Oculus Quest 2

Robert de Clair

Aktywny forumowicz
Najgorszy:
Jesli Google są sparowane i airlink w PC włączony, to po Wybraniu w goglach link i potwierdzeniu powinno Cię tepnąć do menu linka. warunek to szybkie wifi i PC podłączony kabelkiem do routera siejącego w 5ghz (lub equiwalentnego mostka routerów/repeaterow). Jest tez możliwe podłączenie z PC bez routera jeśli udostępnisz hotspot na PC w 5ghz. Mimo wszystko po zabawie w udostępnianie kupiłem porządny repeater bo uklad hacjendy nie pozwalał mi na podłączenie PC do routera kablem 1gbit. Jak się obudze to rozrysujemy moja koncepcje która mi działa a dodatkowo poprawiła prędkość neta do Max dawanej przez router Orange światło na wsi w której przyszło mi mieszkać ;)
 

Robert de Clair

Aktywny forumowicz


W skrócie SSID A nadawany jest po to by był internet dla domowników bez ograniczania SSID B który służy mi wyłącznie jako komunikacja Oculus PC ew zwrotnie Oculus telefon. Lokalizacja Routera jest nieruszalna a jednocześnie konstrukcja budynku i upór żony która dziwnym trafem nie wykazała zrozumienia dla kabli ciągnących się po domu wymusiła na mnie takie rozwiązanie i się sprawdza.
 
  • Popieram
Reactions: amzuk and LaggyLuke
Ja mam router 3 metry od laptopa podpiętego przez kabel. Router emituje 5G wifi 5. Gogle są 3 metry od laptopa i 3 metry od routera. Taki diabelski trójką 😉. Po sparowaniu widzę w prawym okienku w ustawienia/skróty połączono z laptopem. Klikam w to i są 2 opcje. Anuluj i uruchom. Co powinno wyskoczyć po kliknięcu w Uruchom ?
 

amzuk

Mieszkaniec forum
Ja mam router 3 metry od laptopa podpiętego przez kabel. Router emituje 5G wifi 5. Gogle są 3 metry od laptopa i 3 metry od routera. Taki diabelski trójką 😉. Po sparowaniu widzę w prawym okienku w ustawienia/skróty połączono z laptopem. Klikam w to i są 2 opcje. Anuluj i uruchom. Co powinno wyskoczyć po kliknięcu w Uruchom ?
Czytam laptop i w myślach widzę problemy. Oczywiście laptop ma układ graficzny jakiejś nowszej generacji? Podczas transmisji VR cały komputer ma niezły wycisk, bo nie dość, że karta graficzna generuje obraz w maksymalnym klatkażu, do tego generowany jest strumień wideo i całość wysyłana maksymalną prędkością karty sieciowej, więc w praktyce wszystko może oprócz dysku jest obciążone maksymalnie. Podejrzewam, że może być ciężko w przypadku laptopa. Ja sugeruję zakup Virtual Desktop I sprawdzenie, czy tam działa.
Niestety, ja również nie pomogę, bo mi po prostu działa wszystko bez żadnych konfiguracji.
 
Last edited:
No właśnie po kliknięciu uruchom nie wyskakuje ten ekran z kompa tylko powraca do pierwotnego menu. Po kliknięciu Uruchom jak jest czarny ekran to słyszę dzwięk z kompa, ale po tym wraca do menu oculusa 😢

PS. Chodzi mi po głowie taka myśl, czy podczas odpalania na laptopie nie działa tylko karta liniowa 2D bo GF załącza się dopiero przy grafice. Ale to tylko pomysł.
 

LaggyLuke

Mieszkaniec forum
Nie mam pojęcia, ale to WIndows, więc może najpierw przeinstaluj sterowniki garty graficznej czyszcząc poprzednie ustawienia, a potem w ustawieniach na sztywno ustaw RTXa dla apki Oculusa.
Generalnie problem lezy raczej po stronie laptopa, nie Oculusa. Najlepiej jakbyś zlinkował gogle z innym komputerem i zobaczył, czy się połączy (może być chyba nawet potato PC, chodzi o fakt nawiązania połączenia, nie u funkcjonalne korzystanie z VR) - jeśli też nie zadziała to z kolei spróbuj wyzerować Questa.
 

