Nowe urządzenia VR, newsy technologiczne

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Facebook albo Chiny. Z deszczu pod rynnę ;)

EDIT:
No i nie wierzę, że będą w stanie konkurować ceną (niewykluczone że FB dokłada do Questa 2)

EDIT2:

A przede wszystkim, FB ma ogromną przewagę w postaci biblioteki gier.
Niedawno mnie oświeciło jak genialnym ruchem było kupienie Beat Games przez FB.
Jeżeli pojawi się jakikolwiek nowy gracz, to w jego ofercie nie będzie największego system sellera VR - czyli Beat Sabera :) Czyli przegranko na starcie.
 
Last edited:

arczi79

Prezes
Facebook albo Chiny. Z deszczu pod rynnę ;)

EDIT:
No i nie wierzę, że będą w stanie konkurować ceną (niewykluczone że FB dokłada do Questa 2)

EDIT2:

A przede wszystkim, FB ma ogromną przewagę w postaci biblioteki gier.
Niedawno mnie oświeciło jak genialnym ruchem było kupienie Beat Games przez FB.
Jeżeli pojawi się jakikolwiek nowy gracz, to w jego ofercie nie będzie największego system sellera VR - czyli Beat Sabera :) Czyli przegranko na starcie.
Tylko USA i Chiny mają kasę na takie eksperymenty. A Beat Sabera w Chinach da się skopiować podobnie jak i Questa 2 ;). Ale faktycznie softwarową część tutaj może być największym problemem (chociaż jak ja bym robił grę to bardzo chętnie sportował bym ją również na urządzenie które na początku chyba ma iść głównie na ogromny rynek chiński)
 
Last edited:

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Specyfikacja:
  • Qualcomm Technologies' Snapdragon XR2 platform, which is capable of CPU and GPU performance twice as powerful as its predecessor, supporting 8K video at 60fps. Snapdragon XR2 also features a dedicated CV processor for VR algorithms and is adaptable to HD dual displays and many immersive multimedia and artificial intelligence (AI) features;
  • With two separate customized 2.89" fast LCDs, Qiyu 3 will achieve monocular resolution of 2160*2160, the highest in the industry. Qiyu 3 will have 43% more effective pixels than Oculus Quest2's built-in 5.46" single screen;
  • Supporting continuous IPD adjustment in the range of 58-72mm, Qiyu 3 will perfectly match the pupillary distance of 94% of users, targeting a population four times larger than that of the Quest2;
  • Qiyu 3 will secure the leading position for FoV through its separate dual screens and continuous IPD adjustment;
  • Using an ultra-thin silent fan, 6mm heat pipes, air duct design and stacked fins, Qiyu 3 features a three-dimensional cooling system to ensure long-term stable operation during continuous high-load CPU operation;
  • Seamlessly supporting Wi-Fi6, Qiyu 3 will deliver a seamless and smooth performance during the operation of large-scale video games.
Nie podają FoVa, więc pewnie jest mały ;)

"monocular resolution of 2160*2160, the highest in the industry" - zapomnieli, że Pimax ma większą, a HP Reverb od ponad roku ma taką samą.
 

arczi79

Prezes
Specyfikacja:
  • Qualcomm Technologies' Snapdragon XR2 platform, which is capable of CPU and GPU performance twice as powerful as its predecessor, supporting 8K video at 60fps. Snapdragon XR2 also features a dedicated CV processor for VR algorithms and is adaptable to HD dual displays and many immersive multimedia and artificial intelligence (AI) features;
  • With two separate customized 2.89" fast LCDs, Qiyu 3 will achieve monocular resolution of 2160*2160, the highest in the industry. Qiyu 3 will have 43% more effective pixels than Oculus Quest2's built-in 5.46" single screen;
  • Supporting continuous IPD adjustment in the range of 58-72mm, Qiyu 3 will perfectly match the pupillary distance of 94% of users, targeting a population four times larger than that of the Quest2;
  • Qiyu 3 will secure the leading position for FoV through its separate dual screens and continuous IPD adjustment;
  • Using an ultra-thin silent fan, 6mm heat pipes, air duct design and stacked fins, Qiyu 3 features a three-dimensional cooling system to ensure long-term stable operation during continuous high-load CPU operation;
  • Seamlessly supporting Wi-Fi6, Qiyu 3 will deliver a seamless and smooth performance during the operation of large-scale video games.
Nie podają FoVa, więc pewnie jest mały ;)
Było porównanie z Questem 2 i niby mają o jakieś 10 stopni więcej (zależnie od rozstawu soczewek).
 

Biskup

Prezes
PSN
DiukPL
XBL
DiukPL
Steam
Biskup
Bez dobrego softłeru, to nawet jak ze złota będą te gogle, to jest to nic nie warte. Trzymam kciuki, ale szczerze powiedziawszy czarno to widzę - jako oddzielny "ekostystem" może i będzie jako-tako funkcjonowało, ale nie na zasadzie konkurencji dla FB i Oculusa.
 
