Metroid Dread

Simplex

Apostoł VR
Jun 27, 2019
21,783
15,084
Krakow
mkwadratpodcast.pl

gseed

I Am Robot
Sep 13, 2019
5,692
4,630

No to ja już wiem że odpuszczam. Nie podobał mi się remake dwójki na 3DS a tu chyba jest gorzej pod pewnymi względami. Cóż, Mercury Steam wciąż nie zrobili gry dla mnie ;).

Z Metroidow 2D grałem jeszcze tylko w Zero Mission i to było fajne. Super Metroid mam w backlogu już z 10 lat więc jak coś to prędzej za niego się wezmę.

A tak czekam na Prime 4 albo remaster trylogii bo w Echoes nie grałem.
 
  • Popieram
Reactions: tolman

Puchacz

Badass
Jun 27, 2019
1,859
1,172

No to ja już wiem że odpuszczam. Nie podobał mi się remake dwójki na 3DS a tu chyba jest gorzej pod pewnymi względami. Cóż, Mercury Steam wciąż nie zrobili gry dla mnie ;).

Z Metroidow 2D grałem jeszcze tylko w Zero Mission i to było fajne. Super Metroid mam w backlogu już z 10 lat więc jak coś to prędzej za niego się wezmę.

A tak czekam na Prime 4 albo remaster trylogii bo w Echoes nie grałem.

Metroid na 3DS był dużo trudniejszy i bardziej skomplikowany. Tam się było czasem ciężko zorientować w czymkolwiek.
 

Blue

Prezes
Jun 27, 2019
4,735
3,217

No to ja już wiem że odpuszczam. Nie podobał mi się remake dwójki na 3DS a tu chyba jest gorzej pod pewnymi względami. Cóż, Mercury Steam wciąż nie zrobili gry dla mnie ;).

Z Metroidow 2D grałem jeszcze tylko w Zero Mission i to było fajne. Super Metroid mam w backlogu już z 10 lat więc jak coś to prędzej za niego się wezmę.

A tak czekam na Prime 4 albo remaster trylogii bo w Echoes nie grałem.
Obejrzałem recke i sie poki co nie zgadzam. Tj najbardziej narzeka na sekcje skradankowe. Zabilem 3 tych przeciwników(w sensie jeden tutorialowy), a zginalem kilka razy jak sie faktycznie zagapiłem, albo jak planowalem miejsce w ktorym go zabije, a ze jak wtopisz to zaczynasz przed drzwiami, to nie boli specjalnie. Do tego raz ze zwykle te levele ucieczki sa tak ułożone, że mamy rozne drogi dookoła, dwa na minimapie jak nas sciga to widac gdzie jest i mozna sobie w dowolnym momencie ją włączyć i zapauzować, sytuacja gdzie przechodzisz przez drzwi i wbiegasz od razu w przeciwnika to raczej tutaj Twoja wina, a nie gry, trzy - z czasem dochodzi umiejka która pomaga jak sie zrobi fuckupa.

No i na ten moment nic trudnego w tej grze nie ma, nie zaciąłem sie póki co(pewnie jeszcze zdążę), ubiłem dwóch bossów z czego tego pierwszego troche chaotycznie, a drugi wydawał mi sie dość łatwy - tylko był gąbką na pociski, ale sygnalizował wszystko naprawde mocno i z duży wyprzedzeniem, jedynie co to kontre miałem problem przy nim wyprowadzic. Moze potem bedzie trudniej.

Ps. Gra jest super, ale nadal Ori 2 lepsze :D.
 
Last edited:

Puchacz

Badass
Jun 27, 2019
1,859
1,172
Jednak sekcje EMMI są najgorsze i nie pasują do serii. Można się przyzwyczaić, tylko po co? Nie tym Metroid stoi. Ja pokonałem 4 bossa i tez był łatwy.
 

Blue

Prezes
Jun 27, 2019
4,735
3,217
Co zrobię, dla mnie są ok :D.

Ja się tam cieszę że tutaj save działają jak działają i przed bossem nie trzeba dochodzić kilku minut do walki, a EMMI jak cie zabije to też niewiele tracisz, dość dyktatury rogalików i Soulslikeów! Metroid król!
 

