PlayStation 5

Simplex

Apostoł VR, Moderator Globalny
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Kilku na krzyż, zwykle korytarzówkach. Może przesadziłem z tym 1080p, bardziej coś w stylu 1800p z dynamiczną rozdzielczością i dobrym TAA.
 

Aludan

Aktywny forumowicz
PSN
AludanPL
XBL
Aludan
Steam
Aludan
Przecież jak już to jest devkit :)
Śmieszne są komentarze na portalach jak rzesze fanów przeżywają ten design (o ile w ogóle jest to prawdziwe urządzenie).
 

Aludan

Aktywny forumowicz
PSN
AludanPL
XBL
Aludan
Steam
Aludan
Napisałem, że wersja developerska.
Zgadza się, przepraszam, nie zauważyłem ;)
Nie wiadomo, czy urządzenie jest prawdziwe, ale patent i rejestracja urządzenia jest prawdziwa.
No dlatego prawdopodobnie jak razem napisaliśmy, jest to devkit. Raczej wątpię, aby wersja docelowa dla ludu wyglądała coś w ten deseń ;)
Chociaż z drugiej strony też dziwnie robić takie skrzela itd. dla devkita. A jeśli to nie devkit to po co rejestrować taki patent?
 

angh

Prezes
PSN
angh
ten design daje mozliwosc zalozenia solidnego i taniego chlodzenia zanim jeszcze dopracuje sie chlodzenie na wersji konsumenckiej. W dodatku plyta pewnie tez nie jest standardowa, wiec custom cooling ma znikomy sens.
To byla moja pierwsza mysl, ale moze jest cos jeszcze innego.
 
U

Usunięte konto 2

Guest
Przez ostatni tydzień słyszałem dwie ploty. Pierwsza to ta, że MS jest zadowolony z bebechów PS5. Niby mają zaoferować istotnie mocniejszy sprzęt. Druga to ta, że wychodzące za ponad rok PS5 będzie poniżej wydajności (nie raytracingowej) 2080. Mniej niż 2080 w 2020 roku raczej słabo wróży, zarówno jeżeli chodzi o raytracing, zwłaszcza że ma działać jak ma działać, jak i 4k@60. Zaczyna to coraz bardziej wyglądać na powtórkę z rozrywki, tylko tym razem pozycje się odwrócą.
 

Simplex

Apostoł VR, Moderator Globalny
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Wg mnie to pobożne życzenia. AMD obecnie nie ma karty która by była zauważalnie szybsza od 2080.
Chyba ze MS jakimś cudem wsadzi do konsoli big navi, da magiczne chlodzenie żeby konsola nie uległa samozapłonowi i będzie dopłacać do każdej sztuki żeby konsola nie była zbyt dużo droższa od PS5.

Ciekawe czy przed premierą Xone fanboje wierzyli ze ESRAM zmiecie Sony ;)
Pamiętam kompletnych swirów którzy latami wierzyli ze każdy One ma drugi potężny gpu który jest nieaktywny ale pewnego dnia MS go uruchomi i zaora sony. Czytało się ich rojenia jak teksty płaskoziemców. MisterXmedia pamiętamy.

Najbardziej prawdopodobny scenariusz to taki ze obie konsole będą miały porównywalną moc. Niech mmgl zanotuje w kajeciku ;)
 
  • Popieram
Reactions: Aludan

Aludan

Aktywny forumowicz
PSN
AludanPL
XBL
Aludan
Steam
Aludan
Chodzą jakieś słuchy o mocniejszych GPU od 5700 XT w drodze co w sumie w teorii mogliby zrobić, bo obecne rdzenie 5700 to tylko 251 mm i 10 mln tranzystorów. Dla porównania 2080 Ti ma 754 mm i prawie 19 mln tranzystorów przez co m.in. jest sporo droższa w produkcji (odrzuty).
Oczywiście wielkość rdzenia NV wynika też z zastosowanego procesu, ale nawet patrząc po ilości tranzystorów to AMD ma jeszcze pole do popisu.

Jest więc spora szansa, że w nextgenach zagoszczą mocniejsze niż obecnie układy RDNA.
Zgadzam się natomiast z Simplexem - też obstawiam porównywalne parametry na premierę.
 

