Ogólny wątek motoryzacyjny

Kosmos

Stały bywalec
W eco mode mimo odłączonych cylindrów i tak mamy ponad 500 kucyków. Więc może być 10 litrów przy jeździe w kapeluszu, a może i 40 (licznik zatrzymuje się na 25). ;)

To jest wersja limitowana, więc cena spora. Ale, jak Hun19 zauważył, zwykły Charger też jest piękny. Z tego co wiem u nas można legalnie zanabyć Challengera z oficjalnym wsparciem i serwisem, z tym, że to już 2D.
 

Sialala

Dzban Sierpnia 2019
Kolejny weekend i kolejne rozterki. Chociaz nie, wroc.

Krotko na temat sytuacji obecnej: zony BMW 118d rocznik 2005 zaczyna sie sypac (zrobila nim ponad 150tys km, wiec i tak niezle), wiec postanowilismy kupic cos innego. Poczatkowo wybor zawezilismy do Toyota C-HR i Nissan Quashquai. Jednak po przejazdzce Leafem podczas wizyty w salonie Nissana cos sie w nas zmienilo. Przeliczenie kosztow i to kurcze ma sens. No ale skoro juz myslimy o Leafie, to sprawdzmy tez inne elektryki.
I tak wyladowalem w salonie Tesli na jezdzie probnej Tesla Model 3. W miedzyczasie zaliczylismy jeszcze Renault Zoe, Hyundaia Ioniq i Kia Niro PHEV (plug-in Hybrid). Oraz C-HR w hybrydzie.

Najpierw wrazenia z jazdy Tesla. Nie jestem jakims maniakiem samochodow, nigdy nie mialem tak, ze wsiadlem do samochodu i sie zakochalem. Nawet w Mercedesie SEL czy Audi A8/Q7 - to byly chyba najbardziej luksusowe auta jakimi mialem okazje w zyciu jezdzic.
W Tesli zakochalem sie natychmiast. Moze wykonczenie to nie jest poziom Audi czy Mercedesa, ale na pierwszy rzut oka nie jest daleko. Ale ten MINIMALIZM. To robi wrazenie. Pojechalem na przejazdzke z cala ekipa - zona i dzieci. Dealer zapropnowal nam, ze zamontuje foteliki dla dzieci zebysmy mogli wszyscy jechac na przejazdzke, bo w koncu skoro to samochod rodzinny ma byc... Zatem wsiadamy do samochodu z cala ekipa, bateria na poziomie 82%, zasieg pokazuje 380km. Dealer mowi: to do zobaczenia za jakies 30-40 minut? Do zobaczenia.
Cisza. Ruszam powoli, wyjezdzam na ulice, dojezdzam do swiatel. Jestem pierwszy na swiatlach. Obok mnie zatrzymuje sie Audi A7. Cisza. Ruszam spod swiatel nie wciskajac gazu za mocno, widze ze Audi jedzie rowno ze mna i chyba sie sciga. Dociskam gaz lekko i Audi zostaje z tylu, slysze silnik Audi. Widze ze mam juz 60km/h. Wow, bo to bylo naprawde mniej niz... 3 sekundy? Dojezdzamy do obwodnicy Dublina. Zjezdzamy, droga pusta przed nami, wciskam gaz do dechy. Cisza, a w fotele wgniata jak przy starcie samolotem. O cholera, mam juz 140km/h... Cos szumi - nie jestem pewien czy wiatr czy opony. Zwalniam do 100km/h. Cisza. Ale to zupelna cisza, slysze jak mlody oddycha, bo ma troche katar. Dojezdzamy do korka.
Po 35 minutach w Tesli jestem zakochany. Chce to auto i w przyszosci pewnie kupie, ale na chwile obecna niestety to jest bardzo malo rozsadne - ponad 48tys EUR za podstawowa wersje (ta ktora testowalismy). Dostawa gdzies miedzy listopadem a marcem, nikt nie wie dokladnie kiedy. Reality check, jedziemy ogladac Ioniqa.
Ioniq rozczarowanie niestety. Leaf w moim odczuciu jest fajniejszym autkiem (nic dziwnego w sumie, nowsza konstrukcja), do tego Leaf jest tanszy niz Ioniq i ma wiekszy zasieg.
Zostaja dwa: najpierw jedziemy zobaczyc Zoe. Maluch, ale w sumie na dojazdy do pracy moglby byc fajny. Niestety co sie juz zobaczylo w Tesli (czy nawet w Leafie czy w mniejszym stopniu w Ioniqu) tego sie juz nie odzobaczy. Kiepskiej jakosci plastik, infotainment system rodem z 2010 roku, choc mam wrazenie ze tablety na androidzie z 2010 dzialaja lepiej. Ogolnie bieda, do tego malo miejsca. Clio z 2018 roku ma lepsze materialy niz Zoe. I ten sam infotainment system. Jedyna zaleta Zoe to zasieg. Ale brak quick charge w zasadzie skresla to auto jesli chcielibysmy sie nim wybrac gdzies dalej tak czy siak. Zoe moze nie wyglada na zywo az tak tanio i tandetnie jak na filmikach z youtube, ale nie sprawia wrazenia samochodu solidnie wykonanego. Tak jak pisalem - Clio pod tym wzgledem jest lepiej wykonczone. Albo sprawia takie wrazenie.
Na koniec Kia Niro. Nie maja w salonie e-Niro, wszystko co mieli na 2019 rok wyprzedane. Wszystko do konca marca 2020 wyprzedane nawet. Ale maja PHEV, czyli plug in hybrid. To samo auto, z takim samym wyposazeniem, ale w hybrydzie zamiast pelen elektryk. 2tys EUR drozsze od Leafa. 13tys EUR tansze od Tesli. Wewnatrz - top spec, bo jest tylko jedna wersja wyposazenia tego samochodu. Skora, aktywne systemy wspomagajace jazde itp itd. Leaf ma lepszy ProPilot system, choc nie tak dobry jak Tesla, ale ten w Niro tez dziala. No i to chyba jednak to. Serce podpowiada Tesla, ale rozsadek mowi e-Niro. Jeszcze w domu podliczenie kosztow i zastanowienie sie co z tym nieszczesnym BMW. Decyzja: BMW wymieniamy na Clio 2018 a w przyszlym roku sprzedajemy Mondeo i bierzemy e-Niro. W miedzyczasie VW ma wypuscic 3 nowe elektryki, Ford pewnie tez cos pokaze. Ale na chwile obecna najrozdaniejszym wyjsciem jest kupno taniego autka dla zony (odkad sie przeprowadzilismy nie robi juz duzo kilometrow) i kupno elektryka w przyszlym roku.
Gdyby ta tesla byla te 5tys EUR tansza...

Jesli ktos ma mozliwosc przejechac sie Tesla na jazde testowa, to koniecznie. Idealny gadget i bardzo fajny samochod, ktory w zasadzie sam jedzie. Zadne inne auto jakie przetestowalem nie jest w tej samej lidze.
Leaf, ktory poczatkowo zrobil na mnie ogromne wrazenie wyglada jak cos co jest jakies 5 lat z tylu za Tesla. Moze przyciski i pokretla sa bardziej praktyczne podczas jazdy, ale sek w tym, ze w Tesli nie ma potrzeby uzywac nic z tych rzeczy, a funkcje najczesciej uzywana mozna miec po prostu pod pokretlem na kierownicy. No i pokazowa jak Tesla sama podjezdza po Ciebie po wcisnieciu przycisku w aplikacji - to robi wrazenie :)
Ale ze nie sram jeszcze pieniadzami wiec moj wybor zawezil sie do Leaf vs e-Niro. Zoe odpadlo ze wzgledu na jakosc wykonania. Z malym samochodem moglbym zyc, z malym samochodem sprawiajacym tandetne wrazenie juz nie. Ioniq jest za drogi w stosunku do tego co oferuje w porownaniu z Leafem/Niro. Za Leafem przemawia nieco lepsze wyciszenie wewnatrz. e-Niro ma lepszy zasieg. Do tego wyposazenie w e-Niro jest o poziom wyzej niz w Leafie (minus mozliwosci ProPilota, ktorych tylko czesc jest w e-Niro). Leaf ma mozliwosc wlaczenia ogrzewania/klimatyzacji o okreslonej porze, e-Niro tego nie ma. Ale e-Niro ma wiecej miejsca i szybsza ladowarke.

Choc przyznam szczerze, ze gdyby PHEV mialo te 10-15km wiecej zasiegu na baterii to bym pewnie wzial w hybrydzie. Prawie 2tys taniej niz Leaf i 4tys tansze niz e-Niro. Ale z moich obliczen wynika ze przy moich kilometrach rocznie e-Niro zwroci sie po okolo 4 latach w stosunku do PHEV.
Jutro zona odbiera Clio ;)
 
  • Popieram
Reactions: Nervus

Irreversible

Moderator
Niech służy :)
PS. Nie było wrażenia, że aplikacje mogą się zawiesić? Bo chyba w Tesli mamy już poziom smartfona w elektronice, w sensie że większość rzeczy nie ma fizycznego odpowiednika. Gdy inne auta wciąż są projektowane wedle starego schematu - mechanika najpierw a potem wsparcie elektryka.
 

