Oculus Quest - mobilna konsola VR za 449€

Simplex

Legendarny Wiedźmin
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Oculus Quest to gogle VR standalone, all in one, czyli nie wymagają ani peceta, ani konsoli, ani rozłożenia w pokoju zewnętrznych czujników. Gogle mają 4 kamery które mapują pomieszczenie i śledzą kontrolery. Umożlwiia to szybkie i bezproblemowe rozpoczęcie grania - zakładasz gogle i grasz ;)

Wczoraj ogłosili pre-ordery, datę premiery, zeszło embargo na recenzje.

https://www.oculus.com/quest/



Angry Birds VR: Isle of Pigs, Resolution Games
Apex Construct, Fast Travel Games
Apollo 11, Immersive VR Education
Bait!, Resolution Games
Ballista, High Voltage Software
Beat Saber, Beat Games
Bigscreen Beta, Bigscreen VR
Bogo, Oculus
Bonfire, Baobab
Box VR, Fit XR
Creed, Survios
Dance Central, Harmonix
Dead and Buried 2, Oculus Studios
Drop Dead: Duel Strike, Pixel Toys
Electronauts, Survios
Epic Roller Coasters, B4T Games
Face Your Fears 2, Turtle Rock Studios
First Contact, Oculus
Fruit Ninja VR, Halfbrick
Guided Tai Chi, Cubicle Ninjas
I Expect You To Die, Schell Games
Job Simulator, Owlchemy Labs,
Journey of the Gods, Turtle Rock Studios
Keep Talking And Nobody Explodes, Steel Crate Games
Moss, Polyarc
National Geographic VR Explore, Force Field VR
Nature Treks, Greener Games
Ocean Rift, Dr. Llyr Ap Cenydd
Oculus Browser, Oculus
Oculus Gallery, Oculus
Oculus TV, Oculus
Oculus Video, Oculus
Orbus VR, Orbus Online
PokerStars VR, LuckyVR
Racket Fury: Table Tennis, Pixel Edge Games
Rec Room, Against Gravity
Robo Recall, Drifter Entertainment
RUSH, Binary Mill
Shadow Point, Coatsink
Skybox VR Video Player, Source Technology Inc
Space Pirate Trainer, I-Illusions
Sports Scramble, Armature Studios
SUPERHOT VR, SUPERHOT Team
The Exorcist: Legion VR, Developer Wolf & Wood, Publisher Fun Train
Thumper, Drool
Tilt Brush, Google
Ultrawings, Bit Planet Games
Vader Immortal, ILMxLab
Virtual Desktop, Virtual Desktop, Inc.
Virtual Virtual Reality, Tender Claws
VR Karts, Viewpoint Games
VRChat, VRChat 53. Wander, Parkline Interactive

Recenzje:

IGN 9.5/10
https://www.ign.com/articles/2019/04/30/oculus-quest-review
The Verdict
The Oculus Quest doesn?t have quite the graphical fidelity of its PC-based counterparts, but its sublime untethered don-and-play nature more than makes up for it.
Amazing- The true future of virtual reality begins right here, as the Oculus Quest is the real deal.
Polygon Recommended
https://www.polygon.com/reviews/2019/4/30/18521409/oculus-quest-review-virtual-reality (trigger warning, zdjęcie pani z kolorowymi włosami, ale recenzji nie robiła feministka)

And the result is a system that does everything it needs to do to provide a full VR experience without the player needing to place any sensors or perform a lengthy calibration for their playing space. You just put on the Quest, trace your playing area, and go. The rest takes care of itself.
The system could be a bit lighter and the internals could be a bit more powerful, but the breakthrough has occurred. Portable, easy to use and full-featured VR is here, and for now Oculus doesn?t have any competition in that particular market.
ArsTechnica
https://arstechnica.com/gaming/2019/04/oculus-quest-review-2019s-best-new-gaming-system-is-wireless-affordable-vr/
The truly wireless VR era has begun with Oculus Quest. Even better for Facebook, this arrives during a year when neither Sony, Microsoft, nor Nintendo appear to have new, pricey consoles on the 2019 horizon. If you're the kind of money-spending gamer who can budget roughly $400 per year toward one new, flashy device, and you too can make peace with the aforementioned limits, this may very well be the next Quest you undertake.
Szkoda że tam jest 2 letni układ mobilny. Z drugiej strony w Switchu też był układ przestarzały w momencie premiery, a proszę jakie cuda powstają.
To tylko dowodzi, że jakby do urządzeń mobilnych wrzucić mocny układ to gry mogłyby wyglądać dużo lepiej.
 

Acrid

Prezes
Staff member
Ktoś na forum się ostał z Questem? Czy tylko ja i Simplex?

Jestem beta testerem od bardzo dawna, kupowałem wiele sprzętów day one, ale to Quest sprawiał mi najwięcej problemów. Nie wiem czy to Oculus wyprzedza czas, ale postawił na rozwiązania, których nie jestem fanem. Poniższe punkty mogą być związana z wadliwym urządzeniem, bądź preferencjami użytkownika.
  • Problemy z ładowaniem. To jak dla mnie największy fakap, ale zrozumiałem o co chodzi i dostosowałem się. Po skończonej rozgrywce muszę odczekać pewien czas i dopiero podłączyć do prądu. Gdy jest ciepły, nie ma szans, by rozpoczął ładowanie. Dodatkowo, jak zostawię coś naprawdę blisko soczewek, uzna, że mam je na głowie i nie rozpocznie ładowania. To drugie wygląda na babol, bo przecież ludzie mają podpięte powerbanki? Zdecydowanie dzikie.
  • Aktualizacje. W ustawieniach nie ma możliwości sprawdzenia czy oprogramowanie ma nową wersje. Masz zostawić standby, podpiąć do prądu i liczyć, że sam zrozumie. Kilka dni po premierze doszło do sytuacji, po której zmuszony byłem wykonać reset do ustawień fabrycznych. Za chiny ludowe nie chciał się zaktualizować, blokował mi przez to działanie sklepu (ściąganie aplikacji).
  • Tracking. Obecnie najczęściej gram w Beat Saber i dochodzi do sytuacji w których gubią mi się kontrolery. Na ułamek sekundy, w różnych sytuacjach. Na pewno ostatnie aktualizacje oprogramowania pomogły i jest zdecydowanie lepiej niż było, ale nadal to występuje. Nie wiem czy jest to związane z tym, jak szybko nimi ruszam? Brakiem miejsca? Sensorem (?) kamery? Wszystkim po trochu?
  • Dźwięk. Bardzo średni z naciskiem na słaby. Przy skorzystaniu z słuchawek jest już niebo lepiej, ale nadal są sytuacje w których jesteś zniesmaczony tym co słyszysz.
  • Bateria. Czas pracy jest bardzo średni przy intensywnej rozgrywce. Stąd wszelkie powerbanki przypinane do urządzenia.
Oczywiście nie oznacza, że sprzęt nie jest wart polecenia. Pomimo wszystko, jestem zadowolony.
 

Simplex

Legendarny Wiedźmin
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Ja też mam problemy ze śledzeniem w Beat Saber. Wkurza mnie to, bo nie rejestruje mi trafień w bloki które powinny być uznane za trafione.

Nie ładuję gogli podczas używania, więc problemów nie zauważyłem. Problemu z aktualizacją też nie miałem.

Jakość dźwięku mi wystarcza, nie jestem audiofilem, no i zawsze są słuchawki. Możesz zaszaleć i kupić coś takiego ;) https://www.x-kom.pl/p/381882-akcesorium-do-gogli-vr-htc-vive-deluxe-audio-strap.html

Ja mam taki z Vive i pewnie w którymś momencie zrobię sobie frankenquesta.

 

Biskup

Badass
PSN
DiukPL
XBL
DiukPL
Steam
Biskup
Powiem tak. Stary się robię i mało co mnie zaskakuje ostatnio w świecie elektronicznej rozrywki, ale kurwa mać jakie te gogle są dobre Mam tylko porównianie do PSVR, więc może trochę na wyrost, ale co mi tam ;) Same gogle zbudowane są bardzo porządnie, czuć że produkt premium. Jedynie nie podoba mi się "wykładzina" środka przypominająca damską rajstopę i materiał z którego zrobiony jest slider do manualnego ustawiania IPD - mogli tutaj użyć coś metalowego, a nie plastikowy pizdryk, no ale ufam, że skoro wybrali taki materiał, to za miesiąc się nie rozpadnie. Każdy pisał, że gogle są ciężkie na przodzie i byłem przygotowany na dużą niewygodę. Nie wiem, czy ja mam za ciężki łeb i moje ciało już się przyzwaczaiło, czy co, ale chyba jako jedyny na świecie posiadacz Questa powiem, że gogle są bardzo wygodne. Przemyślana konstrukcja (oprócz rajstopy i suwaka) jak i prosty w działaniu, ale sprawny system zapinania sprawdza się świetnie. No i super, że parowanie soczewek (ze względu na dizajn właśnie) praktycznie nie występuje - mega plus. Jestem też okularnikiem i trochę martwiłem się, aby nie porysować soczewek, miałem już kupować wkładki korekcyjne, bo nie chciałem stracić za dużo FOVa i nagle pojawiło się banalne i genialne rozwiązanie, wydrukowałem na drukarce 3D i działa jak cudo, no i nie ucina w ogóle FOVa https://www.thingiverse.com/thing:3653631



