Historia VR

arczi79

Prezes
Niestety wyjątkowo mało jest materiałów o najbardziej rozpoznawalnym przeze mnie headsecie z przeszłości - czyli o VFX1.


Artykuł w PC Gamerze z 1994r:


Photo Review VFX1:


...jakieś wrażenie z uruchomienia tego headsetu:



...no i miła pani z przeszłości mówiąca po angielsku ale z polskim akcentem (???) o tym headsecie:



A ta strona:
...uzmysłowiła mi że na VFX1 działała moja ulubiona gra z przeszłości - czyli Mech Warrior 2 (że też ja o tym nie wiedziałem wtedy.... i czemu nikt jej jeszcze nie sportował na Questa?)
 
Last edited:
  • Popieram
Reactions: LaggyLuke

LaggyLuke

Mieszkaniec forum
Steam
g0nt
Łoł, sporo tego. Już czekam na jakąś bezsenną noc :)
Co do tego wywiadu @Ryslaw w pitu-pitu to ja jego wcześniejsze wzmianki rozumiałem w ten sposób, że szykuje on OBSZERNIEJSZY materiał o historii VR.
Nie, żeby tu było jakoś mało, ale ewidentnie Rafał go hamował, więc ja liczę, że powstanie coś bardziej kompleksowego (jak najbardziej powtarzając również wątki poruszone już w ww. filmiku)
 
  • Popieram
Reactions: arczi79

arczi79

Prezes
Łoł, sporo tego. Już czekam na jakąś bezsenną noc :)
Co do tego wywiadu @Ryslaw w pitu-pitu to ja jego wcześniejsze wzmianki rozumiałem w ten sposób, że szykuje on OBSZERNIEJSZY materiał o historii VR.
Nie, żeby tu było jakoś mało, ale ewidentnie Rafał go hamował, więc ja liczę, że powstanie coś bardziej kompleksowego (jak najbardziej powtarzając również wątki poruszone już w ww. filmiku)
No i jest sporo fajnych archiwalnych nagrań, starych zdjęć które też warto by wpleść w takie video. Historia poparta ciekawymi materiałami jest jeszcze ciekawsza.
 
  • Popieram
Reactions: LaggyLuke

arczi79

Prezes
Znalazłem ciekawą informację o polu widzenia w headsetem VFX1: wertykalnie: 26.4 stopnia, horyzontalnie: 35.5 stopnia, po przekątnej: 45 stopni.

Dla porównania Quest 2 ma: wertykalnie: 93 stopni (+- 5.1°), horyzontalnie: 89 stopni (+-4).

Niemal trzykrotnie mniejsze pole widzenia w każdym wymiarze... nic dziwnego że takie rozwiązania były uważane bardziej jako ciekawostka i nie weszły na rynek w większych ilościach.

A tu jeszcze taka perełka - video promocyjne:
 
Last edited:

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Tego ak bardzo te urządzenia nie miały sensu w połowie lat 90 najlepiej dowodzi to że potrzeba było aż 30 lat postępu technologicznego żeby ta technologia była używalna, a jej ergonomia i parametry (fov, etc) nadal pozostawiają wiele do życzenia.
 
  • Popieram
Reactions: arczi79

LaggyLuke

Mieszkaniec forum
Steam
g0nt
Znalazłem ciekawą informację o polu widzenia w headsetem VFX1: wertykalnie: 26.4 stopnia, horyzontalnie: 35.5 stopnia, po przekątnej: 45 stopni.

Dla porównania Quest 2 ma: wertykalnie: 93 stopni (+- 5.1°), horyzontalnie: 89 stopni (+-4).

Niemal trzykrotnie mniejsze pole widzenia w każdym wymiarze... nic dziwnego że takie rozwiązania były uważane bardziej jako ciekawostka i nie weszły na rynek w większych ilościach.

A tu jeszcze taka perełka - video promocyjne:
Ależ ten Descent tam klatkował...

[edit] obejrzałem w całości ...MEGA! :)
Czemu już takich reklam nie robio?
 
  • Popieram
Reactions: arczi79

arczi79

Prezes
"Rozbiórka" (a raczej rozpierdziel) brudaśnego niemal 20-letniego headsetu Virtuality Visette 2 (1992r, FOV ~60 stopni, IPD adjustment, 276x372 on each eye)





Tutaj więcej detali:

Visette1:


Visette2:
 
Last edited:
  • Popieram
Reactions: Ryslaw

arczi79

Prezes
A co jeszcze ciekawego wygrzebałem... to to że firma Virtuality licencjonowała swoje rozwiązanie innym firmom dzięki czemu powstały takie headsety (jako bracia bliźniaki brandowane przez inne firmy):


Virtuality / Atari, JaguarVR


Virtuality / Cybermind, Visette45



Virtuality / SEGA. MVD


Cybermind, Colbalt


Virtuality / Philips, SCUBA


Virtuality / IBM, VRi