Last edited:
  • Popieram
Reactions: Szozi

arczi79

Prezes
Bez dobrego softłeru, to nawet jak ze złota będą te gogle, to jest to nic nie warte. Trzymam kciuki, ale szczerze powiedziawszy, to czarno to widzę - jako oddzielny "ekostystem" może i będzie jako-tako funkcjonowało, ale nie na zasadzie konkurencji dla FB i Oculusa.
Zawsze pozostaje Steam/Viveport i połączenie bezprzewodowe. Może być niezła alternatywa dla HTC Reverb 2 który nie ma opcji połączenia bezprzewodowego ;)
 

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Więc niech zrobią opcje podłączenia do PC, najlepiej bezprzewodowo :)
No przecież ma być... oglądałeś ten filmik?
Oglądałem ale nie do końca, widać mi umknęło.
Po doswiadczeniach z Pimaxem, obstawiam że ich soft służacy do połączenia z PC będzie częściej działał niż nie, oraz będzie zbierał wszystkie możliwe dane i wysyłał na serwert KPCh :D
 

Szozi

Mieszkaniec forum
...obstawiam że ich soft służacy do połączenia z PC będzie częściej działał niż nie, oraz będzie zbierał wszystkie możliwe dane i wysyłał na serwert KPCh :D
A kij im w oko. Jak już najadą Polskę to przynajmniej zamiast wysadzać ścianę kulturalnie wejdą do mojego mieszkania frontowymi drzwiami.
Tak samo jak mam w dupie, że fb widzi w co gram tak samo tu mi to wisi. Jezu, każdy ogląda porno, a na vr jest to szczególnie atrakcyjne
 

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Realistyczne postaci w VR robią niesamowite wrażenie, na początku mózg głupieje i traktuje taka postać jak prawdziwego człowieka.



Można sciągnąc demo na PC.
 
  • Popieram
Reactions: arczi79

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Nie wiem, ale ewidentnie zepsuty, więc ja bym uznał reklamację.

Ale niech będzie, to była lekka hiperbola, tym niemniej pierwsze spotkanie z wirtualną postacią robiło wrażenie na każdym komu to prezentowałem.
Jest takie demo Oculusa Dreamdeck i tam jest obcy, który potrafił wywołać niezłe reakcje u co wrażliwszych ;)

 
  • Popieram
Reactions: arczi79

LaggyLuke

Mieszkaniec forum
Steam
g0nt
Za takie teasery powinny być grzywny (podobnie jak tweety w stylu 'Quest Pro, huh? Interesting ;)') - takie coś w stylu powiedziałbym ci coś ...ale nie, nie powiem.
Nosz k. co oni, chcą se followersow nabić taką zapowiedzią zapowiedzi?

Ale dobrze, że coś się rusza. Ja widzę dla nich dwie drogi - albo ultra tanio z funkcjonalnością min Q2 (nawet bez standalone, ale fajnie by bezprzewodowo się dało), żeby zalać rynek low-endowy - albo muszą naprawdę zaskoczyć wszystkich i zrobić wreszcie coś, co będzie warte tego, co za to wołają.

Idealny scenariusz to możliwość streamowania z chmury gierek z Viveport Infinity. Przy obecnej sytuacji na rynku GPU mógłby to być hit.
 
  • Popieram
Reactions: arczi79

arczi79

Prezes
Ale dobrze, że coś się rusza. Ja widzę dla nich dwie drogi - albo ultra tanio z funkcjonalnością min Q2
Tylko skąd gry na tego Mini Q2? Bo jak ma być standalone to musieli by mieć cały ekosystem z grami pod to.... trochę ciężko będzie zagrozić Facebookowi :(

Idealny scenariusz to możliwość streamowania z chmury gierek z Viveport Infinity. Przy obecnej sytuacji na rynku GPU mógłby to być hit.
No niestety to też nie takie proste - streamowanie wymaga mocnych serwerów które to obsłużą.... spora inwestycja.
 
  • Popieram
Reactions: LaggyLuke

LaggyLuke

Mieszkaniec forum
Steam
g0nt
Ale dobrze, że coś się rusza. Ja widzę dla nich dwie drogi - albo ultra tanio z funkcjonalnością min Q2 (nawet bez standalone, ale fajnie by bezprzewodowo się dało)
Tylko skąd gry na tego Mini Q2? Bo jak ma być standalone to musieli by mieć cały ekosystem z grami pod to.... trochę ciężko będzie zagrozić Facebookowi :(
Dobra, źle się wyraziłem. Chodziło mi o specyfikację, nie funkcjonalność. Q2 wytycza teraz standard i raczej gorszym trackingiem lub rozdzielczością furrory nie zrobią.

Co do standalone to nawet jest szansa, bo Questy jadą na Androidzie. Musieliby ogarnąć własną platformę i pewnie dla devów nie było by to strasznym problemem przeportowac na zbliżony system ...jeszcze jak by zawiesili na kiju marchewkę w postaci np. 20% marży zamiast 30% Oculusa, to mogłoby się udać.
No, ale to mogliby dodać w przyszłości, bo rynek zasuwa za szybko i jeśli zaczną to robić teraz, to nigdy nie dogonią Oculusa.

Dlatego teraz ja widzę ich szansę w bezprzewodowym połączeniu z PC (najlepiej w miarę bezstratnym, w końcu wchodzą ma rynek PC master race) i dedykowaną platformą cloudVR (na bazie posiadanego już viveport).

No niestety to też nie takie proste - streamowanie wymaga mocnych serwerów które to obsłużą.... spora inwestycja.
Niekoniecznie, mogą się np. dogadać z Amazonem (AWS), taki jest bodajże plan nadchodzącego Plutosphere na ich platformę. Jest też Azure i masa mniejszych, ale od Amazonu ZTCP nawet Netflix podnajmuje.
 
  • Popieram
Reactions: arczi79

Voland

Aktywny forumowicz
Dodam, że na Queście streamowanie gier VR podobno działa bardzo dobrze na serwerach Shadow. Nie testowałem, ale sporo się o tym naczytałem na Reddicie, mnóstwo ludzi ogrywało w ten sposób HL Alyx – chyba podczas premiery tego Shadow zdobył największą popularność wśród użytkowników VR. W Polsce nie ma serwerów, ale są we Francji. Shadow robi swoją aplikację do VR, ale i tak wszyscy używają Virtual Desktop.
 
  • Popieram
Reactions: arczi79

LaggyLuke

Mieszkaniec forum
Steam
g0nt
ShadowPC niestety nie nadąża ani za zapotrzebowaniem (pół roku w kolejce), ani za technologią - w Europie dostepny jest tylko pakiet boost z ~gtx1080, 12GB RAM i quad core (bodajże wczoraj ogłosili też, że planowane wejście wyższych pakietów do Europy będzie miało bliżej nieokreślony poślizg), co dla Alyx jeszcze było ok ale niezbyt przyszłościoodporne. Jasne, ludzie to biorą ...ale chyba nie bardzo istnieje jakaś alternatywa.
Plutosphere cholera wie, kiedy ruszy i za jakie pieniędze, a GeForce now ma VR w trąbce. Wybór trochę marny.
 

arczi79

Prezes
ShadowPC niestety nie nadąża ani za zapotrzebowaniem (pół roku w kolejce), ani za technologią - w Europie dostepny jest tylko pakiet boost z ~gtx1080, 12GB RAM i quad core (bodajże wczoraj ogłosili też, że planowane wejście wyższych pakietów do Europy będzie miało bliżej nieokreślony poślizg), co dla Alyx jeszcze było ok ale niezbyt przyszłościoodporne. Jasne, ludzie to biorą ...ale chyba nie bardzo istnieje jakaś alternatywa.
Plutosphere cholera wie, kiedy ruszy i za jakie pieniędze, a GeForce now ma VR w trąbce. Wybór trochę marny.
Niestety Cloud VR Streaming odpada na Oculus Quescie.



I uzasadnienie Facebooka:

"We’ve seen the value that customers are able to get from PC VR titles and we want to enable those sorts of local PC experiences. That said, streaming from a remote device is a significantly different proposal as it could impact comfort. For now, we’re allowing PC VR wireless streaming for local PCs, and hope to learn more about the level of quality it can achieve before we consider cloud-based solutions for interactive VR.”

Nie powinno się to znaleźć w tym temacie... ale jest co jest.
 
Last edited:
  • Popieram
Reactions: LaggyLuke

LaggyLuke

Mieszkaniec forum
Steam
g0nt
Eh. Właśnie też się do tego info dokopałem :(

ShadowPC ma jeszcze chyba szansę pofunkcjonować, bo on udaje normalnego PCta ...chyba, że FB wymaga teraz dodatkowej weryfikacji i już go też zablokowali?

Ogólnie kicha i wielki krok wstecz dla VR. Z mojej strony minuta ciszy. Jeszcze bardziej kibicuję HTC i Valve, bo bez konkurencji streamujacej z chmury Oculus raczej nie zmieni polityki.

Zostaje jeszcze sideload jako furtka dla Plutosphere i kto tam jeszcze chce wleźć na rynek, ale szkoda, że trzeba znów kombinować.

[edit] na koniec jeszcze cytat z UploadVR na dobicie. Nosz k...
"Facebook itself has no announced plans for cloud VR streaming. Last year an executive described the technology as more than five years away."
 
Last edited:
  • Popieram
Reactions: arczi79