich przykładów są setki, bo w biznesie kreatywnym takim jak gamdev zwykle jest tak że jeden dział/pracownik nie może zacząć pracy zanim nie dostanie "inputu" od innego działu/pracownika. A takie opóźnienia się nawarstwiaja i powodują kaskadowe opóźnienie wszystkiego, bo tak jak pisalem, gry nie można wydać na raty.
No to proszę o więcej sensownych przykładów jak COVID może zaburzyć ten "kreatywny" proces - bo sam jakoś tego nie widzę.