Hyper Scape

Screwball

I Am Robot
Jun 28, 2019
6,967
9,455
Jedna z najgorszych rzeczy w BR to nic nie robienie po tym, jak dostaniesz czapę. Ok, w takich wazonach można coś tam oznaczać na mapie albo krzyknąć kumplowi "Z LEWEJ BYŁ!", ale ogólnie to można iść zrobić herbatę. Fajnie, że wreszcie ktoś o tym pomyślał, podoba mi się pomysł z "duszkiem", bo można dalej grać i pomagać drużynie, ale nie ma już żadnego, ofensywnego zagrożenia. Bardzo jestem ciekawy jak to wyjdzie w praniu.

pozdr
 

Screwball

I Am Robot
Jun 28, 2019
6,967
9,455
Chwilę wczoraj pograłem, ale wiadomo że na PC, więc m+k=gram jak ostatnia dupa (nie chciało mi się podłączać/sprawdzać czy działa pad). Nie wiem po co oni silą się na fabułę, która w zasadzie jest kalką 1:1 Ready Player One (wystarczy obejrzeć trailer tego filmu i trailer tej gry - czyli w skrócie świat się zesrał i jest brzydki, ale masz tu okularki i możesz być kim chcesz, gdzie chcesz). No ale olać to. Gra rozpoczyna się od takiego niby tutoriala, gdzie można wypróbować broń i dopalacze.

Broń jest przeważnie chujowa. Jakieś kolorowe gluty albo inne odbijające się piłki. Do śmietnika. Na szczęście jest kilka w miarę normalnych, strzelających czymś przypominającym zwykłą amunicję, do tego wydające całkiem przyjemne odgłosy. Natomiast ciekawą rzeczą są dopalacze, które mogą mocno wpływać na rozgrywkę. Mamy tu np. niewidzialność, teleport, wyskok z uderzeniem w ziemię, pancerz itd. Można nosić 2 dopałki i one się dosyć szybko regenerują.

Zagrałem 2 razy solo. Poczekalnia przed meczem ta taki tarasik zawieszony nad mapą gry. I tutaj dopiero widać, że cały teren gry to miasto, bez większych, pustych przestrzeni. Początkowo się skrzywiłem, bo w takich Wazonach w bardziej zurbanizowane tereny wchodzę tylko jak muszę. No ale HS to nie WZ, o czym się szybko przekonałem.

Po dropie na mapie przede wszystkim zaskoczyło mnie, że nigdzie nie ma broni. Jak na BR szukałem jej naprawdę długo, a spada się tylko z jakąś żałosną pałką. W końcu odkryłem, że broń jest w takich boxach, które za bardzo się nie wyróżniają ze scenografii. Czasem są jakieś miejsca gdzie broni i dopałek jest pełno, ale ogólnie trochę dziwnie to rozwiązali. Co jednak ważniejsze, ta gra faktycznie stawia na wertykalny gameplay, dużo się tu skacze na duże wysokości, biega po dachach, itd.
Co mnie mega zdziwiło, to brak mapy. Odkryłem ją pod tabem, no ale podczas gry jej nie widać. Nie ma też typowej dla BR strefy w zmniejszającym się kółku. Tutaj po czasie znikają kolejne dzielnice miasta. Tak po prostu. Nikt tu nie udaje, że to tylko gierka. Tak samo zresztą dzieje się z "ciałami" przeciwników. Po prostu znikają.

Oprawa jest raczej żałosna, jakby student próbował podrobić Mirrors Edge. Tzn. wszystko jest ok, czytelne i schludne, ale trochę zbyt ascetyczne, zbyt nijakie, zbyt generyczne.

Z tego co napisałem gra raczej mi nie podeszła, ale nie do końca tak jest. Ma jedną cechę, która na pewno mnie do niej przyciągnie, jak to już wyjdzie na sprzęt dla ludzi ;) HS ma mocny, arcade'owy feeling. Brakuje mi takich gier i jeżeli tu wszystko będzie działać szybko i prosto, to może coś z tego będzie. No i czuć tu jakiś pomysł na siebie, trudno porównać ten tytuł do jakiegokolwiek innego BR. A to na pewno zaleta.

pozdr
 

Varamir

Prezes
Jul 8, 2019
4,579
3,288
Death Camp Earth
twitter.com
Zachecony powyzszym wpisem poogladalem gameplaye (btw, zachwycil mnie krajowy tuber, ktory porozumiewal sie z widzami za pomoca zwrotow w stylu: aaa, ale jak, co, mmm, no i... i tym podobnymi krotkimi formami :) ) i sprawdze gre. Ma w sobie to cos ze chcialbym zagrac.
Oczywiscie nie wykluczam ze po minucie zrobie rage uninstall, ale chce przekonac sie samemu.
 

Screwball

I Am Robot
Jun 28, 2019
6,967
9,455
Pisałem już o dwóch, bardzo dobrych trailerach z Ubi Forward (czyli Watch Dogs Legion i Far Cry 6) czas wspomnieć o ostatnim, czyli Hyper Scape. W zasadzie nie chciałem tego robić, bo nie ma o czym tu za bardzo gadać. Trailer jest bardzo dobrze zrobiony technicznie, pokazuje tę Ready Player One Wannabe fabułkę, ale poza tym niestety nie przedstawia żadnej wartości artystycznej. Obejrzeć i zapomnieć, a w zasadzie w ogóle tego nie trzeba oglądać.