LaggyLuke

Mieszkaniec forum
Oculus Link uruchamia się już na USB2, więc podepnij cokolwiek (choćby od ładowania telefonu) i sprawdź.

Mi obraz działał zawsze, czasem tylko siadało wykrywanie audio i trzeba było włączyć urządzenie audio Oculusa w ustawieniach dźwięku Windowsa.
 

Robert de Clair

Aktywny forumowicz

tutaj kminili nad podobnym rebusem, z tego co zatrybilem to polowiczne rozwiazanie oszukanie obciazenia przez podłączanie dodatkowego ekranu albo wymuszanie performance mode. Pocisnij uruchomienie apki oculusa / steama z Nvidią (RMB i uruchom z procesorem graficznym Nvidia )
 
  • Popieram
Reactions: LaggyLuke
Wymusiłem w ustawieniach Nvidii, aby przy aplikacja Oculus używała GTXa. I dalej to samo. Później sprawdzę przy podłączeniu kablem. Kabel mam z telefonu USB - USB typC. Zobaczymy czy pójdzie. Ale mam jeszcze jedno pytanie. Przymocowałem do pasków powerbank 30.000 mAh prąd ładowania 3A a napięcie 5V. Kiedy go wpiąć w gogle ? Przy 100% czy 10~20%.
 

Robert de Clair

Aktywny forumowicz
Ja bym wpinał 30-60% Bo od tego momentu bilans włączonych gogli na ładowaniu powinien być delikatnie dodatni, jeśli faktycznie 3A będą szły to nawet szybszy niż delikatnie dodatni. Pamiętaj, że to że PB może dać 3A to przewód może zdusić.
Zrób testy odpal PB ,odpal jakąś grę na 10 minut i potem wróć do menu czy masz bilans dodatni.
Największe spalanie aku u mnie było na grach natywnych + odświeżanie 90 (nie mam gier 120)
Mniejsze jeśli był stream z pc po VD / AL
Jeszcze mniejsze gdy przeglądałem strony na wbudowanej przeglądrace.

Wracając do karty
Zobacz jeszcze, czy nie masz może opcji ustawienia lapka z balanced / power mode na performance / turbohipermax pocisnijmnie.
Zmiana domyślnej karty graficznej na NVidie
Inna metoda (ryzykowna) to próba wyłączenia karty zintegrowanej w windows w menedzerze urzadzen i zostawienie tylko GF
Jeszcze inna metoda to odszukanie panelu sterowania nvidia i poszukanie tam opcji zwiazanych z praca kart
 
Dzięki za podpowiedź z powerbankiem, przetestuję. Użyję przewodu z zasilacza gogli oryginalnego.

Co go karty graficznej, próbowałem wszystkiego. Tryb Turbo, laptop o mało nie odleciał na wiatrakach. Panel Nvidia, ustawiłem aplikację Oculus na działanie tylko przy GF. Ale teraz najlepsze. Zrezygnowałem połączenia wifi i sprawdziłem kabel. Podłączenie jest bo mogę z kompa wejść na gogle jak na dysk, ale wyskakuje komunikat że to urządzenie lepiej podłączyć do USB 3.0. No i jest w 3.0, ale to pewnie mój kabel bo jedyny jaki posiadam USB typ C to od ładowarki z telefonu starego. Czyli jak mnie nie pałą to kijem. Narazie odpuszczam połączenia z PC. Mam dość. Może wyjdzie jakaś aktualizacja co to poprawi.
 

Voland

Aktywny forumowicz
Przecież to jest beta – wszystkim zacznie działać za pół roku myśląc bardzo optymistycznie, a bardziej realistycznie to może za rok. Przy komunikacie o USB3, dalej powinieneś móc korzystać z PCVR.
 
Nie no serio, już wymiękam. Dostałem kod rabatowy na kolejny zakup gry. Może mi ktoś powiedzieć gdzie mam go wpisać bo szukałem w aplikacji i na goglach. Klikając w cenę prosi o kartę a potem tylko potwierdzenie przez bank i nigdzie można podać tego kodu. Pomóżcie 😔😔😔
 

LaggyLuke

Mieszkaniec forum
hmm, mi zawsze pobierało tyle, co trzeba ale w historii zakupów na stronie oculusa figuruje pełna cena ...wychodzę z założenia, że pobiorą tylko tyle ile pokazuje na stronie sklepu?

kupowałem zarówno płacąc kartą jak i przez paypal
 
Właśnie próbowałem znowu i to samo. Najgorsze jest to, iż przy potwierdzaniu jest kwota 18.74$ a dopiero bank ING każe mi potwierdzić zakup na kwotę 24.99$. Gdyby bank nie informował mnie o transakcji to mnie orżną :cautious::cautious:.
Mój kod to nie OCULUS tylko WELCOME, pewnie na przywitanie. Ale informują mnie o tym wszędzie żebym pamiętał o kodzie.

Sprawa załatwiona. Zgłosiłem problem na czacie. Posprawdzali na szybko i powiedzieli żebym się nie sugerował co mi pisze bank. Oni gwarantują, że pobiorą tylko 18,74$ i tak pobrali. Gra kosztowała 70 zł. Dzięki za pomoc. Jeśli chodzi o ING to może ktoś przeczyta ten przypadek i nie będzie już się obawiał płatności. Idę trochę postrzelać
 
Last edited:

Voland

Aktywny forumowicz
Potestowałem dzisiaj Airlinka niecałe 2 godziny. U mnie działa znakomicie. Mam też wrażenie, że Half Life Alix nigdy nie chodziło mi lepiej – czułem się jakbym grał nie na PCVR, tylko natywnie na Queście (ale oczywiście ze 10 razy lepszą grafiką). Poza tym pierwszy raz No Man's Sky wyglądało u mnie dobrze. Co prawda chodziło gorzej niż MSFS2020 i było niegrywalne na takich extra ustawieniach, no ale przynajmniej w końcu wiem, że to nie musi wyglądać jak 💩. Jednak przy tej optymalizacji wrócę do grania w NMS w okolicach RTX7090.Project Cars 2 działało mi super płynnie w max detalach – nie sprawdzałem czy ASW wchodził czy nie, ale jeśli tak, to na tyle dobrze działał, że go nie zauważyłem, czego niestety o MSFS2020 powiedzieć nie mogę – tam mam wrażenie, że jak szybko ruszałem głową, to zdecydowanie ASW był i to taki, jakbym miał poniżej połowy wymaganych klatek.

Nie jestem pewny na jakich ustawieniach grałem – ustawiłem bitrate 200Mbps, ale jak później odpaliłem Airlinka jeszcze raz, to było tam 100 Mbps, ale nie sprawdzałem, czy po wyjściu mi zeruje ustawienia, czy w ogóle ich nie zapisuje. Uroki bety ¯\_(ツ)_/¯. Poza tym miałem 72Hz w niecałych 5K, a później 90 Hz chyba w tej samej rozdzielczości, chociaż nie zwróciłem uwagi, mogłem użyć niższej, no ale wciąż takie Alix wyglądało dobrze.

Jestem zaskoczony jak dobrze wszystko chodziło
 

Rudy_Rydz

Badass
A u mnie Air Link działa różnie. Wczoraj jak odpalałem Detached ze Steam to wszystko było płynne przy max bitrate, zero ścinek, a dzisiaj odpalam Batman Arkham VR i co chwila jakieś zacięcia obrazu przy tym samym bitrate. Może to kwestia szybkości mojego neta (niecałe 200 Mbps) ale dziwne że raz działa dobrze, a raz mocno średnio. Niby to jeszcze jest beta ale oczekiwałbym jednak stabilniejszego działania na tym etapie. Chyba na obecną chwilę po prostu wezmę jakiś zamiennik kablowy polecany przez samego Oculusa i tyle.

Chociaż mam jeszcze jedną teorię ale nie wiem czy słuszną, czy niski poziom baterii (20%) może mieć wpływ na jakość połączenia w ogóle? Bo jakoś tak się złożyło że w obu przypadkach kiedy działało tak sobie bateria dostawałem powiadomienia że gogle są rozładowane. :unsure:
 

Rudy_Rydz

Badass
O widzisz, nie wiem czemu ale jakoś mi się ubzdurało że predkość naszego neta ma znaczenie. Stworzyłem osobną sieć do 5GHz i jest lepiej ale z racji tego że router stoi dosyć daleko od Questa to dalej okazjonalnie zdarzają się ścinki ale jest zdecydowana poprawa. Dzięki. :)
 

Lee5.56

Nowy Forumowicz


W skrócie SSID A nadawany jest po to by był internet dla domowników bez ograniczania SSID B który służy mi wyłącznie jako komunikacja Oculus PC ew zwrotnie Oculus telefon. Lokalizacja Routera jest nieruszalna a jednocześnie konstrukcja budynku i upór żony która dziwnym trafem nie wykazała zrozumienia dla kabli ciągnących się po domu wymusiła na mnie takie rozwiązanie i się sprawdza.
Cześć. Mam podobną sytuacje że mogę mieć routera tam gdzie komputer. Próbówałem udostępniać z komputera sieć przez Hotspot i to działa różnie czasem są spore opóźnienia nie wiem może to jest kwestia dobrania ustawień karty sieciowej. Ale widzę że u Ciebie jest jakieś rozwiązanie z tym reapeterem? Mógłbyś przedstawić bardziej co to za urządzenie i jak je skonfigurować.
 

Robert de Clair

Aktywny forumowicz
W moim przypadku to jest TP link RE650 on ma 4x4 Anteny MIMO i gigabitowy po RJ45
Pewnie teraz bym już szukał czegoś z wifi 6 Schemat masz wyżej odbiera sygnał z routera z parteru po jednym SSID a do Questa podaje po drugim dzięki czemu Quest ma cały SSID dla siebie z pełną prędkością z jaką PC mu poda dane po kablu
Wyłączone DHCP w repeaterze i ustawione ip /maska na statyczną
 
Cześć, mam dwa pytania techniczne:
1. Przy podłączeniu słuchawek przez Bluetooth w pistol whip występuje lekkie opóźnienie wystrzału, czy można jakoś na to wpłynąć ?
2. Po odinstalowaniu aplikacji lub dema z zakładki aplikacje, te programy nie znikają tylko po najechaniu na nią zamiast uruchom jest zainstaluj. Jak usunąć te dema lub gry aby w tej zakładce nie widniały ?
Pozdrawiam,
 

Hatson

Nowy Forumowicz
Witam wszystkich poraz pierwszy i odrazu mam pytanko zwiazane naturalnie z Q2 i Beat Saberem. Mam problem w trybie expert. Ewidentnie sa problemy z trackingiem przy niektorych utworach. Na poczatku myslalem, ze to kwestia przyzwyczajenia po przesiadce z PSVR ale nie. Nawet nie tyle sam tracking bo ruch reki wydaje sie ok, tylko jakby brak kolizji niektorych klockow z mieczem :) Nie wiem, czy wiecie, o co mi chodzi ale na PSVR nie mialem takiego problemu. Totalnie mnie to wybija z gry i nawet nie chce mi sie grac, a tluklem w to jak glupi na PS4.

Dzieki, pozdrawiam
Pawel
 

Hatson

Nowy Forumowicz
Nie, to nie to. Probowalem roznego oswietlenia. Ogolnie w innych grach nie mam tego problemu. W sieci znalazlem tylko jeden podobny temat na jakims zagranicznym forum i kilka osob o tym pisalo ale nic wiecej.
 

LaggyLuke

Mieszkaniec forum
nie osiągnąłem poziomu expert, ale na szybko do sprawdzenia:
1) słabe baterie w kontrolerach / zabrudzone kamerki trackingu na goglach
2) lustro lub coś innego odbijające światło kontrolerów w polu widzenia
3) odświeżanie żarówek LED zakłuca diody (można w ustawieniach oculusa ustawić na sztywno 50/60Hz)
 
  • Popieram
Reactions: Hatson