Sialala

Dzban Sierpnia 2019
Coraz bardziej mi ta Tesla nie daje spac ;)
Co do zawieszania sie oprogramowania: to bylby problem tylko w Tesli tak naprawde. Tzn. to bylby problem w kazdym samochodzie, bo jednak komputer steruje tymi wszystkimi autopilotami itp, ale jednak pozostale samochody maja guziki do obslugiwania wiekszosci rzeczy. Tesla ma ekran na ktorym robi sie wszystko. Zanim wyjechalem na ulice mialem prezentacje trwajaca okolo 20 minut i pokazujaca jak sie samochod obsluguje, a i tak to byla tylko pobiezna prezentacja podstawowych rzeczy. Nawet fotel ustawia sie wybierajac opcje z komputera i dopiero potem uzywajac pokretla na kierownicy.
Z tym ze system w Tesli dziala bezblednie i jest bardzo responsywny. Ogolnie Tesla to taki troche Apple samochodow. Zupelnie inne podejscie, inna prezentacja samochodu, wszystko zorientowane na gadgeciarza. Choc nawet moja zona pokochala Tesle ;)
Najgorzej system dzialal w Zoe i szczerze mowiac to biorac pod uwage to, jak ten system tam dziala to ciesze sie, ze tak malo oferuje. Mialem w ogole brac Zoe na 24 godzinna jazde probna, ale zrezygnowalem bo jednak wiem, ze nie bede kupowal tego samochodu wiec bez sensu.

Chodzi mi ta Tesla po glowie, ale musze sobie przypominac caly czas, ze za roznice w cenie miedzy Tesla a e-Niro dokoncze ogrodek. Ale po tym calym Tesla Experience juz wiem, skad sie bierze ten kult Tesli ;)
 

Furio

Stały bywalec
Steam
furio2000
Mrrr, jaki gangol! Gratki.
Tesle są super, choć miałbym obawy dotyczące serwisu i awaryjności. Mam też problem z ich dizajnem. Wyglądają imo po prostu słabo, szczególnie tył.
Trzeba się będzie kiedyś przesiąść, ale dalej wydaje mi się, że Tesla wytrzyma jedynie do momentu, w któtym wyjadacze branży wprowadzą na rynek swoje odpowiedniki.
 

Sialala

Dzban Sierpnia 2019
Mrrr, jaki gangol! Gratki.
Tesle są super, choć miałbym obawy dotyczące serwisu i awaryjności. Mam też problem z ich dizajnem. Wyglądają imo po prostu słabo, szczególnie tył.
Trzeba się będzie kiedyś przesiąść, ale dalej wydaje mi się, że Tesla wytrzyma jedynie do momentu, w któtym wyjadacze branży wprowadzą na rynek swoje odpowiedniki.
Na zywo wyglada znacznie lepiej niz na filmach. Do tego ja wychodze z zalozenia, ze wyglad zewnetrzny jest wazny, ale wazniejsze jest to, co jest w srodku, bo to od srodka czesciej ogladam samochod.
Czytalem dosc koszmarne historie z serwisem Tesli, ale zazwyczaj to tyczyly sie posiadaczy aut z krajow, w ktorych Tesla oficjalnie nie ma swoich salonow.
Na obecna chwile to wyjadacze branzy musza nadgonic Tesle - 3 najbezpieczniejsze samochody wdg najnowszych testow NCAP to 3 Tesle. Nawet najnowsze Audi A8 nie jest tak bezpieczne jak kilkuletnia Tesla Model S.
Ja bardzo licze na to, ze przyszly rok przyniesie troche nowosci, bo wtedy jest wieksza szansa na jakies promocje tych aut, ktore juz sa dostepne. Mam zamowienie na e-Niro, wplacilem kaucje, ale ze ma byc dostepna najwczesniej w polowie Marca 2020, to ze spokojem przygladam sie na razie zapowiedziom. VW id.3 juz wstepnie skreslilem z listy zainteresowan, Focus elektryczny zapowiada sie bardzo fajnie, ale wolalbym Mondeo jesli juz. Peugeot tez musi cos nowego pokazac w przyszlym roku, nowe Zoe wyglada na spory upgrade, szczegolnie wnetrza, mogliby juz zapowiedziec cos wiekszego. Mercedes ma juz swojego SUVa w elektryku, ktory bylby duza konkurencja dla Tesli X gdyby nie cena. A tak - wnetrze lepiej wykonane, zasieg o 20% nizszy, komfort jazdy porownywalny, cena prawie o polowe wyzsza.
 

Furio

Stały bywalec
Steam
furio2000
U mnie da się przejechać na pełnym 560, ale jak się ma cięższą nogę to sporo poniżej 400 wychodzi :)
I tak uważam to za super wynik. Trochę boli, ale radocha z jazdy to rekompensuje w moim przekonaniu.
Amsnake ile masz aut? :)

BTW. jeździłem teslą X i modelem S. Nie podobają mi się z wyglądu, no i jakość wykonania śrdeniawa. Wnętrze spoko.
Z elektrykiem poczekam jeszcze aż pokażą coś w stylu Audi S5, S4 czy Golf R electric.

E-Niro wygląda naprawdę spoko, GRATULACJE
 
Last edited:

Kosmos

Stały bywalec
Nie wiem jak na zachodzie, ale w Polsce nie brałbym jeszcze full elektryka. Oglądałem film u Zachara o gościu, który na co dzień jeździ Teslą i tak średnio mi się widzi rozpoczynanie planowania podróży od sprawdzenia mapki ze stacjami do ładowania. Choć pewnie od tamtego czasu mogło coś ruszyć. Z drugiej strony zgadzam się też z Furio co do designu. Robiąc zakupy w lidlu patrzę sobie na różne fury, które tam podjeżdżają na ładowanie i Tesle robią najmniejsze wrażenie.
 

Furio

Stały bywalec
Steam
furio2000
Oj napaliłem się na nowe auto. Poczekam, bo jeszcze 1,5 roku śmigania moim GTI, ale wygląda na idealną opcję na upgrade. Nie podoba mi się tylko dźwięk, ale to da się zmienić. No i tutaj programem będzie można spokojnie 500 koni i 600 Nm zrobić. Dodatkowo jara mnie drift mode.
 

Furio

Stały bywalec
Steam
furio2000
Imo hatchback jest o wiele bardzie praktyczny niż limo (będzie taka wersja) bo wchodzi rower przy złożonych siedzeniach.
No i to nie będzie 250 k ;) Tym bardziej, że mam zamiar wziąć leasing na używkę, albo przejąć jakiś właśnie za te 1,5-2 lata.
Klime i całą resztę ma raczej w automacie :) I like it, no i nigdy nie miałem "Merawki"
 

Furio

Stały bywalec
Steam
furio2000
Gdzie go dorwałeś, bo w polskiej dystrybucji go jeszcze nie ma. Imo najlepsze wykończenie ma w Audi i WV. Potem Merc i BMW na końcu. BTW. to jest ta sama płyta co CLA. Natomiast nowe RS3 nie zmieniło technologii. To dalej to samo auto co kilka ładnych late temu w przeciwieństwie to tego AMG.
Zawsze byłem większym fanem koncernu WV, ale mam ochotę na odmianę, a Mercedes ma na pokładzie znaczenie więcej niż sympatyczne hot hatche konkurencji.
Drugi w kolejce będzie GOLF 7 lub 8 R. No chyba, że zrobią BMW M2 hatchback :D
 

Pats

Stały bywalec
PSN
Rojkowski
Steam
Pats
@Furio Nasz nie był w automacie, klima była "ręczna". Jak pisałem, w samochodzie za 250k. Pomijam że psuło się to na potęgę (na 6 miesięcy 4 stało w serwisie), miejsca z tyłu było tyle żeby psa przewieźć (ale tylko jednego), itd. itd. itd.

Ps. czego nie ma w naszej dystrybucji? GLC?
 

Furio

Stały bywalec
Steam
furio2000
@Furio Nasz nie był w automacie, klima była "ręczna". Jak pisałem, w samochodzie za 250k. Pomijam że psuło się to na potęgę (na 6 miesięcy 4 stało w serwisie), miejsca z tyłu było tyle żeby psa przewieźć (ale tylko jednego), itd. itd. itd.

Ps. czego nie ma w naszej dystrybucji? GLC?
Ale piszesz o tym A45 AMG 2020? Bo to auto jest jeszcze u nas niedostępne, więc dość trudno bu było nim jeździć przez pół roku. Dopiero pierwsze zagraniczne recenzje spływają.
 

amsnake

Nowy Forumowicz
leasing na używkę, albo przejąć jakiś
Odważny jesteś ...

Opowiadałem kiedyś (na poprzednim forum) jak ujeżdżałem Golfa R. Auto nie było moje, ale znajomy wziął je w wynajem jako nówka na dwa lata. Auto ma ciezki żywot. Regularnie jeździ po torze ( miedzy innymi Nurburgring). Silnik szacuje na jakies 50 tys. km :) I to potem trafi na rynek ...

Takich aut nie kupuje sie używanych, albo kupuje z baaaaaaaaaaaaardzo zaufanego żródła :)
 

srekal34

Padawan
Gdzie go dorwałeś, bo w polskiej dystrybucji go jeszcze nie ma. Imo najlepsze wykończenie ma w Audi i WV. Potem Merc i BMW na końcu. BTW. to jest ta sama płyta co CLA. Natomiast nowe RS3 nie zmieniło technologii. To dalej to samo auto co kilka ładnych late temu w przeciwieństwie to tego AMG.
Zawsze byłem większym fanem koncernu WV, ale mam ochotę na odmianę, a Mercedes ma na pokładzie znaczenie więcej niż sympatyczne hot hatche konkurencji.
Drugi w kolejce będzie GOLF 7 lub 8 R. No chyba, że zrobią BMW M2 hatchback :D
Nie byl to A45 tylko zwykla wersja w AMG-mniemam ze wnetrze sie nie zmieni. Salon w Londynie(Colindale). GLC bylem przerazony, jazda probna wykazala duzo slabsze wyciszenie i jakosc jazdy niz X3. A w koncu i tak stanelo na Q3(zamiast serii 5 ktora rozwazalem pare miesiecy temu). Mniejsze na zewnatrz, ale w srodku calkiem ok, bagaznik niewiele mniejszy. Bajerow masa(Vorsprung). Zeszli 7.5k GBP z ceny katalogowej(44k, dokladna wersja 40 tfsi vorsprung s-tronic). Za miesiac sie pochwale :)
 

Sialala

Dzban Sierpnia 2019
Znajomy też chciał kupić tego Mercedesa żonie (obecny model, nie ten 2020) i po 24o godzinnej jeździe próbnej zrezygnował i wziął jej jakieś A3 bodajże. Sam jeździ dwoma Mercedesami, więc raczej fan marki.
 

Furio

Stały bywalec
Steam
furio2000
No nie, ten nowy ma nowe wszystko, łącznie z zajebistym wnętrzem. Co do używek, to ja własnie jeżdżę używanym GOLF'em VII GTI z DSG po programie na ponad 300 km i 445 Nm i od półtora roku żadnego problemu. Jeżeli w DSG na czas wymienia się olej, to trudno o sprawniej działającą i mało awaryjną skrzynię.
Obecny model to zupełnie inna bajka i tu też wolałbym Golfa R.
 

Furio

Stały bywalec
Steam
furio2000
No to mówimy o różnych autach :)
Ja na razie na żywo tego nowego nie widziałem ale recenzje mówią, że jest rewelacyjne.
Oczywiście upierać się nie będę. W ciemno tego nie kupię. Natomiast nie wzbudza we mnie obrzydzenia, przeżyłbym ;)


 

srekal34

Padawan
No to jest dokladnie to wnetrze w ktorym siedzialem. Plastik fantastik i egzemplarz testowy trzeszczal przy kierownicy i tunelu srodkowym. A mial nalatane 1.5k mili.
Sporo tego juz po Londynie juz jezdzi bo te auta sa generalnie dosc tanie w najmie dlugoterminowym(dalej mowie o wersji cywilnej, nie A45).
Ale nie mowie, moze Ci bedzie odpowiadal ;-)
 
Last edited:

dziki

Mieszkaniec forum
PSN
fajnalowiec
Steam
fajnalowiec
nie wiem czy poczytywac to za szczescie czy przeklenstwo, ale praktycznie kompletnie mi sie te nowe auta nie podobaja; o ile takie zamsze, skorki, alcantary, przeszycia sa bardzo fajne to calosc psuja te festyniarskie, swiecace plastiki. Najgorsze sa te oczojebne srebrne blingblingi. A w tym aucie na deser deska wyglada jakby ktos obok siebie 2 ipady polozyl :/