Puchacz

Badass
Jun 27, 2019
1,859
1,172
Biorąc pod uwagę jak łatwo jest zginąć i że nie da się leczyć to taki save ma sens, inaczej byłoby to zbyt frustrujace. W Hollow Knight trzeba było czasem dużo biegać do bossa ale jednak dało się leczyć itp. Tutaj dla EMMI jesteśmy na jednego strzała a np przy drugim i czwartym bossie zginąłem wiele razy bo skąd miałem znać ich ataki, przy czym czwarty boss w ostatniej fazie ma atak co mi zabierał dwa paski energii (mam aż cztery).
 

Blue

Prezes
Jun 27, 2019
4,735
3,217
a np przy drugim i czwartym bossie zginąłem wiele razy bo skąd miałem znać ich ataki
Ale w Rogalach jest tak samo, tylko że musisz najpierw do bossa dochodzić. Drugiego bossa miałem ogarniętego(typy ataków, ich przesłanki w animacjach i sposoby uników) w 2 podejściach, kolejne 2-3 to było dopracowanie techniki i zdechł, wszystko to zajęło na pewno mniej niż kwadrans, plus jak się robi tylko bossa to się dokładnie pamięta na co się przygotowywać, jak dochodziłem w hadesie do bossa po stercie leveli to już w międzyczasie zapomniałem na co się muszę przygotować ;).

Na tym polegają te gry i dla mnie tu jest super, bo to nie jest sztucznie przedłużane, masz sie nauczyć bossa i go pokonać, a nie być karanym po każdej próbie kolejnym grindem/dodatkowym straconym czasem.

Odchodzi też stres z tego że "dolazłem do bossa, jak zwale to jestem np. 30 minut w plecy." Jakby ten boss był w rogalikowej postaci to pewnie zajęłoby mi to przynajmniej 2 razy tyle prób(+czas na grind), bo zanim bym doszedł to już bym coś zapomniał i jeszcze się stresował dodatkowo. I pyk zrobimy rogalikowo i magicznie wydłużamy czas gry, bo zamiast mniej niż 15 minut mamy 2 godzinki w górę mordowania gry, żeby finalnie gracz nauczył się tego samego.
 
Last edited:

Muminek

Badass
Jun 27, 2019
1,401
1,341
Kielce
Dobra giereczka mnie oszukuje. Drugi boss tez z ogonem. Na jutube koles po fazie niewidzialnej tego chujka wslizguje się pod niego i jeb za mordke i trup. A mi w kółko powtarza te same fazy o napierdalam bez konca😤
 

Puchacz

Badass
Jun 27, 2019
1,859
1,172
Te EMMI wcale nie stanowią dużego problemu. Nie masz broni to uciekasz a jak masz to szukasz dłuższego korytarza, napierdalasz a pęknie i headshot😁

Nie ma to jak być na początku gry i takie tezy wygłaszać. Poczekaj aż dojdziesz do żółtej czy niebieskiej, zwłaszcza przy tej drugiej często nie ma gdzie uciekać, a przy pierwszej jest problem (ja miałem) żeby osłonę rozwalić przez to jak jest szybka.
 
Last edited:

Muminek

Badass
Jun 27, 2019
1,401
1,341
Kielce
Te EMMI wcale nie stanowią dużego problemu. Nie masz broni to uciekasz a jak masz to szukasz dłuższego korytarza, napierdalasz a pęknie i headshot😁

Nie ma to jak być na początku gry i takie tezy wygłaszać. Poczekaj aż dojdziesz do żółtej czy niebieskiej, zwłaszcza przy tej drugiej często nie ma gdzie uciekać, a przy pierwszej jest problem (ja miałem) żeby osłonę rozwalić przez to jak jest szybka.
Schemat jest ten sam także ten…
 

gseed

I Am Robot
Sep 13, 2019
5,692
4,630
Metroid na 3DS był dużo trudniejszy i bardziej skomplikowany. Tam się było czasem ciężko zorientować w czymkolwiek.
Może, ale nie chodzi nawet o samo wyzwanie, a styl tych gier. Szybkie, kolorowe, błyszczące. Bardziej mi pasował ten stonowany klimat odsłon z GBA.

Ale racja, ten Metroid z 3DS był mocno dezorientujący, ja ostatecznie nie skończyłem tamtej gry.
 

