PlayStation 5

Varamir

Badass
Taa.... Jak była premiera PS4 też mówili o super ficzerach które będą świetne, nowe i rewolucyjne. Jak to się skończyło - wiemy. Gładzik na padzie stał się przyciskiem, światełka używa tylko system deprywacji sensorycznej, z głośnika na padzie nie korzysta prawie nikt (?). Tuż po premierze wspaniały nowy dash i usługa sieciowa chodziły jak gówno (choć widywałem szybsze gówna, zwłaszcza po kebabach trzeciej świeżości :) ) a żeby wejść do sklepu trzeba było najpierw restartować konsolę. Uwierzę jak zobaczę.

A Srejerowi nie wierzę, jako media worker gamingowy jest wiarygodny jak moneta trzyzłotowa :)
 

gseed

Mieszkaniec forum
Apropo głośniczka w padzie. Przez ponad pół Death Stranding grałem ze słuchawkami na uszach, ale nie wyłączyłem głośniczka. Żona po kilku sesjach pytała, jak ja mogę wytrzymać z tym płaczem dziecka. A ja na to: ale jakim płaczem dziecka? :D
 
  • Popieram
Reactions: Srebrny_Lis

knur

Moderator globalny
Chyba większość exów wykorzystuje coś z dobrodziejstw DS4, DS właśnie głośniczek i żyroskop, concrete genie tak samo, gry z PSVR jak astrobot to już wszystko, łącznie ze światełkiem i touchpadem. Wiadomo, że w multiplatformach to nie funkcjonuje, bo trzeba by specjalnie dorabiać rzeczy, które by nie działały u konkurencji, więc bez sensu. Czy to jest potrzebne? Może to nie jest jakiś must have, bardziej miły dodatek i tyle, spokojnie by się bez tego obyło.
 

angh

Mieszkaniec forum
PSN
angh
bardzo fajne wideo. Koles ma podobnie spokojny ton glosu jak Cerny. Kazdy wiec, ze tflopsy maja drugorzedne znaczenia - chyba, ze ktos kopie bitcoiny, ale koles bardzo ciekawie prowadzi swoj wywod wokolo feeding data.
Ale 'order of magnitude' lekko przegial;)
coz. generalnie, dla mnie jest to kontynuacja PC plus PS. Multiplatformy na pc, exy na Sony, poza pewnie pewnymi wyjatkami.
oby covid nie opoznil zbyt bardzo planow.
 

knur

Moderator globalny
Mi on kompletnie nie przeszkadza, nawet nie wiedziałem, że można wyłączyć, chyba, że chodzi o wyciszenie. Zresztą pewnie każda gra ma możliwość wyboru, czy głos dobiega z DS4 czy z TV.
 

knur

Moderator globalny
Bo to było coś, co miało zwiększyć immersję i więź z graczem, przynajmniej takie było założenie. Co jak co, ale w death stranding fajnie to zrobione, że głośniczek płacze a padem bujamy tak jak dzieckiem. :ROFLMAO:
 

salata

Stały bywalec
PSN
salata_pl
XBL
salata
Steam
salata
Tutaj napisze ze uwazam do autora filmiku przeslanego przezz @Buster Dogg. Uwazam, ze roznice w tej surowej mocy obliczeniowej jezeli beda miec znaczenie, to tylko marginalne. Co w przypadku obecnej generacji najbardziej uderzylo wydajnosciowo Xbox'a (wolniejsze o 1/4 GPU czy trzykrotnie wolniejsza pamiec RAM i skomplikowana obsluga eSRAM)?

1. Mozesz miec i 20 PFLOPS, ale jak konsola bedzie czekac na dane to ta moc nie bedzie wykorzystana, bo SOC bedzie czekal na dane. Wszystko powinno byc na czas, aby strat ie bylo i tutaj Sony sie skoncentrowalo na optymalizacji poprzez integracje dedykowanych jednostek specjalizujacych sie w konkretnych dzialaniach. Co z tego jak w samochodzie bedzie silnik 500hp, jak skrzynia biegow nie besdzie w stanie przeniesc to na naped odpowiednio efektywnie.Auto na hamowni swietnie sie spawia, ale na drodze nie potrafi wykorzystac w pelni mozliwosci. Podobnie z naszego poletak, mozesz miec super mocny GPU, ale sterowniki takie slabe, ze mocno ogranicza zastosowanie praktyczne. Radeon 5700XT ma prawie 10TFLOPs. Bedziemy porownywac PS5 do tej karty? Jezeli tak to wiekszosc spodziewa sie jednoznacznego wyniku.