Okej kolejna sprawa - soczewki. Tak jak wspominałem wcześniej, mam porównanie tylko do PSVR i wybaczcie język rynsztoku, ale to tak jakby porównać gówno z ptasim mleczkiem. Przepięknie ten obraz wygląda, ostry, mury praktycznie brak, super FOV. No naprawdę byłem mega zaskoczony jak pierwszy raz to założyłem na łeb. Nawet nie ma co porównywać, serio... Dalej. Kontrolery też zrobione ekstra, jakość tego trackingu, to po prostu ekstraklasa. O dziwo nie uświadczyłem problemu z wylatującymi klapkami baterii, a machałem jak pojebany. Po raz pierwszy grałem też w Beat Sabera i aż łzy w oczach miałem, to jest TAK DOBRE. Zaryzykują stwierdzenie, że warto kupić Questa nawet tylko jako "automat" do tej gry. Plus możliwość dodawania własnych piosenek, to coś pięknego. Gry wbrew pozorom nie są tanie, ale też nie mają cen z kosmosu, ot normalna moim zdaniem. Czekam z niecierpliwością na jakieś obniżki, to się obłowię ;) No i ciągle nie mogę pojąć, jak oni osiągnęli takie wyniki na tym sprzęcie, bo patrząc na niektóre gry i to, co w tym czasie musi przetworzyć headset, to pomyśleć można, że to autentycznie nie ma prawa tak działać. I najważniejsza rzecz - brak kabla. Daje niesamowity boost do immersji, ciągle jeszcze łapię się na tym, że muszę uważać na kabel, by po chwili przypomnieć sobie na czym gram. Cudo, po prostu cudowny sprzęt. Z tego też co czytałem, to Quest praktycznie wyprzedał się w USA, więc o bibliotekę raczej nie trzeba się martwić.
 

Simplex

Legendarny Wiedźmin
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Mnie irytuje ale rozumiem. Teraz najlepszy czas na żniwa, bo zawartości mało więc ludzie i tak kupią. A jeżeli deweloperzy będą widzieć ze na wydaniu gry na Questa można dobrze zarobić to chętniej będą portować.

Oddajmy głos ekspertowi:
Jeszcze przez kilka lat źródłem wszystkich argumentów za VR będzie sunk cost fallacy
 
U

Usunięte konto 2

Guest
@Simplex chłopie daj sobie na wstrzymanie. Nie dość, że wyrwałeś cytat z kontekstu, to jeszcze z innego tematu :D Jeżeli nie załapałeś, to był żart. Osobiście mnie VR interesuje i myślę że to jest super sprawa. Chociaż akurat dla mnie istotniejsze są rozwiązania VR (i AR/MR) niezwiązane z grami. Ale mam chociaż tę odrobinę dystansu do siebie, by żartować z rzeczy, które mnie jarają :)
 

Simplex

Legendarny Wiedźmin
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Jeżeli nie załapałeś, to był żart z Twojego żartu :D Cieszę się że VR ci się podoba.
A kontekst jest, wystarczy kliknąć w link do źródła.

Edit: a propos dystansu i zartowania z rzeczy które mnie jarają - muszę założyć znowu ten wątek na nowym forum:
 
Last edited:

Simplex

Legendarny Wiedźmin
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Ja cię nigdzie nie wywoływałem, a jedynie zacytowałem twoją wypowiedź w taki sposób żeby można było jednym kliknięciem przejść do źródła.

"mnie VR interesuje i myślę że to jest super sprawa"
"super, mogę ten dział z powortem wrzucić do ignorowanych,"

 
U

Usunięte konto 2

Guest
Jeżeli kogoś zacytujesz, skutkuje to powiadomieniem dla tej osoby. Może da się to zmienić w opcjach, teraz nie będę zaglądał, ale na ten moment ta zasada nadpisuje ignorowanie działów.
A ten dział ingoruję, ponieważ rozmawiacie o innych aspektach VR (głównie giereczkowo i hardware) niż te, które mnie interesują (rozwiązania software'owe dla mojej branży).
 

Acrid

Prezes
Staff member
Czy @Simplex korzysta z SideQuesta? Bawiłeś się tym? Ja nie miałem czasu, ale widzę, że pojawiła się tam fajna apka, BeatOn: new Quest app that lets you download & install new Beat Saber maps, sabers and mods without needing a computer!


Poczekam pewnie na pierwsze 'recenzje' userów, ale brzmi dobrze.
 

SimonX

Mieszkaniec forum
PSN
sbronko
XBL
SimonX PL
Steam
sbronko
SW
SW-5547-7535-5789
Recenzja bardzo mocno zachęcająca. Wersja 64gb jest wystarczająca? Rozumiem, że to nie jest super mocarny sprzęt, więc gry pewnie też wiele nie zajmują?
Jak to się ma do mocy PS4 noob? Bedzie mocniejsze, czy jeszcze słabsze?
 

Simplex

Legendarny Wiedźmin
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
W pełni wystarcza, gry malutko zajmują. Jak chcesz przestestować przed zakupem to zapraszam.
Co do mocy to nie da się bezpośrednio porównać. Jak dla mnie moc jest mniejsza niż PS4 Noob (więc gier typu RE7 nie będzie), ale z drugiej strony jakość obrazu jest lepsza bo panel ma lepszą rozdzielczość.
Powiedziałbym, że takich typowych gier AAA na tę platformę nie będzie, bo za mała moc - ale skoro wiedźin 3 wychodzi na Switcha to jestem skołowany ;)
 

knur

Moderator globalny
W pełni wystarcza, gry malutko zajmują. Jak chcesz przestestować przed zakupem to zapraszam.
Co do mocy to nie da się bezpośrednio porównać. Jak dla mnie moc jest mniejsza niż PS4 Noob (więc gier typu RE7 nie będzie), ale z drugiej strony jakość obrazu jest lepsza bo panel ma lepszą rozdzielczość.
Powiedziałbym, że takich typowych gier AAA na tę platformę nie będzie, bo za mała moc - ale skoro wiedźin 3 wychodzi na Switcha to jestem skołowany ;)
Każdą grę da się wydać na każdej platformie, pytanie tylko jakim kosztem.
 

Simplex

Legendarny Wiedźmin
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
No takim że to nie będzie ta sama gra, więc nie będzie sensu wydawanie jej. Np wydaj RDR2 na PS3. Albo jeszcze lepiej na PS2 ;)
Da się wydać grę o takim samym tytule, ale to może być kompletnie inna gra. Dobry przykład z teraz:

Quest ma pewne ograniczenia których nie przeskoczysz, to jest Snapdragon 835. I tak jestem w szoku że tam są gry o jakości grafiki jak w Vader Immortal. Albo Moss. Co w sumie dobrze wróży na przyszłość.
 
Last edited:
  • Popieram
Reactions: op1ekun

Biskup

Badass
PSN
DiukPL
XBL
DiukPL
Steam
Biskup
Z ciekawości napisałem do supportu odnośnie tej gwarancji bez dowodu zakupu i okazuje się, że jeśli np był to prezent ( ;) ) i był już wcześniej przez kogoś używany, to bez problemu w razie usterek gwarancja jest honorowana w państwach, gdzie oficjalnie można questa kupić - zgaduję, że po prostu na podstawie SN i daty produkcji.
 

Sialala

Dzban Sierpnia i Pazdziernika 2019
Nie wiem, oglądałem porównanie questa z psvr, gdzie kolo mówił, że psvr ma do 120hz i że to ma znaczenie na motion sickness.
Panel ma czestotliwosc odswiezania 120Hz. Gry dzialajace w 60FPS dzialaja w 60FPS, ale ruchy glowy sa odswiezane w 120Hz, czyli co druga wyswietlana klatka zawiera nowa informacje o grze, ale kazda klatka zawiera dane o polozeniu glowy/pada/Move. Sa tez gry dzialajace w 90FPS i wtedy PSVR dziala w 90Hz - nie jestem pewien jak to dziala na panelu 120Hz (chyba ze panel ma mozliwosc zmiany czestotliwosci odswiezania?) i wtedy ruchy glowy sa tez odwzorowywane w 90Hz. Z tego co wiem to chyba tylko REZ (a i tam tylko stare plansze) dziala w 120FPS/120Hz, czyli wyciska wszystko z PSVR. Tak przynajmniej bylo w pierwszych miesiacach, pozostale gry dzialaly albo w 90 albo 60FPS.
 

SimonX

Mieszkaniec forum
PSN
sbronko
XBL
SimonX PL
Steam
sbronko
SW
SW-5547-7535-5789
Nie wszyscy naraz! ;)
Niech się @SimonX określi czy pożycza czy nie.
Lekko się pogubiłem, piszesz o pożyczeniu oculusa quest, czy psvr?

Oculusa bardzo chętnie, a jeżeli piszesz o pożyczeniu psvr, to już miałem je przez chwilę i tyle co mogłem potestować to mi w zasadzie wystarczy na tę chwilę.
Zagrałem w dema astrobot i Moss i pograłem w tetris effect. Spoko to dziala nawet na noobie.