Simplex

Apostoł VR
Jun 27, 2019
21,783
15,084
Krakow
mkwadratpodcast.pl
Ja się tam nie zaciąłem gdzie @Simplex :) Przecież to normalne ze trzeba strzelać w sciany itp
W tamtym wypadku nie strzelało się w ścianę. Nawet jakbym był jedyną osobą na świecie która się tam zablokowała to bym się nie przejmował, bo to mój pierwszy Metroid.
Na szczęśćie później odblokowujemy coś co pomaga.
Skaner ktory podświetla zniszczalne bloki
 

Puchacz

Badass
Jun 27, 2019
1,859
1,172
Ja się tam nie zaciąłem gdzie @Simplex :) Przecież to normalne ze trzeba strzelać w sciany itp
W tamtym wypadku nie strzelało się w ścianę. Nawet jakbym był jedyną osobą na świecie która się tam zablokowała to bym się nie przejmował, bo to mój pierwszy Metroid.
Na szczęśćie później odblokowujemy coś co pomaga.
Skaner ktory podświetla zniszczalne bloki

To już mam, zebrałem niedawno. Czy to nie jest bliżej końca niż dalej?
 

projektkong

Badass
Jun 27, 2019
1,938
1,902
Ufff skończyłem. Fantastyczna gra :love: Póki co chyba moje tegoroczne GOTY!!!
Na mini OLEDzie prezentuje się przepięknie. Chrupie, ale prezentuje się przepięknie ;)
Chciałbym tylko żeby gra była tak powiedzmy trzy razy dłuższa, no i przede wszystkim trudniejsza.
#superpartia
 
  • Popieram
Reactions: Blue and Puchacz

Simplex

Apostoł VR
Jun 27, 2019
21,783
15,084
Krakow
mkwadratpodcast.pl
Ja też zachęcam ;)
Właśnie miałem moment soulsowy, masakrowały mnie dwa roboty, zginąłem kilkadziesiąt razy nie zabijając nawet jednego, a jak w końcu zajrzałem do netu i przeczytałem tylko jeden protip - żeby używać zdolności którą niedawno odblokowałem (więc totalnie nie miałem nawyku używania jej), to za pierwszym razem padł jeden robot a za drugim oba. Mogłem sprawdzić wcześniej zamiast marnować życie, tak samo jak mogłem wcześniej sprawdzić jak przejść dalej gdy się za pierwszym razem zablokowałem. Nie bądźcie mną, szkoda życia ;)
 

Blue

Prezes
Jun 27, 2019
4,735
3,217
Ja jestem kawałek po żółtym EMMI - ten faktycznie był troche bardziej wkurzający.

Ale gra nawala w takim tempie z nowymi skillami ze masakra, nie idzie dobrze przywyknąć do jednego, a juz mam 3 kolejne... A tego speed boostera to nadal nie wiem do konca jak prawidłowo używać i szczególnie z tej fioletowej postaci odpalanie tego jest jakieś pokraczne.
 
Last edited:

Simplex

Apostoł VR
Jun 27, 2019
21,783
15,084
Krakow
mkwadratpodcast.pl
Znowu się zablokowałem i znowu zmarnowałem zbyt dużo bezcennych minut życia na kręcenie się jak gówno w przerębli. I znowu sam bym nigdy nie wpadł co mam zrobić, bo powinienem był pamiętać że mogę obniżać jakieś platformy czepiając się niebieskich ścian pod nimi, tylko że ostatni raz robiłem to tak dawno, że nawet nie pamiętam kiedy. Tym razem było to w wodzie, gdzie normalnie się opada, więc trzeba było do tego użyć nowej zdolności żeby nie spaść, ale ja niestety spadłem i nie zauważyłem. Może komuś pomoże jakkolwiek się będzie teleportował do Burenii po odblokowaniu Space Jump.
 

Puchacz

Badass
Jun 27, 2019
1,859
1,172
W Metroidach to jest w sumie normalne ze się blokujesz i szukasz co dalej. Na tym to polega. Ja się nie zaciąłem nigdzie „na amen”, a na dłużej to często, bo już mam ok 8h na liczniku i dopiero znalazłem sonar, a podobno w takim czasie ludzie grę kończą (chyba z poradnikiem).
 