2. Ta pelna kompatybilnosc z grami PS4 to czuje, ze takie delikatne klamstewko dzialu marketingowego, aby sie zrehabilitowac po ostatniej wtopie. Mimo, ze ta sama architektura, ale potrzeba bedzie pacza, aby gra dzialala jak na PS4. Nie wspominajac o dodatkowych 30fps. Sony jest w daleko za MS jezeli chodzi doswiadczenie BC.

3. Cerny juz przy PS4 sluchal developerow i teraz wydaje sie, ze sukces PS4 przelozyl sie na jeszcze ciasniejsze relacje z nimi. Sony wydawlo sie ze nie szczedzilo mu srodkow na to.

4. SSDSSDSSDSSDSSD, ma wecej sensu niz nam sie wydaj i nie ze wzgledu na GB/s, ale na wielokanalowy dostep, co przelozy sie na rownolegly dostep do danych. Pare lat temu AMD mowilo o Radeon Pro SSG, co nie wyszlo na rynek konsumencki, nVidia w zeszlym roku rozwinela temat GPUdirect. Unifikacja dostepu przez CPU i GPU do RAM (vRAM) i posiadanie jednej przestrzeni adresowej juz bylo od dluzszego czasu i wszyscy wiemy ile to dalo porownujac do mozliwosci/cena konsole i PC. Nie zdajemy sobie sprawy co sie stanie, jak do rownania dorzucimy ten szybki SSD z jeszcze szybszym dostepem do niego.

5. Jakos Cerny budzi moj wiekszy technologiczny szacunek jezeli chodzi o projektowanie konsol przy ktorych pracowal zdaje sie od czasow PS2. Goosen pracowal przy Xboxach, ale AFAIK odpowiedzialny byl od strony software (co nie umniejsza mu doswiadczenia), ale...

6. Bede mial obydwie konsole na premiere. Xbox do multi i BC, PS5 dla ich wlasnych produkcji.
 

angh

Mieszkaniec forum
PSN
angh
Nie zgadzam się z pkt 2.
Nie wiemy jak bc będzie zrealizowane ale imo będzie to pełny bc, bez patchu na poziomie gier, ale na poziomie os.
I nie, ms nie ma większego doświadczenia z bc.

Ja kupię tylko ps5 bo jak ms wyda coś, co mnie zainteresuje (fs) to od tego mam pc, i nie mam żadnej biblioteki gier na iks które chciałbym ograc ponownie na mocniejszym sprzęcie.
 

Muzi

Mieszkaniec forum
Czemu ludzie zapominają, że Xbox wprowadził bc pod koniec 2015 roku? 4-5 lat więcej prac na bc owocuje większą biblioteką. Xbox startował z 100 gier bc i tylko o jedną generację wstecz ( nie pamiętam czy oryg xbox też ), czyli identycznie jak planuje Playstation, ale krytyka z dupy musi być. Ma to sens ( ironia ).
 

Danio

Badass
PSN
arahjista
Ale czemu mamy to brać pod uwagę? Xbox był w tym względzie mądrzejszy i dlatego zaczął wcześniej ze wsteczną walczyć i teraz to owocuje, ma już wiadomo jak wyglądające BC i porównywanie z Playstation wychodzi wprost na korzyść Iksa (w kompatybilności). Oceniam jak jest teraz, w pompie mam resztę. I ma to sens! (nie ironia)
 
  • Popieram
Reactions: Jak and salata

Jay

Stały bywalec
Czemu ludzie zapominają, że Xbox wprowadził bc pod koniec 2015 roku? 4-5 lat więcej prac na bc owocuje większą biblioteką. Xbox startował z 100 gier bc i tylko o jedną generację wstecz, czyli identycznie jak planuje Playstation, ale krytyka z dupy musi być. Ma to sens ( ironia ).
No nie wiem, może dlatego, że Xbox 360 był w architekturze innej niż x86 i jest to faktyczna emulacja, a nie dostosowywanie gry w tej samej architekturze (x86 - zarówno Xbox One jak i SeX) do innego sprzętu? ¯\_(ツ)_/¯ Wiesz, to tak pierwsze co mi przyszło do głowy.
 

Muzi

Mieszkaniec forum
Czemu ludzie zapominają, że Xbox wprowadził bc pod koniec 2015 roku? 4-5 lat więcej prac na bc owocuje większą biblioteką. Xbox startował z 100 gier bc i tylko o jedną generację wstecz, czyli identycznie jak planuje Playstation, ale krytyka z dupy musi być. Ma to sens ( ironia ).
No nie wiem, może dlatego, że Xbox 360 był w architekturze innej niż x86 i jest to faktyczna emulacja, a nie dostosowywanie gry w tej samej architekturze (x86 - zarówno Xbox One jak i SeX) do innego sprzętu? ¯\_(ツ)_/¯ Wiesz, to tak pierwsze co mi przyszło do głowy.
to dlatego ludzie oczekują 4000 gier w bc na premierę?

@Danio Zgadzam się, ale ja piszę o tych, którzy marudzą, że 4 000 gier nie będzie dostępnych w bc na premierę. Bo chyba nie przyrównujemy 5 lat do roku zero?
 

gseed

Mieszkaniec forum
Czemu ludzie zapominają, że Xbox wprowadził bc pod koniec 2015 roku? 4-5 lat więcej prac na bc owocuje większą biblioteką. Xbox startował z 100 gier bc i tylko o jedną generację wstecz, czyli identycznie jak planuje Playstation, ale krytyka z dupy musi być. Ma to sens ( ironia ).
No nie wiem, może dlatego, że Xbox 360 był w architekturze innej niż x86 i jest to faktyczna emulacja, a nie dostosowywanie gry w tej samej architekturze (x86 - zarówno Xbox One jak i SeX) do innego sprzętu? ¯\_(ツ)_/¯ Wiesz, to tak pierwsze co mi przyszło do głowy.
to dlatego ludzie oczekują 4000 gier w bc na premierę?
No właśnie powiedział dlaczego - bo 5 i 4 to ta sama architektura, więc oczekiwania są takie, że wszystko ruszy od kopa. Analogia do emulacji 360 na XOX nie trafiona, bo tam trzeba było przeskoczyć z innej architektury.
 
  • Popieram
Reactions: Jay

Muzi

Mieszkaniec forum
no okej ( zapomniałem że to była emulacja ) ale ten argument nie upada, bo każdą grę trzeba testować i to po prostu trwa? staram się zrozumieć czy krytyka uzasadniona, czy po prostu większość zakłada, że to powinno być od kopa i tyle a to nie takie proste - czas, ludzie, pewnie licencje itd.
 

Simplex

Legendarny Wiedźmin
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Trzeba, trzeba, tylko MS to bierze na klatę i gwarantuje, że będzie działać.

No nie wiem, może dlatego, że Xbox 360 był w architekturze innej niż x86 i jest to faktyczna emulacja, a nie dostosowywanie gry w tej samej architekturze (x86 - zarówno Xbox One jak i SeX) do innego sprzętu? ¯\_(ツ)_/¯ Wiesz, to tak pierwsze co mi przyszło do głowy.
to dlatego ludzie oczekują 4000 gier w bc na premierę?
Dlatego ludzie oczekują: "Because it’s based in part on the PS4’s architecture, it will also be backward-compatible with games for that console" - Wired, kwiecień 2019.
Czyli to samo Sony wygenerowało to oczekiwanie obiecując rok temu zgodność z grami PS4 (chyba logiczne, że z [prawie] wszystkimi).

No i przecież już dzień bo kołysance Cerny'ego uspokajali, że większość z 4000 gier będze działać. Tak więc oczekiwanie w 100% uzasadnione. Tak samo jak oczekiwania że na XSeX będą działać wszystkie gry z One, część gier z X360 i niewielka liczba gier z Xbox OG.
 
Last edited:

Muzi

Mieszkaniec forum
tak i nie

tak, bo 'bc z ps4'

nie, bo nie powiedzieli, że wszystkie 4000 na premierę

na pewno muszą popracować nad przekazem i ogólnie macie rację, że Sony samo sobie winne i że tak naprawdę nikt nie patrzy na to kiedy kto zaczął i na jakim jest etapie
 
  • Popieram
Reactions: Simplex

Jay

Stały bywalec
no okej ( zapomniałem że to była emulacja ) ale ten argument nie upada, bo każdą grę trzeba testować i to po prostu trwa? staram się zrozumieć czy krytyka uzasadniona, czy po prostu większość zakłada, że to powinno być od kopa i tyle a to nie takie proste - czas, ludzie, pewnie licencje itd.
Żaden czas, ludzie ani licencje - to nie jest zmiana z Windowsa 3.11 na Windowsa 10, żeby wszystkie gry testować. Wszystko powinno ruszyć z kopa (nadal x86), a niektóre tytuły mogą sprawiać problemy, ale to wyjdzie w praniu i po prostu wyjdą odpowiednie patche. Jeśli już
o $ony powinno przetestować tytuły 1st party i możliwe że to zostało w zły sposób przekazane (te 100 tytułów czy ile tam było), ale taki mają klimat, nic nie poradzisz. Konfa Cerny'ego nadal była super (technicznie), ale nie dla mas.
 

Simplex

Legendarny Wiedźmin
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Wszystko powinno ruszyć z kopa (nadal x86),
A ja myślałem że Ty w IT pracujesz ;)
Pierwszy przykład z brzegu ze wcale nie musi wszystko ruszać z kopa:

Najchętniej to bym posłuchał developera który wie najlepiej ile trzeba pracy żeby dostosować grę do nowej konsoli.
 
  • Popieram
Reactions: Jay

Muzi

Mieszkaniec forum
no okej ( zapomniałem że to była emulacja ) ale ten argument nie upada, bo każdą grę trzeba testować i to po prostu trwa? staram się zrozumieć czy krytyka uzasadniona, czy po prostu większość zakłada, że to powinno być od kopa i tyle a to nie takie proste - czas, ludzie, pewnie licencje itd.
Żaden czas, ludzie ani licencje - to nie jest zmiana z Windowsa 3.11 na Windowsa 10, żeby wszystkie gry testować. Wszystko powinno ruszyć z kopa (nadal x86), a niektóre tytuły mogą sprawiać problemy, ale to wyjdzie w praniu i po prostu wyjdą odpowiednie patche. Jeśli już
o $ony powinno przetestować tytuły 1st party i możliwe że to zostało w zły sposób przekazane (te 100 tytułów czy ile tam było), ale taki mają klimat, nic nie poradzisz. Konfa Cerny'ego nadal była super (technicznie), ale nie dla mas.
Jeszcze w zeszłym tygodniu pisałem ile pracy, wysiłku i pieniędzy trzeba zainwestować w bc. Nic nie działa od kopa. Każda gra musi być testowana, a do tego potrzebni są ludzie, czas, umiejętności, pieniądze i licencje.
 

Simplex

Legendarny Wiedźmin
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
A co do licencji:

BC games now need a "wrapper" to be emulated and played. This means Microsoft need permission to alter each game.
To jest zgodne z tym co mówił MS, że muszą uzyskiwać zgody od wydawców żeby gra była w BC.

Legally MS is allowed to sell and distribute 360 games for 360 consoles. This makes sense, but legally do not have permission to distribute 360 games for use on the XB1. The digital license was for the 360 and not the XB1.
 
  • Popieram
Reactions: Jay

Jay

Stały bywalec
Wszystko powinno ruszyć z kopa (nadal x86),
A ja myślałem że Ty w IT pracujesz ;)
Pierwszy przykład z brzegu ze wcale nie musi wszystko ruszać z kopa:

Najchętniej to bym posłuchał developera który wie najlepiej ile trzeba pracy żeby dostosować grę do nowej konsoli.
Panie, POWINNO, gdybym nie był w IT to pewnie bym napisał, że MUSI ruszyć BoArchitektura™ :D :D
 
  • Popieram
Reactions: Simplex

angh

Mieszkaniec forum
PSN
angh
to dlatego ludzie oczekują 4000 gier w bc na premierę?

@Danio Zgadzam się, ale ja piszę o tych, którzy marudzą, że 4 000 gier nie będzie dostępnych w bc na premierę. Bo chyba nie przyrównujemy 5 lat do roku zero?
Nie mamy pojecia, ile gier bedzie na premiere, i to jest po prostu nieco gowniany PR sony w tym momencie. Maja swoj plan i go realizuaj bez znaczenia, jakie sa oczekiwania ludzi;p

ALE ja mysle, ze na dziendobry bedziemy mieli 500-1000 tytulow z ps4 dzialajacych na ps5.
 

Kajtek

Aktywny forumowicz
XBL
Kajtek
MS ma o tyle łatwiej z BC, że nie jest oparty o sprzęt tak mocno jak Sony. Na Xone wszystko jest powirtualizowane, soft xboxowy jest uruchamiany na maszynie Hyper-V i jako taki nie jest świadomy sprzętu jaki jest pod spodem. Żeby BC zadziałało od kopa to na Xsex wystarczy uruchomić virtualkę, która udostępni funkcjonalności identyczne z Hyper-V na Xone.
 
  • Popieram
Reactions: angh