Pamiętajcie o sprawdzeniu długości gry przed zakupem :)

arczi79

Prezes
2
Flow Weaver (w przyszłym tygodniu na Quescie)
2/5 Chyba warto odpuścić zakup niezależnie od ceny. Czas przejścia gry to około godziny. Absurd.
Jak czas przejścia gry to tylko godzina to ja bym to nazwał demem pełnej gry ...a dema są za darmo. Po jakim czasie grania można zwrócić grę w sklepie Oculusa? Jak by było tak jak na Steam - czyli po 2h - to deweloperzy może przestali by robić takie "demka".
 
  • Popieram
Reactions: LaggyLuke

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
2
Flow Weaver (w przyszłym tygodniu na Quescie)
2/5 Chyba warto odpuścić zakup niezależnie od ceny. Czas przejścia gry to około godziny. Absurd.
Jak czas przejścia gry to tylko godzina to ja bym to nazwał demem pełnej gry ...a dema są za darmo. Po jakim czasie grania można zwrócić grę w sklepie Oculusa? Jak by było tak jak na Steam - czyli po 2h - to deweloperzy może przestali by robić takie "demka".
A dlaczego mają przestać? Rynek ich zweryfikuje.
Skoro developer napisał grę która trwa godzinę, no to jest to gra na godzinę, a nie demo.
Wystarczy przed zakupem zorientować się ile trwa gra i jeśli długość nam nie odpowiada, po prostu nie kupić.
 

arczi79

Prezes
2
Flow Weaver (w przyszłym tygodniu na Quescie)
2/5 Chyba warto odpuścić zakup niezależnie od ceny. Czas przejścia gry to około godziny. Absurd.
Jak czas przejścia gry to tylko godzina to ja bym to nazwał demem pełnej gry ...a dema są za darmo. Po jakim czasie grania można zwrócić grę w sklepie Oculusa? Jak by było tak jak na Steam - czyli po 2h - to deweloperzy może przestali by robić takie "demka".
A dlaczego mają przestać? Rynek ich zweryfikuje.
Skoro developer napisał grę która trwa godzinę, no to jest to gra na godzinę, a nie demo.
Wystarczy przed zakupem zorientować się ile trwa gra i jeśli długość nam nie odpowiada, po prostu nie kupić.
Albo kupić, przejść i zwrócić.... to demo.
 

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
2
Flow Weaver (w przyszłym tygodniu na Quescie)
2/5 Chyba warto odpuścić zakup niezależnie od ceny. Czas przejścia gry to około godziny. Absurd.
Jak czas przejścia gry to tylko godzina to ja bym to nazwał demem pełnej gry ...a dema są za darmo. Po jakim czasie grania można zwrócić grę w sklepie Oculusa? Jak by było tak jak na Steam - czyli po 2h - to deweloperzy może przestali by robić takie "demka".
A dlaczego mają przestać? Rynek ich zweryfikuje.
Skoro developer napisał grę która trwa godzinę, no to jest to gra na godzinę, a nie demo.
Wystarczy przed zakupem zorientować się ile trwa gra i jeśli długość nam nie odpowiada, po prostu nie kupić.
Albo kupić, przejść i zwrócić.... to demo.
To nie jest demo. Coś się tak uparł?
To co opisałeś to złodziejstwo i cebulactwo, kto tak robi jest podczłowiekiem.
Nie podoba ci się że ktoś sprzedaje grę która trwa godzinę? No to jej po prostu nie kupuj.
Mnie się nie podoba że wychodzą gry o kopaniu piłki nożnej. Nie kupuje ich. Ignoruje ich istnienie. Polecam ten life hack.
 