Puchacz

Badass
Jun 27, 2019
1,859
1,172
Ja jestem kawałek po żółtym EMMI - ten faktycznie był troche bardziej wkurzający.

Ale gra nawala w takim tempie z nowymi skillami ze masakra, nie idzie dobrze przywyknąć do jednego, a juz mam 3 kolejne... A tego speed boostera to nadal nie wiem do konca jak prawidłowo używać i szczególnie z tej fioletowej postaci odpalanie tego jest jakieś pokraczne.

Kolejne EMMI jest jeszcze „fajniejsze”, a jeszcze następne widzi i słyszy przez ściany i strzela elektrycznością (paralizator). No ale w sumie to nic trudnego i w ogóle :)
 

Blue

Prezes
Jun 27, 2019
4,735
3,217
W Metroidach to jest w sumie normalne ze się blokujesz i szukasz co dalej.
Moze normalne, ale niekoniecznie porzadane. Nie tkwimy w przeszłości. W Ori ciężko sie było zgubić. Nowe kampanie w Quake tez sa zrobione tak zeby sie gracz nie gubił i nie marnował czasu.

Oczywiście jak nie chcemy prostego korytarza to i tak ktos sie zgubi, tym niemniej devi coraz lepiej ogarniają jak kierować graczem. Ja się pod wieloma względami czułem prowadzony w tej grze mimo tych momentów lekkiej dezorientacji, a w takim Hollow Knight który ma moim zdaniem tragiczną mape i do tego rozwiązanie z dark souls gdzie wiele ścieżek jest otwartych mimo ze jeszcze masz z nich nie korzystac sie zaciąłem gdzies po kilku godzinach... Generalnie mogło byc gorzej, no ale nie jest to na pewno zdobione tak dobrze jakby sie dało.
 
  • Popieram
Reactions: Simplex

Blue

Prezes
Jun 27, 2019
4,735
3,217
Może ktoś mi pokazać lokalizacje Morph ball?
Że na mapie?

Najprościej bedzie w jakimś poradniku, gra potem rzuca cie tymi windami(i teleportami- dlatego m innymi czuje troche jakbym szedł w dużej mierze po sznurku, bo co chwile docieram do stacji losowej czy teleportu to sie juz nie zastanawiam czy coś zostało z tyłu tylko od razu pyk na miejsce bo pewnie tam chca żebym cos robił) miedzy lokacjami z takim tempem, a skilla to mam wrazenie ze sie dostaje co 15 minut srednio(bo niektóre to od razu pod dwa...) ze sam nie pamiętam gdzie to juz bylo mimo ze dostalem go wczoraj... Razem z 5 innymi skillami, a gralem przez moze poltorej godziny.
 
Last edited:

Muminek

Badass
Jun 27, 2019
1,401
1,341
Kielce
Może ktoś mi pokazać lokalizacje Morph ball?
Że na mapie?

Najprościej bedzie w jakimś poradniku, gra potem rzuca cie tymi windami miedzy lokacjami z takim tempem, a skilla to mam wrazenie ze sie dostaje co 15 minut srednio(bo niektóre to od razu pod dwa...) ze sam nie pamiętam gdzie to juz bylo mimo ze dostalem go wczoraj... Razem z 5 innymi skillami, a gralem przez moze poltorej godziny.
Tak bo mam już przejscie odkryte na drugą lokacje a kulki nadal nie mam😤
 

Blue

Prezes
Jun 27, 2019
4,735
3,217
No to idziesz do nastepnej lokacji(nawet jak jest "we wcześniejszej"), pewnie kulke dostaniesz tam ;). Doszedles do przejscia- nie wracasz sie tylko lecisz po tym sznurku. To nie jest gra w czyszczenie lokacji na 100% przy pierwszej wizycie.

Na razie to sie na nogach wracałem tylko raz, jak dostalem ktoregos skilla w 3 lokacji i trzeba bylo sie samemu wrócić aż do pierwszej(byłem lekko tym zdezorientowany, bo nie pamiętałem ze tam mam isc, tylko patrzyłem gdzie moge skilla użyć, ale sie okazalo ze dobrze robię). Od tego momentu tylko teleporty albo windy, czy pociągi jak tylko mnie do nich doprowadzili.
 
