PlayStation 5

Alexej

Administrator
Staff member
PSN
AlexejPL
XBL
Alexej PL
Steam
Alexej
Może po prostu wentylator będzie cztery razy szybszy, by osiągnąć nadźwiękową - wtedy nie będzie go słychać 😎
 

Sialala

Dzban Sierpnia i Pazdziernika 2019

Famed leakster TUM_APISAK has revealed what could be the first benchmark leak of the PlayStation 5's AMD 'Gonzalo' APU. The scores appear to indicate a 3DMark Fire Strike run and we see that the PS5 scores 4x higher than the PS4 and is in RTX 2070 territory. The exact score value and benchmark details are still not known.

RTX2070 to juz w miare dobrze sobie radzi z RT chyba?
Moze faktycznie ten rejtresink bedzie sensownie obslugiwany? Z drugiej strony to jednoczesnie oznacza ze o 60FPS mozemy znow zapomniec.
 

Aludan

Aktywny forumowicz
PSN
AludanPL
XBL
Aludan
Steam
Aludan
Widziałem wczoraj tego niusa, ale jak dla mnie to kolejna ploteczka.
To przecież oczywiste, że PS5 będzie szybsze, a o ile to trzeba poczekać na jakieś sprawdzone informacje.
Zresztą ... mało mnie obchodzi czy to będzie 3x czy 4x, ważne że gry będą jeszcze ładniejsze i do tego ma być pełna wsteczna kompatybilność z PS4 :)

RTX2070 to juz w miare dobrze sobie radzi z RT chyba?
Eee.... nie ;)
 

knur

Moderator globalny
z RT to sobie słabo radzi nawet 2080Ti. :p
Jeśli chodzi o 60 fps to pewnie tak, dalej devsi będą woleli wycisnąć wszystkie soki i pokazać max grafikę niż celować w "60 fps nikogo". Niektóre produkcje będą miały tryby jakość/płynność, oby jak najwięcej.
 

Aludan

Aktywny forumowicz
PSN
AludanPL
XBL
Aludan
Steam
Aludan
z RT to sobie słabo radzi nawet 2080Ti
Dokładnie ;/

Inna sprawa, że na konsolach to na pewno zostanie zoptymalizowane do granic możliwości i tylko niektóre elementy będą z tego korzystać.
Tym niemniej spodziewam się raczej wyboru typu 4K 30 FPS z RT lub 4K 60 FPS bez RT, albo nawet w przypadku RT będzie to znowu jakaś technika szachownicy itp.
 

Danio

Mieszkaniec forum
PSN
arahjista
To RT to w ogóle jakby znaleźli sobie powód dlaczego nie będzie w grach 60fps. Mocy nie starczy bo RT... A komu to potrzebne, to wypad z RT i dajcie mi 60fps!!!
 

knur

Moderator globalny
RT to dla mnie takie coś fajnego, co dostrzegam dopiero jak się zatrzymam w grze, popatrzę dokładnie z każdej strony, jak to fajnie się to wszystko odbija itp. Nie jest to zupełnie warte swojej ceny (wydajność) jeśli chodzi o całokształt. Na chwilę obecną powinno być zarezerwowane tylko dla PC i najsilniejszych jednostek, które poradzą sobie z tym bez problemu a nie trochę na siłę wciskane wszędzie gdzie się da - wiadomo marketing, pc ma RT to i konsole muszą mieć! No chyba, że to z czasem tak zoptymalizują, że strata wydajności będzie symboliczna.
Z drugiej strony wizja, że na konsoli chcą pokazać max jakość, czyli wszystko ładnie pięknie ale znowu z 30 fps, dropami, input lagiem itp. :p
 

Aludan

Aktywny forumowicz
PSN
AludanPL
XBL
Aludan
Steam
Aludan
@knur a gdzie ty widziałeś RT na żywo? ;D
Co do reszty się zgadzam, to marketing i kompletnie bez sensu w tej generacji konsol, chyba że chcemy oglądać gry w 30 fps i mniej niż natywnej 4K.
Nawet to do 1080p w 60 fps taki RTX 2070 to za mało, więc albo te efekty będą bardzo ubogie, albo będą kompromisy jak właśnie 30 fps i upscaling do 4K.
 

knur

Moderator globalny
U naszego wspólnego kolegi. :) W BFV fajnie to wyglądało itp. ale tak jak pisałem, trzeba się zatrzymać, dokładnie popatrzyć żeby to dostrzec.
 