  • Popieram
Reactions: Torin

arczi79

Prezes
2
Flow Weaver (w przyszłym tygodniu na Quescie)
2/5 Chyba warto odpuścić zakup niezależnie od ceny. Czas przejścia gry to około godziny. Absurd.
Jak czas przejścia gry to tylko godzina to ja bym to nazwał demem pełnej gry ...a dema są za darmo. Po jakim czasie grania można zwrócić grę w sklepie Oculusa? Jak by było tak jak na Steam - czyli po 2h - to deweloperzy może przestali by robić takie "demka".
A dlaczego mają przestać? Rynek ich zweryfikuje.
Skoro developer napisał grę która trwa godzinę, no to jest to gra na godzinę, a nie demo.
Wystarczy przed zakupem zorientować się ile trwa gra i jeśli długość nam nie odpowiada, po prostu nie kupić.
Albo kupić, przejść i zwrócić.... to demo.
To nie jest demo. Coś się tak uparł?
To co opisałeś to złodziejstwo i cebulactwo, kto tak robi jest podczłowiekiem.
Nie podoba ci się że ktoś sprzedaje grę która trwa godzinę? No to jej po prostu nie kupuj.
Mnie się nie podoba że wychodzą gry o kopaniu piłki nożnej. Nie kupuje ich. Ignoruje ich istnienie. Polecam ten life hack.
I tak nie miałem zamiaru kupować bo nawet na wcześniejszych filmikach mnie nie zainteresowało więc "złodziejstwo, cebulactwo i podczłowiectwo" mi nie grozi. Mam jednak nadzieję że ludzie zagłosują portfelem i pokażą jakie mają zdanie o takich "ekspetymentach" z jednogodzinnymi grami które robią złą renomę VR. Mamy masę badziewia bez grafiki i pomysłu... a jak już coś zaczyna wyglądać lepiej to okazuje się 1-godzinną grą krótszą nawet od niektórych dem ekranowych. To zdecydowanie powinno się skończyć bo przez takie tytuły WCIĄŻ widzę pełno opinii że na VR to sam szrot jest.
Jeśli docinki z "podczłowieństeem" były w moim kierunku - to ja nawet nie zwróciłem dwóch gier z których zakupu nie byłem zadowolony (czyt.: które nie specjalnie mi się podobały po zakupie) - czyli Until You Fall i Audica - więc to nie jest moja metoda postępowania natomiast ludzie z pewnością będą tak robili gdy zobaczą że po 1h gra im się nagle skończyła :p
 
Last edited:

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Moje docinki nie były w niczyim konkretnym kierunku - tylko ogólnie w kierunku ludzi którzy tak robią.
Mam na myśli przypadek że ktoś WIE że gra jest na godzinę i zamiast zachować się jak normalny człowiek, czyli po prostu jej nie kupic, specjalnie kupuje grę żeby ją przejść w godzinę i zwrócić. To jest podludzkie.

Skoro Ty nie zwrociles nawet gier które Ci się nie podobały, to znaczy ze jesteś dokładnie po drugiej stronie tej skali, czyli nadludziem ;)

Mam jednak nadzieję że ludzie zagłosują portfelem i pokażą jakie mają zdanie o takich "ekspetymentach" z jednogodzinnymi grami które robią złą renomę VR.
Jak najbardziej niech głosują portfelem w taki sposób że w ogóle nie kupią tej gry (albo kupią na dużej przecenie), a nie w taki jaki wcześniej opisałeś.

natomiast ludzie z pewnością będą tak robili gdy zobaczą że po 1h gra im się nagle skończyła :p
Skoro Ci (pod)ludzie nie potrafili przed zakupem odkryć że gra jest na godzinę, to nawet mi ich nie żal :p Możliwość zwrotów powinna być dla nich wyłączona :p I stworzony specjalny wariant nagrody Darwina :p
Przynajmniej mieliby wtedy nauczkę żeby następnym razem nie kupować w ciemno. Konsument-świadomy ignorant to zło.
 
Last edited:

arczi79

Prezes
Moje docinki nie były w niczyim konkretnym kierunku - tylko ogólnie w kierunku ludzi którzy tak robią.
Mam na myśli przypadek że ktoś WIE że gra jest na godzinę i zamiast zachować się jak normalny człowiek, czyli po prostu jej nie kupic, specjalnie kupuje grę żeby ją przejść w godzinę i zwrócić. To jest podludzkie.

Skoro Ty nie zwrociles nawet gier które Ci się nie podobały, to znaczy ze jesteś dokładnie po drugiej stronie tej skali, czyli nadludziem ;)

Mam jednak nadzieję że ludzie zagłosują portfelem i pokażą jakie mają zdanie o takich "ekspetymentach" z jednogodzinnymi grami które robią złą renomę VR.
Jak najbardziej niech głosują portfelem w taki sposób że w ogóle nie kupią tej gry (albo kupią na dużej przecenie), a nie w taki jaki wcześniej opisałeś.

natomiast ludzie z pewnością będą tak robili gdy zobaczą że po 1h gra im się nagle skończyła :p
Skoro Ci ludzie nie potrafili przed zakupem odkryć że gra jest na godzinę, to nawet mi ich nie żal :p
Przynajmniej będa mieli nauczkę żeby następnym razem nie kupować w ciemno. Konsument-świadomy ignorant to zło.
A producent informuje przy zakupie że to gra na godzinę? Jeśli nie to przewiduję że dużo osób zwróci po godzinie - i ani nie żal mi producenta że dostanie zwrot po godzinie gry ani też nie uważam że kupujący to jakiś gorszy typ człowieka. Po prostu to jest kolejna metoda pokazania że takie praktyki nie są fajne. To paskudny sposób wbicia się na nowy i stosunkowo prosty rynek (takie gównogierki absolutnie nie mają szans przebicia się na steamie). Niech ludzie głosują w dowolny sposób. Ja nie zamierzam tego kupować.
 