Aludan

Aktywny forumowicz
PSN
AludanPL
XBL
Aludan
Steam
Aludan
Według mnie nie jest, bo miało to duże znaczenie na początku obecnej generacji. Wraz z 4K i przynajmniej 2x większą mocą w stosunku do PS4 Pro / XoX tak naprawdę różnicy tych 10% prawdopodobnie nikt nie dostrzeże. Słabsza konsola tradycyjnie obetnie np. na cieniach co i tak będzie wyglądać bajecznie w porównaniu z tym co obecnie widzimy. Oczywiście magicy z lupą pokroju DF na pewno sprawdzą gdzie jest "gorzej", ale dla przeciętnego gracza wątpię, że sprawi to jakąś różnicę. Dopiero różnica nie wiem ... 30% - 40% to już pewnie będzie coś znaczącego, ale na coś takiego raczej się nie zanosi, no chyba, że MS wyda 2x droższą konsolę, albo będzie do niej dopłacał jak już ktoś tutaj napisał wcześniej.
 

meatbag

Prezes
2080Ti to największy układ w historii, ciągnie że 300W i kosztuje 1k ojro. W sam raz do kąsolu.

Okolice 2080 to maximum marzeń. Jeszcze procek z 50W musi tam wleźć i nie odlecieć na orbitę to wszystko.

10% jest niezauważalne.
 

angh

Prezes
PSN
angh
Wiemy, jakie AMD ma CPU i GPU. Rysen 3 nie rozni sie niczym poza iloscia rdzeniow, oraz niewiele predkoscia, ktora i tak jest sztucznie ustawiona. Wiec pod wzgledem CPU roznica beda znikome, podobnie jak w Jaguarze - tam MS podkrecil zegary i to wszystko.
Nie sadze, zeby przyszloroczny ryzen 4 byl gotowy na konsole.

Pod wzgledem GPU mamy dopiero poczatki RDNA. Karty i CPU musza byc przetestowane i zamkniete, i masowo produkowane 9-6 miesiecy przed premiera. Czyli tez tutaj duzych zmian nie bedzie, a poza tym, mocniejsze wersje beda mialy zbyt duze zapotrzebowanie na prad. Roznica bedzie jedynie w ilosci CU, i raczej nie powinna byc duza.

PS5 celuje w VR, wiec nie moze na CU oszczedzac.

Karta na poziomie 2080 w konsoli to bedzie rakieta, bo jak porownamy tego dziadka w ps4 i np. God of War do czegokolwiek na PC, to PC musi miec uzpelnie inna generacje na pokladzie aby pokazac cos zblizonego. Dzieki optymalizacji ta karta wystarczy spokojnie na 5 lat kolejnej generacji (szczegolnie gdy mowimy o exach).

roznica wydajnosci do 30% bedzie pomijalna. To nie wydajnosc byla powodem wyboru konsoli na poczatku bierzacej generacji.
 

Simplex

Apostoł VR, Moderator Globalny
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
pytanie co uznajecie za podobne parametry? do 10% różnicy (to już jest wg mnie całkiem spora wartość)?
PS4 było 40-50% szybsze od One i to bylo wydać/czuć, tym bardziej że na początku generacji nie było dynamicznej rozdzielczości i temporalnego AA (powszechnego, bo w Ryse chyba był?). W dodatku różnica między 900p a 1080p jest dużo bardziej widoczna już między 1800p a 2160 mimo że proporcjonalnie podobna. Im globalnie więcej pikseli tym mnie widać różnicę. Dynamiczna rozdzielczość i dużo postprocesów również powoduje zacieranie się różnic jeżeli rozdzielczość jest wystarczająco duża.
Jeszcze pamiętam jak MS w desperacji próbował zamaskować 720p w grach na premierze za pomocą filtra wyostrzającego co dało tak katastrofalne efekty (np w BF4) że go wyłączyli.
Przypomnę jeszcze ze premierowy "system seler" na wyłączność czyli Dead Rising 3 działał w 720p, nie trzymał 30fps. No ale był next genowy bo dużo zombiaków było na ekranie!
 
PSN
VukoDrakkainen
No przecież napisał że to wersja developerska.
To, że to jest tylko wersja deweloperska to teoria. Prawdopodobna, ale jeśli tylko do tego miałaby służyć to po co patentować jej wygląd?

I ja nie trzymam konsoli pod telewizorem a ta wygląda jak odważny projekt architektoniczny. Serio, bryła mi się podoba, oczywiście pozostaje jeszcze kwestia materiału i kolorystyki, ale tak - chętnie przyjąłbym tak wyglądającą PS5 pod swój dach.
 

angh

Prezes
PSN
angh
Kazdy design produktu powinien byc albo patentowany, albo TM.
To, ze jest to wersja developerska to raczej pewnik, biorac pod uwage nieszczesnego tweeta Matthew...
ma za duzo USB, za duzo krawedzi do zbierania pylu, nie wyglada na mebel na polke pod tv.
Ja wezme ps5 obojetnie, jak bedzie wygladac, ale nie bedzie wygladac tak jak to tutaj. Chociaz moze czesciowo rozwiazanie do lepszej cyrkulacji powietrza znajdzie jakies zastosowanie w domowej wersji.
 

salata

Mieszkaniec forum
PSN
LupusSusurro
XBL
salata
Steam
salata
Po co robić udziwniony design pudełka devkitu? Dla hajpu. Ja bym raczej na funkcjonalność stawiał. MS opracował świetny w ramach Project Scorpio.

 

angh

Prezes
PSN
angh
naprawde liczba klatek na malym LCD, na podelku, ktore lezy gdzies z tylu i jest polaczone do workstation na ktorej pracujesz to nie jest robione do hajpu? Kto na to w robocie kiedykolwiek popatrzy, jak te i inne informacje masz wyswietlone na jednym z kilku monitorow...

Tak wyglada devkit ps4:


jak widac, absolutnie nie udziwniony. A mowienie, ze ten nowy jest udziwniony bez znajomosci podowow takiej a nie innej decyzji jest troche zbyt wczesna ocena. Jak pisalem, na moje chodzi o chlodzenie i kulture pracy.

btw ten nowy devkit jest olbrzymi. Zobaczcie na wejsci plyt, to ma 5 cali, calosc ma ponad pol metra szerokosci chyba...
 

Aludan

Aktywny forumowicz
PSN
AludanPL
XBL
Aludan
Steam
Aludan
No jest duży, a udziwniony dlatego, że jak sam pokazałeś, devkit PS4 to z grubsza prostopadłościan. Tak samo jest z Xbox.
Nie wiem po co tracić kasę na robienie takiej fikuśnej obudowy jak nikt poza devsami prawdopodobnie jej nie ugości u siebie w domu.
Z tego powodu jest to co najmniej zastanawiające...
 

Dejw

Aktywny forumowicz
XBL
DejwPL
Steam
DEJW[PL]
Ciekawe czy przed premierą Xone fanboje wierzyli ze ESRAM zmiecie Sony ;)
Pamiętam kompletnych swirów którzy latami wierzyli ze każdy One ma drugi potężny gpu który jest nieaktywny ale pewnego dnia MS go uruchomi i zaora sony. Czytało się ich rojenia jak teksty płaskoziemców. MisterXmedia pamiętamy.
Oj, ja widziałem jak ludzie na forach pisali że ESRAM w XONE to nie tylko pamięć, ale jakimś magicznym sposobem, ESRAM pomaga liczyć grafikę. Pamiętam że też tłumaczyli jak to robi, ale wyparłem to z pamięci, bo to istna herezja była.

Co do GPU, to 5700XT nie jest maxem jaki może AMD wyprodukować. Wycelowali w segment, który jest najbardziej opłacalny i na którym najwięcej się zarabia. To że Tytan czy 2080 Ti to najmocniejsze i najdroższe karty, nie znaczy że zarabia się na nich najwięcej. @Aludan wspomniał o odrzutach, ale to nie jest główny powód ceny tych układów. Producent płaci za cały wafel krzemowy, jeżeli na takim waflu upchną 300 chipów, z czego 250 będzie zdatnych, to cena za wafel jest rozkładana na 250 chipów. Jeżeli robią na nim taką krowę jak 2080 ti i zmieści się na takim waflu 50 układów (wafle są okrągłe, więc proporcjonalnie więcej odpadów z krawędzi jest niż z małych układów), to cena już jest dzielona na 50, zakładając że wszystkie są sprawne.
AMD mówiło że będą przygotowywać mocniejsze jak i słabsze układy.

Dziwna decyzja AMD podczas premiery pierwszych Polarisów spowodowała, żę undervolting dawał zaskakujące efekty i poprawiał kulturę pracy oraz możliwości OC. Nie wiemy jak RDNA będzie się zachowywać na niższych napięciach. Jest duża szansa że będzie podobnie i że UV zrobiony przez AMD po to aby zmieścić się w budżecie energetycznym całego układu, spowoduje że RDNA będzie całkiem nieźle działać i nie będzie takiej straty wydajności w porównaniu do większych układów. Mamy jeszcze prawie dwa lata do premiery, w przeciągu pół roku do roku AMD musi zacząć produkować finalne okłady do konsol żeby wyrobić się w terminie.

Devkita Scorpio bym przygarną ❤
 
  • Popieram
Reactions: Aludan

Simplex

Apostoł VR, Moderator Globalny
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Nie prawie dwa lata tylko niewiele ponad rok. Za tydzień będzie początek września 2019, a konsola musi być dostępna w milionach egzemplarzy na początek listopada 2020 (nie wierzę w plotki mówiące o lutym).
Moim zdaniem wszystkie kluczowe decyzje projektowe zostały podjęte i są zamrożone. Bawić się można budżetem energetycznym, czyli zegarami i napięciami.
 
Last edited:

srekal34

Badass
Na wiecej niz wydajnosc RTX 2070 bym nie liczyl - AMD wciaz nie szokuje efektywnoscia energetyczna mimo lepszego procesu, a konsole musza sie miescic w okreslonym budzecie, wiecej niz 300W jest nierealne.
To nie jest tak, ze moga dorzucac CU w nieskonczonosc.
 
  • Popieram
Reactions: Simplex

Dejw

Aktywny forumowicz
XBL
DejwPL
Steam
DEJW[PL]
Nie prawie dwa lata tylko niewiele ponad rok. Za tydzień będzie początek września 2019, a konsola musi być dostępna w milionach egzemplarzy na początek listopada 2020
No to czas popłynął szybciej niż myślałem :(

W takim razie masz rację, wszystko jest już dograne ze strony AMD, procesory już wychodzą z fabryk i są wysyłane do Microsoftu i AMD, gdzie ci składają już gotowe konsole. Tak jak mówisz, Producenci teraz ustalają napięcia i taktowania, nic więcej nie zostanie zmienione.
 

Aludan

Aktywny forumowicz
PSN
AludanPL
XBL
Aludan
Steam
Aludan
Raczej wątpię, bo tak jak Dejw czy Simplex napisali, konsole projektuje się i trzepie masowo na przynajmniej kilka miesięcy przed premierą.
ALE to nie wyklucza, że układ AMD w konsolach jest mocniejszy od navi 5700. Poczekamy, zobaczymy, ja tam jestem dobrej myśli ;)

Zresztą qrde ... teraz to co wyciskają w 4K z prosiaka robi wrażenie (exy), więc jeśli dostaniemy "tylko" 2x mocniejsze GPU to można sobie wyobrazić co zobaczymy. Nawet jak w większości gier nadal będzie jedynie 30 fps to i tak się nie obrażę jak gry będą wyglądać bajecznie ;) No i warto pamiętać, że CPU zostanie zdecydowanie ulepszone, a jego moc ma posłużyć także do RT. Wielkim plusem będzie też SSD i super szybkie loadingi, także jak Sony tego w jakiś sposób nie skopie (np. super głośna konsola) to i tak będzie duży skok jakości ;)
 

paulinus

Junior
Ja nadal jestem bardzo ciekaw, czy te informacje o superszybkim ssd, szczegolnie w xboxie, sa doslownie tym, ssd?
Czy to jednak konstrukcje bedace pochodna amd instinct? Tam ssd jest czescia przestrzeni adresowej vram, wolniejszej, ale nadal lepszej niz przewalanie danych z sata.
Pamietam radosc devow, ze x1/ps4 maja spojna przestrzen dla ram/vram, i nie trzeba danych przewalac. To moze dac Naprawde wiele mozliwosci. Pomyslcie o idtech4? gdzie wprowadzili megatextures, i potraktujcie to jako protoplasty (wczesa kreda ;) dla nowych rozwiazan.
Jestem zajarany.