Aludan

Aktywny forumowicz
PSN
AludanPL
XBL
Aludan
Steam
Aludan
A no to ok :) Myślałem, że piszesz na podstawie filmików na YT :D
No to prawda ... nie robi to aż takiego "wow" także i na mnie, na pewno nie jest warte takiego kosztu jak rezygnacja z 4K@60 na rzecz np. 1080p@60.
Przez lata twórcy gier opracowali bardzo wiele sprytnych sposobów na udawanie prawdziwego RT, które wyglądają bardzo dobrze i działają szybko.
 

knur

Moderator globalny
Dokładnie, czy to będzie liczone w czasie rzeczywistym czy oszukane, ważne żeby wyglądało ładnie i efektownie.
Kiedyś tak zachwycali się physX, przyszłość to miała być niesamowita fizyka obiektów, jak to się skończyło to wiadomo. ;)
 

Sparrow

Stały bywalec
PSN
wrobelmon
XBL
wrobelmon
Steam
wrobelmon
Ray Tracing na next genach będzie najpewniej hasełkiem takim jak blast processing na Sedze Mega Drive. Niby coś tam jest, ale tak naprawdę guzik daje i głównie ma dobrze wyglądać w marketingu ;).
 

Aludan

Aktywny forumowicz
PSN
AludanPL
XBL
Aludan
Steam
Aludan
Tutaj art na purepc z dokładniejszym wyjaśnieniem rzekomych wyników.
Jak to przełożyć na tytułowego GeForce'a RTX 2070? Otóż układ ów wykazuje przedział od 18 tysięcy do 22 tysięcy punktów w tym samym benchmarku (różnice wynikają z "towarzystwa" CPU, na który benchmark jest wrażliwy). Inną alternatywą, która uzyskuje w teście okolice 20 tysięcy punktów, jest komitywa konstrukcji Intel Core i7-9700K i podkręconej karty GeForce RTX 2060. Jeśli chcielibyśmy wszystko to przełożyć to na "język Czerwonych", podobnymi parametrami może pochwalić się nic innego jak Radeon RX Vega 64

No i teraz najciekawsze:
RTX 2070: 7,5 TFLOPS
Vega 64: 12,6 TFLOPS

Jak widać 3d mark to kiepski benchmark do porównania wydajności nowej konsoli :)
 
Last edited:

Bloodergo

Badass
PSN
BloodergoPL
XBL
Bloodergo
Steam
Co pan, ja nie jestem rolnikiem.
Ale te benchamrki to chyba nigdy nie nadawały się czegokolwiek innego niż porównanie jak dany sprzęt wypadnie w danym benchmarku.. :D
 

Aludan

Aktywny forumowicz
PSN
AludanPL
XBL
Aludan
Steam
Aludan
Dokładnie ;) Tak tylko chciałem uzmysłowić o jakich wynikach mówimy ;)
W sumie jeśli faktycznie są to wyniki na poziomie Vega 64 to tylko się cieszyć, bo na pewno na konsolach ta moc zostanie wykorzystana prawidłowo ;)
 

angh

Stały bywalec
PSN
angh
Pisząc pod sprzęt będzie można znacznie więcej wyciągnąć z tych tflopow. Dlatego rt na konsolach ma szansę być tak dobre lub tak złe jak na pc. 4k 30 fps będzie bez zmian.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk
 

Simplex

Moderator globalny
PSN
console peasant
XBL
console peasant
Steam
simplexpl
Last edited:

Aludan

Aktywny forumowicz
PSN
AludanPL
XBL
Aludan
Steam
Aludan
Akurat cena zależy od ilości, a produkując te kilkadziesiąt milionów to na pewno można zejść do b. dobrej oferty.
Układ będzie customowy, więc wszystko jest możliwe, aczkolwiek też uważam, że te niusy są zbyt optymistyczne.
 

Simplex

Moderator globalny
PSN
console peasant
XBL
console peasant
Steam
simplexpl
Więcej TFLOPS niż 2080Ti. Seems legit ;)
Radeon 5700XT: 10 TFLOPS, 399$ (po wczorajszej obniżce), total board power: 225W
PS5: ?
 
Last edited:

scooby666

Stały bywalec
Tym bardziej, że Navi ma mieć zdecydowanie mniej TFLOPS niż Vega przy tej samej lub wyższej wydajności w grach. Radeon RX 5700 XT = 9,75TFLOPS, Radeon RX Vega 64 = 12,5TFLOPS. Jeśli zaś się potwierdzi to co benchmark wypuścił to wręcz RX 5700 (7,95TFLOPS) = RX Vega 64 (12.5TFLOPS) w grach.

Moim zdaniem max jaki mogą dać to 56CU. Od początku tak twierdzę bazując na RX Vega 64 i Radeon VII. Tyle, że to raczej przy niższym zegarze niż desktopowe wersje kart. Co za tym idzie 12-13TFLOPS to już byłby taki max, ale realnie bym liczył poniżej 12.
 

Aludan

Aktywny forumowicz
PSN
AludanPL
XBL
Aludan
Steam
Aludan
No dlatego tez w to wątpię, choć fakt, że nowe APU do konsol będą zmodyfikowane, być może nawet o jakieś nowsze elementy.
Ale nawet 11-12 tflops i tak będzie spoko, jestem szalenie ciekaw finalnej specyfikacji i nie mogę się doczekać ;)
 

hadxmen

Mieszkaniec forum
Spokojnie, 80% gier lekką ręką na konsolach też nie trzyma stabilnych klatek, niestety.

Co jest oczywiste to fakt, że najlepiej zazwyczaj działają tytuły ekskluzywne, ale jest ich mało. Powszechny VRR polepszy znacząco jakość grania na konsolach i na PC w przyszłości.
 

Aludan

Aktywny forumowicz
PSN
AludanPL
XBL
Aludan
Steam
Aludan
Polepszy? Poniżej 30 fps? A są w ogóle takie TV?
W monitorach to rzadkość do 30-35 fps i wchodzi wtedy LFC w freesync i coś podobnego w g-sync, a więc duplikowanie klatek i ciekawe czy to nie powoduje uczucia laga.

Poza tym w większości gier mi te 30 fps na konsolach nie przeszkadza - odczuwalne jest na myszce na PC, ale na konsolach wydaję się często wystarczająco płynne. Oczywiście zależy od rodzaju gry, ale wiedzą to też devsi i w FPS'ach jest często 60 klatek na konsolach (wiadomo wyjątki jak Destiny). Kiedyś śmiałem się z 30 fps na konsolach i nie tykałem palcem jako PCMR, ale potem sam spróbowałem i się zdziwiłem pozytywnie.
 

Aludan

Aktywny forumowicz
PSN
AludanPL
XBL
Aludan
Steam
Aludan
Interpolacją nie, ale przy niskim fps działa mechanizm LFC, czyli wyświetlanie 2x tej samej klatki.
Cytata z pierwszego lepszego artykułu
Low Framerate Compensation (LFC), czyli kompensację spadków płynności, która poprawia płynność działania monitora poniżej dolnego progu granicznego (w naszym przypadku 48 Hz). Monitory z LFC publikują klatki, kiedy odświeżanie spada poniżej minimum dla FreeSync, pozwalając w ten sposób wejść w wymagany przedział. Jeśli więc nasza grafika generuje 30 kl./s, LFC podwaja tę liczbę do 60, a my możemy cieszyć się płynnym obrazem

@meatbag mnie właśnie jakoś nie boli - lepsze to niż bieda grafa w 60 fps
 
30 fps na PC razi, a na konsoli rzeczywiście jest ok. Chyba że tak jak napisał @meatbag (jeżeli dobrze rozumiem), mamy widok po horyzont i zaczniemy obracać kamerą. Wtedy to mocno razi. Z drugiej strony jak się pogra w Dooma w 60 fps, to się okazuje że i granie konsolowe na tym zyskuje. Znaczy się można w 30 fps, ale w 60 jest zauważalnie przyjemniej. Ale można do tego się przyzwyczaić. Dlatego najgorsze jest przeskakiwanie z jednej platformy na drugą. Na PC R6: Siege wyświetlany w 240, czy 144 klatkach, a potem włączasz konsolę i ARPG z open worldem w 30. Wtedy jest ciężko :( Aczkolwiek od kolejnej generacji oczekuję trzymania 60. I chociaż na ten moment to kolejny XBOX jest dla mnie znacznie atrakcyjniejszy, to jeżeli się okaże, iż tylko nowa konsola Sony będzie trzymała 60, nie będzie mi łatwo podjąć decyzji.
 

Aludan

Aktywny forumowicz
PSN
AludanPL
XBL
Aludan
Steam
Aludan
Nie będzie trzymała 60, a wiesz czemu? Bo lepiej sprzedaje się grafika od zawsze. Żeby tak się stało to Sony i MS musieliby wymusić min 60 fps w grach, ale żadna z tych firm nie zaryzykuje takiego ruchu, bo konkurent wtedy tego nie wprowadzi i będzie miał "ładniejsze" gry. Pewnie 30 fps będziemy widzieli w grach jeszcze wiele wiele lat do momentu aż już w kwestii jakości grafiki niewiele będzie można ulepszyć.

Na pocieszenie tylko dodam, że już w może w PS5/Scarlet będzie popularniesze do wyboru 30 ultra/60 fps z gorszą grafą, bo w obecnej często limitował to CPU, a tam tego problemu nie będzie, tylko kwestia jakości samej grafiki. Tak w sumie to tylko Sony mogłoby zaryzykować taki ruch mając obecnie ogromną przewagę - wymuszenie w każdej grze do wyboru trybu performance (60 fps) i quality (30 fps) mogłoby być ciekawe.
 

hadxmen

Mieszkaniec forum
Jeśli nie będzie problemu z 60FPS na nowych konsolach to jest bardzo duża szansa, że combo PC+PS4 zmienię na PS5 + nowy Xbox w ulepszonej rewizji (gamepass I Forza). Zobaczymy, z drugiej strony po zakupie monitora GSync 144Hz granie na PC to teraz poezja. Zupełnie nie chce mi się grać na TV od momentu zakupu monitora.
 

Aludan

Aktywny forumowicz
PSN
AludanPL
XBL
Aludan
Steam
Aludan
Hehe to akurat zrozumiałe - człowiek szybko przyzwyczaja się do lepszego ;)
Ja np. przez to, że grałem w wieśka na PC w 60 fps to nie jestem w stanie patrzeć na niego w 30 fps na konsoli, a inne open worldy, których nie tykałem na PC, w konsolowych 30 fps mi nie przeszkadzają
 

paulinus

Junior
Mysle ze to interesujacy material.
Tego typu algorytmy, powoduja ze z dwoch metrow obraz bedzie porownywalny z natywnym 4k, a jak widac, mocy trzeba zdecydowanie mniej.
I pewnie obie konsole beda swietowac "4k", bo dokladnie to dostanie tv ;)

 
Super że z tym kombinują, ale na ten moment to wygląda jak nakładka, która w różnych grach już się pojawiała. Jak i w tamtych implementacjach, dla mnie to zbytnio zmienia obraz (DLSS także zmienia, ale w przeciwnym, nie tak rażącym kierunku). Staje się on nienaturalny, "przegrzany", zbyt ostry i kontrastowy wszędzie. Mam nadzieję, że w PS5 jednak będzie natywne 4k. Zwłaszcza że 40" monitor 4k mam ~70cm od siebie, a nie parę metrów.