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
A producent informuje przy zakupie że to gra na godzinę?
A producent to jedyne źródło z którego można się dowiedzieć ile trwa gra?
W dobie internetu to że producent nie informuje ile trwa gra to nie jest absolutnie żadne usprawiedliwienie dla świadomej ignorancji. Szympans byłby w stanie w 10 sekund sprawdzić długość gry przed zakupem (hiperbola).
Jak ktoś nie jest w stanie zorientować się samemu ile trwa gra, to nawet jakby producent o tym informował, to też by pewnie tej informacji nie znalazł: D

Zobacz - Ty się jakikms cudem dowiedziałeś mimo że producent nie informuje, a ja dowiedziałem od Ciebie, czyli jednak można :)

Ciekawe czy producenci samochodów informują że jak się wjedzie nim do wody to można utonąc. Może nie informują i jakiś podludż wjechał samochodem do wody, a potem miał pretensje producenta samochodu o to że go nie poinformował że nie należy wjeżdżać do wody? :D
Byłyby te pretensje równie uzasadnione co pretensje do producenta gry że nie poinformował ile ona trwa.
 
Last edited:

arczi79

Prezes
A producent informuje przy zakupie że to gra na godzinę?
A producent to jedyne źródło z którego można się dowiedzieć ile trwa gra?
W dobie internetu to że producent nie informuje ile trwa gra to nie jest absolutnie żadne usprawiedliwienie. Szympans byłby w stanie w 10 sekund sprawdzić długość gry przed zakupem (hiperbola).

Zobacz - Ty się jakikms cudem dowiedziałeś mimo że producent nie informuje, a ja dowiedziałem od Ciebie, czyli jednak można :)

Ciekawe czy producenci samochodów informują że jak się wjedzie nim do wody to można utonąc. Może nie informują i jakiś podludż wjechał samochodem do wody, a potem miał pretensje producenta samochodu o to że go nie poinformował? :D
Byłyby te pretensje równie uzasadnione co pretensje do producenta gry że nie poinformował ile ona trwa.
Konieczność robienia reaserchu na temat wad i zalet gier to kolejny rak branży. Przynajmniej podstawowe elementy powinny być jasne przy zakupie - nie każdy ma czas lub chęci szukać jakiego typu "uszczerbki produkcyjne" ma danych tytuł.
 

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
onieczność robienia reaserchu na temat wad i zalet gier to kolejny rak branży.
Rak branzy to kupowanie gier bez zrobienia chocby 10 sekundowego researchu. a potem pretensje do świata że coś jest nie tak.

Przynajmniej podstawowe elementy powinny być jasne przy zakupie - nie każdy ma czas lub chęci szukać jakiego typu "uszczerbki produkcyjne" ma danych tytuł.
Jak ktoś nie ma czasu lub chęci poświęcenia 10 sekund na znalezienie elemnentarnych informacji o grze to ma 2 możliwości.
a) nic nie kupować
b) kupować w ciemno i mieć pretensje tylko do siebie jak się okaże że coś mu nie pasuje, o czym mógl się dowiedzieć w banalny sposób przed zakupem, pod warunkiem że umie czytać

EDIT:
Jeszcze raz - Ty sprawdziłeś ile gra zajmuje, bo jesteś normalnym świadomym konsumentem. Więc nie rozumiem czemu próbujesz na siłę usprawiedliwiać ludzi którzy nie potrafią/chcą zrobić takiego minimum "due diligence" oraz nie potrafią wziąć na klatę konsekwencji swojego lenistwa/głupoty?

Właściwa reakcja: "ok, nie sprawdziłem w necie ile gra trwa, co by mi zajęlo 10 sekund, kupiłem w ciemno, okazuje się że jest bardzo krotka. No trudno, moja wina, zemściło się moje lenistwo, następnym razem będę pamiętał zeby to sprawdzić przed zakupem, co zajmie mi 10 sekund życia".

Niewłaściwa reakcja: "CO KURWA? Ta gra trwa tylko godzinę? DLACZEGO NIKT MI O TYM NIE POWIEDZIAŁ? ODDAWAĆ MOJE PIENIĄDZE ZŁODZIEJE!11!one!!111one"
 
Last edited:

arczi79

Prezes
onieczność robienia reaserchu na temat wad i zalet gier to kolejny rak branży.
Rak branzy to kupowanie gier bez zrobienia chocby 10 sekundowego researchu. a potem pretensje do świata że coś jest nie tak.

Przynajmniej podstawowe elementy powinny być jasne przy zakupie - nie każdy ma czas lub chęci szukać jakiego typu "uszczerbki produkcyjne" ma danych tytuł.
Jak ktoś nie ma czasu lub chęci poświęcenia 10 sekund na znalezienie elemnentarnych informacji o grze to ma 2 możliwości.
a) nic nie kupować
b) kupować w ciemno i mieć pretensje tylko do siebie jak się okaże że coś mu nie pasuje, o czym mógl się dowiedzieć w banalny sposób przed zakupem, pod warunkiem że umie czytać

EDIT:
Jeszcze raz - Ty sprawdziłeś ile gra zajmuje, bo jesteś normalnym świadomym konsumentem. Więc nie rozumiem czemu próbujesz na siłę usprawiedliwiać ludzi którzy nie potrafią/chcą zrobić takiego minimum "due diligence" oraz nie potrafią wziąć na klatę konsekwencji swojego lenistwa/głupoty?

Właściwa reakcja: "ok, nie sprawdziłem w necie ile gra trwa, co by mi zajęlo 10 sekund, kupiłem w ciemno, okazuje się że jest bardzo krotka. No trudno, moja wina, zemściło się moje lenistwo, następnym razem będę pamiętał zeby to sprawdzić przed zakupem, co zajmie mi 10 sekund życia".

Niewłaściwa reakcja: "CO KURWA? Ta gra trwa tylko godzinę? DLACZEGO NIKT MI O TYM NIE POWIEDZIAŁ? ODDAWAĆ MOJE PIENIĄDZE ZŁODZIEJE!11!one!!111one"
Przerzucasz odpowiedzialność na graczy. Ja nie sprawdzałem ile gra zajmuje - jestem na forum w dziale tematycznym gdzie ktoś inny dał taką informację o czasie gry - gdyby nie to to nie wiem czy dowiedział bym się o czasie tej gry (nie oglądałem jeszcze jakichkolwiek recenzji/gameplayów). Sklep oculsa daje możliwość zwrotu gry w syatuacji gdy okazuje się że gra nie spełnia twoich oczekiwań - a ja uważam że oczekiwanie gry przynajmniej na kilka godzin to nic nadzwyczajnego. Jeśli gra została stworzona z czasem gry poniżej wszelkich standardów to producent powinien o tym uczciwie poinformować. Skoro tego nie zrobił to ja nie obwiniam ludzi którzy regaują tak jak napisałeś ( "CO KURWA? Ta gra trwa tylko godzinę? DLACZEGO NIKT MI O TYM NIE POWIEDZIAŁ? ODDAWAĆ MOJE PIENIĄDZE ZŁODZIEJE!11!one!!111one").

Inna kwestia to ustalenie czemu ta gra ma tylko godzinę. Może producent nie widział sensu inwestowania większych pieniędzy w VR i tylko sonduje czy gra zyska popularność (wówczas powstała by kontynuacja)? W takiej sytuacji jak najbardziej zasadne było by poinformowanie o tym użytkowników (co na pewno zyskało by przychylność graczy). A jeśli to tylko tani skok na kasę - to przykro mi ale ja tego nie popieram.
 

LaggyLuke

Mieszkaniec forum
Steam
g0nt
A producent informuje przy zakupie że to gra na godzinę?
A producent to jedyne źródło z którego można się dowiedzieć ile trwa gra?
W dobie internetu to że producent nie informuje ile trwa gra to nie jest absolutnie żadne usprawiedliwienie. Szympans byłby w stanie w 10 sekund sprawdzić długość gry przed zakupem (hiperbola).

Zobacz - Ty się jakikms cudem dowiedziałeś mimo że producent nie informuje, a ja dowiedziałem od Ciebie, czyli jednak można :)

Ciekawe czy producenci samochodów informują że jak się wjedzie nim do wody to można utonąc. Może nie informują i jakiś podludż wjechał samochodem do wody, a potem miał pretensje producenta samochodu o to że go nie poinformował? :D
Byłyby te pretensje równie uzasadnione co pretensje do producenta gry że nie poinformował ile ona trwa.
Konieczność robienia reaserchu na temat wad i zalet gier to kolejny rak branży. Przynajmniej podstawowe elementy powinny być jasne przy zakupie - nie każdy ma czas lub chęci szukać jakiego typu "uszczerbki produkcyjne" ma danych tytuł.
Sprawdziłem na https://flow-weaver.com/ i producent podaje, ze to tytuł na 3 godziny. Ta gra opiera się chyba wyłącznie na zagadkach i może faktycznie przeciętny casual spędzał nad nią 3h, a osoba testująca zjadła zęby na takich zagadkach i przeszła jak burza.
No, ale jeśli faktycznie gra jest tylko na 1h dla większości, to jest to przegięcie że strony dębów i niestety (poza jakimiś forami i serwisami okołogierkowymi) jedyny sposób, żeby poinformować o tym innych, to wystawienie opinii w sklepie ...a bez zakupu się tego nie da zrobić.
Nie mówię, że trzeba masowo kupować, przechodzić jako freebie, refundować i dawać jedną gwiazdkę, ale też bym się wkurzył, gdybym grę na 3 wieczory przeszedł przed końcem pierwszego (na ciebie patrzę, Vader Immortal).
 

amzuk

Mieszkaniec forum
Sprawdziłem na https://flow-weaver.com/ i producent podaje, ze to tytuł na 3 godziny.
3 godziny to już przynajmniej minimum przyzwoitości było by zachowane....
Tak samo sprawdzałem u twórców, że Vanishing Grace jest na 5 godzin, a tu wyszło 1 godzinkę.

Recenzent na uploadvr.com przeszedł grę i twierdzi, że wystarczy godzina. Oczywiście, jeżeli zatrzymasz się na którejś zagadce to może być i 12 godzin, ale chyba nie o to chodzi. Dodatkowo ta gra to jedynie pięć pokoi w których stoi się w centrum.
 
  • Popieram
Reactions: arczi79

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Tak samo sprawdzałem u twórców, że Vanishing Grace jest na 5 godzin, a tu wyszło 1 godzinkę.
Developerom wierzysz? ;) Może ich playtesterom faktycznie tyle zajmowało, bo nie byli hardkorowymi graczami. Ale ta różnica jest mimo wszystko bardzo duża.

Przerzucasz odpowiedzialność na graczy.
Tak, przerzucam na kupującego "odpowiedzialność" za zrobienie researchu w temacie towaru który chce kupić. A kto inny miałby to robić?
No chyba że ma lokaja, to on to zrobi.
Konsument nie powinien musieć nic robić przed zakupem? Wszystkie ważne dla niego informacje powinny mu zostać podane na tacy na życzenie? Też bym chciał życ takim świecie, serio :)

Jednym z powodów dla których developerzy rzadko podają dlugość gry jest to że jest to indywidualna kwestia na którą wpływa wiele czynników na które developerzy nie mają wpływu - jedni będą podziwiac otoczenie, lizać ściany, inni nie. Jedni poradzą sobie z zagadkami od razu, inni będą godzinami móżdżyć.

to jest to przegięcie że strony dębów i niestety (poza jakimiś forami i serwisami okołogierkowymi) jedyny sposób, żeby poinformować o tym innych, to wystawienie opinii w sklepie ...a bez zakupu się tego nie da zrobić.
No wlasnie sam sobie trochę zaprzeczyłeś - nie jest to "jedyny" sposób, bo jak sam napisałeś, są fora i serwisy gdzie gry są recenzowane.
Czyli zamiast kupować w ciemno wystarczy po prostu sprawdzić długość w dostępnych źródłach.
Choć ostrzeżenie o długości gry w recenzji to też dobry pomysł - ale znowu Ci co nic nie czytają o grze przed zakupem i tak nie skorzystają :D
 
Last edited:

arczi79

Prezes
Tak samo sprawdzałem u twórców, że Vanishing Grace jest na 5 godzin, a tu wyszło 1 godzinkę.
Developerom wierzysz? ;) Może ich playtesterom faktycznie tyle zajmowało, bo nie byli hardkorowymi graczami. Ale ta różnica jest mimo wszystko bardzo duża.

Przerzucasz odpowiedzialność na graczy.
Tak, przerzucam na kupującego "odpowiedzialność" za zrobienie researchu w temacie towaru który chce kupić. A kto inny miałby to robić?
No chyba że ma lokaja, to on to zrobi.
Konsument nie powinien musieć nic robić przed zakupem? Wszystkie ważne dla niego informacje powinny mu zostać podane na tacy na życzenie? Też bym chciał życ takim świecie, serio :)

Jednym z powodów dla których developerzy rzadko podają dlugość gry jest to że jest to indywidualna kwestia na którą wpływa wiele czynników na które developerzy nie mają wpływu - jedni będą podziwiac otoczenie, lizać ściany, inni nie. Jedni poradzą sobie z zagadkami od razu, inni będą godzinami móżdżyć.

to jest to przegięcie że strony dębów i niestety (poza jakimiś forami i serwisami okołogierkowymi) jedyny sposób, żeby poinformować o tym innych, to wystawienie opinii w sklepie ...a bez zakupu się tego nie da zrobić.
No wlasnie sam sobie trochę zaprzeczyłeś - nie jest to "jedyny" sposób, bo jak sam napisałeś, są fora i serwisy gdzie gry są recenzowane.
Czyli zamiast kupować w ciemno wystarczy po prostu sprawdzić długość w dostępnych źródłach.
Choć ostrzeżenie o długości gry w recenzji to też dobry pomysł - ale znowu Ci co nic nie czytają o grze przed zakupem i tak nie skorzystają :D
@Simpkex - zrozum w końcu że poza garstką napaleńców i hardcorowych graczy nikt nie kopie po forach i discordach aby poznać wszystkie najdrobniejsze detale gry. Wiele osób najczęściej kupi grę po obejrzeniu zapowiedzi w sklepie oraz poczytaniu komentarzy, pewnie czasami też ktoś zobaczy jakiś gameplay na youtube - i myślę nic więcej. Taka jest rzeczywistość. Ja wolałbym zmuszać twórców do brania odpowiedzialności za swoje dzieła (i rzetelnego o nich informowania) aniżeli kupujących do przekopywania się przez setki recenzji w poszukiwaniu tego jednego tytułu.

A co do nie podawania długości gry - też nie zgadzam się. W grach gdzie mamy do ukończenia historię i jest niskie replayability taka szacunkowa informacja zawsze powinna zostać podana. Nawet w przypadku takich kobył jak polski Wiedźmin czy Cyberpunk podawany jest szacunkowy czas do ukończenia głównej linii fabularnej. Można? Oczywiście że można. Inna kwestia że w przypadku gry na 1h nie ma czym się chwalić - a nuż kogoś więcej naciągniemy na ładne filmiki w sklepiku.
 

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
nikt nie kopie po forach i discordach aby poznać wszystkie najdrobniejsze detale gry.
Tylko że długość gry to nie jest najdrobniejszy detal gry którego poznanie wymaga kopania po forach i discordach i przekopywania się przez setki recenzji (po to powstał Google). To jestem z elementarnych aspektów gry o który gracze (nie tylko garstka hardkorowców) często pytają.
 

arczi79

Prezes
nikt nie kopie po forach i discordach aby poznać wszystkie najdrobniejsze detale gry.
Tylko że długość gry to nie jest najdrobniejszy detal gry którego poznanie wymaga kopania po forach i discordach. To jestem z elementarnych aspektów gry o który gracze (nie tylko garstka hardkorowców) często pytają.
Musisz wiedzieć gdzie zapytać - co w przypadku VR nie dla każdego jest oczywiste. Ludzie wciąż nawet nie wiedzą że Quest może działać bez PC.
 

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
No to niech się dowiedzą, ta wiedza jest dosłownie na wyciągnięcie ręki.
Jesli ja usprawiedliwiam developerow, to Ty usprawiedliwiasz lenistwo i ignorancję.

Oczywiście że można. Inna kwestia że w przypadku gry na 1h nie ma czym się chwalić - a nuż kogoś więcej naciągniemy na ładne filmiki w sklepiku.
No to masz kolejny sygnał ostrzegawczy. Skoro developer nie podaje czasu gry to tym bardziej trzeba poświęcić te 10 sekund czasu na wpisanie do Google "[game_title] length". Ta inwestycja się zwróci ;)
 

arczi79

Prezes
No to niech się dowiedzą, ta wiedza jest dosłownie na wyciągnięcie ręki.
Jesli ja usprawiedliwiam developerow, to Ty usprawiedliwiasz lenistwo i ignorancję.

Oczywiście że można. Inna kwestia że w przypadku gry na 1h nie ma czym się chwalić - a nuż kogoś więcej naciągniemy na ładne filmiki w sklepiku.
No to masz kolejny sygnał ostrzegawczy. Skoro developer nie podaje czasu gry to tym bardziej trzeba poświęcić te 10 sekund czasu na wpisanie do Google "[game_title] length". Ta inwestycja się zwróci ;)
Dobra... to może inaczej. Z własnego doświadczenia - bardzo rzadko szukam informacji o tym jak długa jest gra. Wiem, wiem... lenistwo, ignorancja, cebulactwo, podczłowieństwo itd itd.
 

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
No to niech się dowiedzą, ta wiedza jest dosłownie na wyciągnięcie ręki.
Jesli ja usprawiedliwiam developerow, to Ty usprawiedliwiasz lenistwo i ignorancję.

Oczywiście że można. Inna kwestia że w przypadku gry na 1h nie ma czym się chwalić - a nuż kogoś więcej naciągniemy na ładne filmiki w sklepiku.
No to masz kolejny sygnał ostrzegawczy. Skoro developer nie podaje czasu gry to tym bardziej trzeba poświęcić te 10 sekund czasu na wpisanie do Google "[game_title] length". Ta inwestycja się zwróci ;)
Dobra... to może inaczej. Z własnego doświadczenia - bardzo rzadko szukam informacji o tym jak długa jest gra. Wiem, wiem... lenistwo, ignorancja, cebulactwo, podczłowieństwo itd itd.
Byłoby to cebulactwo i podczlowieczeństwo gdybyś kupił grę bez sprawdzania długości, przeszedł w czasie poniżej 2h i zwrócił do sklepu. Ale już ustaliliśmy że tego nie robisz. Czyli zostaje tylko lenistwo i ignorancja ;)
I masz pełne prawo do takiego zachowania, ale jak jego konsekwencje będą dla Ciebie niekorzystne to nie obwiniaj o to innych, a jedynie siebie.

Developerzy nie informują o długości gry, albo ją zawyżają. Nie powinni, ale "taka jest rzeczywistość".
Więc trzeba sobie samemu znaleźć informacje o długości gry co jest banalnie proste, zajmuje minimum czasu i wymaga minimum wysiłku.

Ale jeśli dasz mi do podpisania petycję że developerzy powinni być z obowiązani do uczciwego informowania o długości gry w widocznym miejscu to oczywiście podpisze oboma ręcami.
 

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Zgadzam się z Tobą że ludzie nie "kopią po necie" w poszukiwaniu informacji o długości gier, gdyż jest to informacja tak łatwo i szybko dostępna że nieuczciwą manipulacją byłoby nazywanie jej "kopaniem" ;)

Edit:
Będę powtarzał to w kółko jak zdarta płyta:
Jesli ktoś jest za leniwy żeby sprawdzić długość gry w necie i w konsekwencji przepłacił za krótką grę to jest sam sobie winny. Gdyby zadał sobie "trud" (cudzysłów, bo to wcale trudne nie jest) sprawdzenia długości gry to by nie wtopił kasy.

Nie sprawdzaj długości gier przed zakupem.
Gdy okaże się że gra jest krótsza niż myślałeś że będzie, obwiniaj developerow gry
???
Profit!
 
Last edited:

arczi79

Prezes
Zgadzam się z Tobą że ludzie nie "kopią po necie" w poszukiwaniu informacji o długości gier, gdyż jest to informacja tak łatwo i szybko dostępna że nieuczciwą manipulacją byłoby nazywanie jej "kopaniem" ;)

Edit:
Będę powtarzał to w kółko jak zdarta płyta:
Jesli ktoś jest za leniwy żeby sprawdzić długość gry w necie i w konsekwencji przepłacił za krótką grę to jest sam sobie winny. Gdyby zadał sobie "trud" (cudzysłów, bo to wcale trudne nie jest) sprawdzenia długości gry to by nie wtopił kasy.

Nie sprawdzaj długości gier przed zakupem.
Gdy okaże się że gra jest krótsza niż myślałeś że będzie, obwiniaj developerow gry
???
Profit!
Rada przyjęta. A odpowiedź na moje pytanie?

Ps: może wydzielił byś ten wątek do jakiegoś oddzielnego tematu?
 
  • Popieram
Reactions: Simplex

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Wydzieliłem, dobry pomysł :)

Zgadzam się z Tobą że ludzie nie "kopią po necie" w poszukiwaniu informacji o długości gier, gdyż jest to informacja tak łatwo i szybko dostępna że nieuczciwą manipulacją byłoby nazywanie jej "kopaniem" ;)
Nie wiem, ale mam podejrzenie graniczące z pewnością że nawet jak developerzy zaczną podawać informacje o długości gier,. to ludzie którzy do tej pory byli za leniwi aby użyć google i w 10 sekund znaleźć informacje o długości nadal będą za leniwi aby użyć google i w 10 sekund sprawdzić na stronie developra :D
 
Last edited:

arczi79

Prezes
Wydzieliłem, dobry pomysł :)

Zgadzam się z Tobą że ludzie nie "kopią po necie" w poszukiwaniu informacji o długości gier, gdyż jest to informacja tak łatwo i szybko dostępna że nieuczciwą manipulacją byłoby nazywanie jej "kopaniem" ;)
Nie wiem, ale mam podejrzenie graniczące z pewnością że nawet jak developerzy zaczną podawać informacje o długości gier,. to ludzie którzy do tej pory byli za leniwi aby użyć google i w 10 sekund znaleźć informacje o długości nadal nie będą w stanie użyć google i sprawdzić na stronie developra :D
Ja bym wolał aby to Oculus/FB wprowadził jakieś wytyczne odnośnie informacji jakie mają się znaleźć w opisie gry.

PS: nie taki miał być temat wątku :p :p :p
 

Arturo

Aktywny forumowicz
PSN
ArczeroS
XBL
ArczeroS
Steam
ArczeroS
Wasza dyskusja przypomniała mi o moim sporze z kumplem na temat maseczek antypylowych z castoramy sprzedawanych jako anty-covidowe. Z jednej strony to jawne oszustwo, z drugiej jeśli klient poświęci minimum uwagi to od razu zauważy co jest grane.
Dyskusja ta niestety nie ma dobrego rozwiązania. Akurat w tej kwestii jestem team @Simplex bo zdaje sobie sprawę że część devow będzie zawyzac długość gry specjalnie i nie możesz liczyć że każdy będzie dla konsumentów dobry i o nich dbał. Nie chcesz zostać oszukany to nie licz na uczciwość innych tylko sam o siebie zadbaj.

Z drugiej strony doskonale rozumiem arcziego - oszustwo to jednak oszustwo i nie ma na to usprawiedliwienia. Ktoś kto dba o jakość oferowanych usług VR, a mówcie co chcecie - facebook to robi, powinien wprowadzić informacje o długości rozgrywki. I tak zbiera masę danych ze sprzętu - odczytanie czasu gry po ujrzeniu napisów końcowych to dla nich żaden problem.

Z drugiej strony jak ktoś zaprojektuje grę na godzinę ale to będzie jedna z lepszych wirtualnych godzin w życiu, to pewnie nikt z nas nie ma nic przeciwko temu, by zapłacić za nią tyle co za dwa bilety w kinie, przejść samemu i jeszcze pokazać żonie.
 
  • Popieram
Reactions: Simplex

LaggyLuke

Mieszkaniec forum
Steam
g0nt
Myślę, że nikt tu nie ma nic do krótkich gier (mnie przeraża wizja rozgrzebania Aagaards Wrath), problemem dla mnie są głównie dwie rzeczy w ich przypadku:
1) oszukańcze praktyki niektórych developerów,
2) cena nieadekwatna do oferowanego kontentu - mogę zapłacić ekstra za krótką grę, jeśli też oferuje coś ekstra ponad przeciętniaka, mogę też przymknąć oko na wady w mniejszym/krótszym tytule, jeśli dev nie narzuca premium ceny.

Cała dyskusja zaczęła się od tego, że gra okazała się krótka wbrew oficjalnym informacjom ...tylko tak jakby zeszła na boczny tor w międzyczasie ;)
 
Last edited:
  • Popieram
Reactions: arczi79

LaggyLuke

Mieszkaniec forum
Steam
g0nt
Myślę, że nikt tu nie ma nic do długich gier
Ja mam :)
Szajse, głupi mózg znów miał przerwę.
Chodziło mi o krótkie.

A dokładniej to chodziło mi o to, że raczej nikt nie ma problemu z krótkimi grami, jeśli od razu o tym wiadomo i człowiek wie, na co się pisze.
 

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Ten problem byłby istotny gdyby zdobycie wiedzy o długości gry było trudne, kosztowne, czasochłonne, albo wymagało jakichś specjalnych umiejętności. Na szczęście nie jest i nie wymaga więc dużego problemu nie ma.
A w ekstremalnych przypadkach zawsze jest zwrot.
Mam na myśli takie przypadki ze ktoś sprawdził długości gry w kilku niezależnych źródłach, po czym kupił, zagrał i okazało się że gra jest dużo dużo krótsza. Ktoś taki ma prawo czuć się oszukany, ale myślę ze prawdopodobieństwo takiego scenariusza jest bardzo niskie.