Więc po co o tym piszę? Otóż tylko z jednego powodu. Trailer robiła perła w koronie polskiego CGI, czyli Platige Image.


pozdr
 

Screwball

I Am Robot
Jun 28, 2019
6,967
9,455
Varamur wrzucał w newsach:

937ITQw.jpg


Ubikacja powinna mi zaplacic za hype'owanie ich produktu :) Czekam, sam nie wiem do konca czemu bo BR w CoD nie lubie a w Apexa juz prawie nie gram.


pozdr
 
  • Popieram
Reactions: Varamir

Danio

Prezes
Jun 27, 2019
4,396
3,145
NAJS
Z poziomu konsoli mi nie znalazło, ale "kupiłem" na psnie z komórki i już pobieram. Malutko waży, 10gb, zaraz zagram. 🥳
Edit: A nie, jeszcze serwerów nie włączyli.
hCLzVvE.jpg

To odcinek serialu się obejrzy i mam nadzieję, że już będzie działać.
 
Last edited:

Danio

Prezes
Jun 27, 2019
4,396
3,145
Też na razie nie jestem zachwycony. Strzelanie nie sprawia mi przyjemności, drętwe trochę. Ale jeszcze zagram paręnaście godzin to się wypowiem bardziej. ;)
 

Danio

Prezes
Jun 27, 2019
4,396
3,145
Coś jest mocno popsute w celowaniu moim zdaniem w tej grze, na reddicie piszą, że w lewo skręca celownik szybciej niż w prawo. :D Aż takiego czegoś nie stwierdziłem, ale coś nie gra na pewno.
A co do samych wrażeń z gry, to nie wiem jak to Ubi zrobiło, ale nie pasuje mi tu kompletnie ŻADNA broń. Żaden karabin, strzelba, smg, nic. Ze wszystkiego się strzela okropnie. No i mapa jest bardzo nijaka, kompletnie nie widzę różnicy pomiędzy poszczególnymi dzielnicami, jedno wielkie kopiuj-wklej.
Z plusów to fajna cyberpunkowa oprawa, muzyka, wygląd miasta i naszego huba, to jest git. Ale samo granie - meh. Trzeba będzie się przeprosić z Apexem.
 

Screwball

I Am Robot
Jun 28, 2019
6,967
9,455
Faktycznie do śmietnika z tym HS, gra mi się gorzej niż na pc, a to duże osiągnięcie. Ale co najgorsze, mam wrażenie, że wszystko tu jest atrapą. Od oprawy, przez otoczkę, mechaniki i - co najgorsze - fatalny gunplay z najgorszymi spluwami od czasów rzucania kamieniami. Niby jesteśmy w jakimś czarodziejskim świecie wirtualnym, ale kaman, ja chcę się oszukiwać, że biorę w czymś udział, a nie że to wszystko na niby.

Jedyne, co tu jest ciekawe, to że można biegać po śmierci i liczyć, że ktoś nas odrodzi jak się ustawimy w punkcie. Na razie zagrałem parę razy z randomami i nawet zająłem 2 miejsce, ale wolałbym sprawdzić z kimś znajomym. Więc dam jeszcze ostatnią szansę, ale po tym pewnie pożegnamy się z tym niezbyt udanym wynalazkiem.

pozdr
 

Screwball

I Am Robot
Jun 28, 2019
6,967
9,455
Dla mnie nie ma nic fajnego w oglądaniu jak komuś się coś nie powiodło. Liczyłem, że to może być bardziej arcade'owy Apex, ale to się chyba niestety nie udało :/

pozdr
 

Varamir

Prezes
Jul 8, 2019
4,579
3,288
Death Camp Earth
twitter.com
ta gra na wszystkich materiałach wyglądała jak "generyczny battle royale numer sto dziewięćdziesiąt siedem".

Czy ja wiem? Jak dla mnie wyglądała na BR w lekko cyberpunkowym sosie (zaraz, co to za gra na "C" miała wyjść jakoś tak teraz? ;) ) i w której próbowano rozwinąć nieco formułę BR. I nie ukrywam że to mi się podobało. W przeciwieństwie do gameplayu.

Niech giną.

Plus milion.
 

Screwball

I Am Robot
Jun 28, 2019
6,967
9,455
ta gra na wszystkich materiałach wyglądała jak "generyczny battle royale numer sto dziewięćdziesiąt siedem".

Czy ja wiem? Jak dla mnie wyglądała na BR w lekko cyberpunkowym sosie (zaraz, co to za gra na "C" miała wyjść jakoś tak teraz? ;) ) i w której próbowano rozwinąć nieco formułę BR. I nie ukrywam że to mi się podobało. W przeciwieństwie do gameplayu.

@chaoz2eyez ty chyba za dużo nie grałeś w BR, bo to właśnie zupełnie nie wyglądało jak generyczny BR. Generyki to zwykle wielkie mapy i dużo przestrzeni, przeważnie słabo zurbanizowanej oraz wieczna kitranka. Tu wszystko miało być na odwrót, skoki w kosmos, od razu akcja, mocne nastawienie na wertykalny gameplay, zupełnie inny setting, w zasadzie tylko miejskie przestrzenie. No ale niestety coś nie pykło i chyba głównie chodzi tu jednak o słabiutki gunplay.

pozdr