Last edited:

Simplex

Apostoł VR
Jun 27, 2019
21,783
15,084
Krakow
mkwadratpodcast.pl
Gra faktycznie prowadzi trochę "po sznurku". Jeśli się zaciąłem i próbowałem wracać, to okazywało się że wszystkie przejścia są magicznie zablokowane i jedyna opcja to iść do przodu i za każdym razem to właśnie w tej nowej lokalizacji trzeba było coś zrobić, a nie w starej.
Ja wiem że to Metroid, ale mogliby dać znacznik na mapie dla noobów :D

W Metroidach to jest w sumie normalne ze się blokujesz i szukasz co dalej. Na tym to polega. Ja się nie zaciąłem nigdzie „na amen”, a na dłużej to często, bo już mam ok 8h na liczniku i dopiero znalazłem sonar, a podobno w takim czasie ludzie grę kończą (chyba z poradnikiem).
To nie ludzie, to wilki. W życiu ta gra nie zajmie 8h, bliżej 12h. Walka z jednym bossem potrafi trwać 20-30 minut (zaniżam ze wstydu ;) ), a bossów i minibossów jest masa. Wczoraj taki jeden boss mi napsuł krwi, jedną z faz jest... flappy bird :D serio. Ale w kńcu udało się go pokonać.

Mnie Catarsis przerasta. Totalnie nie mam koncepcji jak bez morph balla iść dalej.
Być może zablokowałeś się tam gdzie ja:
 
  • Popieram
Reactions: Szozi

Muminek

Badass
Jun 27, 2019
1,401
1,341
Kielce
Ja właśnie cały czas kombinuje żeby wracać bo są miejsca dostępne tylko na kulkę której nie mam i faktycznie przejscia dziwnie poblokowane. Ok dzieki to lece dalej😁
 

Puchacz

Badass
Jun 27, 2019
1,859
1,172
Gra faktycznie prowadzi trochę "po sznurku". Jeśli się zaciąłem i próbowałem wracać, to okazywało się że wszystkie przejścia są magicznie zablokowane i jedyna opcja to iść do przodu i za każdym razem to właśnie w tej nowej lokalizacji trzeba było coś zrobić, a nie w starej.
Ja wiem że to Metroid, ale mogliby dać znacznik na mapie dla noobów :D

W Metroidach to jest w sumie normalne ze się blokujesz i szukasz co dalej. Na tym to polega. Ja się nie zaciąłem nigdzie „na amen”, a na dłużej to często, bo już mam ok 8h na liczniku i dopiero znalazłem sonar, a podobno w takim czasie ludzie grę kończą (chyba z poradnikiem).
To nie ludzie, to wilki. W życiu ta gra nie zajmie 8h, bliżej 12h. Walka z jednym bossem potrafi trwać 20-30 minut (zaniżam ze wstydu ;) ), a bossów i minibossów jest masa. Wczoraj taki jeden boss mi napsuł krwi, jedną z faz jest... flappy bird :D serio. Ale w kńcu udało się go pokonać.

Mnie Catarsis przerasta. Totalnie nie mam koncepcji jak bez morph balla iść dalej.
Być może zablokowałeś się tam gdzie ja:

Ano właśnie. Ja się od dawna nigdzie nie zablokowałem. Mam gravity sufit, teraz zamarzła mi lokacja i idę najpewniej walczyć z bossem żeby to naprawić, później mam wrócić (to wszystko sama gra mówi).

Edit. A same ulepszenia są jedynie do eksploracji, bo co z tego ze dostaje się mocniejsze rakiety czy gravity sufit zwiększający odporność jak to nie ma przełożenia na bossów… mam z 7 pasków energii a podczas ostatniej walki zginąłem (wiele razy) po kilku (5-6) ciosach. Na zwykłych przeciwników to jest niepotrzebne bo oni nie stanowią zagrożenia. Ciagle coś i tak jest zablokowane wiec nigdy w tej grze się nie czujesz jak boss, bo masz milion nowych umiejętności i wzmocnień a na każdym bossie/EMMI zginiesz wiele razy i w wiele miejsc nijak nie wejdziesz 🤷🏿
 
Last edited: