Half-Life: Alyx

Danio

Badass
PSN
arahjista
Oglądałeś recenzje Angry Joe?
Nie, nie lubię go. Warto?
Ja bym już nie czekał, bo świetnych gier pod VR jest co nie miara. Trudno wypisywać konkretne tytuły pod VR, kiedy ktoś co chwilę ocenia te tytuły z perspektywy grania na monitorze...
Ale jak ja jeszcze nie miałem do czynienia z VR to nie da się inaczej o tym myśleć, musiałbym spróbować, i to nie parę chwil w markecie. A Half Life Alyx to jest gra, która już z perspektywy grania na monitorze wygląda świetnie i chcę mocno zagrać, dlatego na razie tylko ona się dla mnie liczy jako ex który miałby mnie zachęcić do kupna "platformy" (VR). Bo jeszcze tego "nie poczułem". Cza spróbować.

Z tym poruszaniem się to zachęcające, myślałem, że skoro są takie tryby do wyboru to zdecydowana większość miałaby problemy z poruszaniem się płynnie. A tu jednak większość tak gra, nikt albo prawie nikt się nie teleportuje. Fajnie.
 

Simplex

Legendarny Wiedźmin
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Kolejny dowód, że będzie wersja naleśnikowa ;)

Oglądałeś recenzje Angry Joe?
Nie, nie lubię go. Warto?
Oni słabo ogarniają VR, nie mają odporności a mimo to grali z płynnym poruszaniem, poczuli się źle i narzekali.
Wg mnie prawie kazdy moze sie przyzwyczaic do plynneogo poruszania - ja mam dobre geny więc od samego początku nie mialem zadnych problemów, ale Rysław jest swietnym przykładem, że można się przyzwyczaić.
 
Last edited:
  • Popieram
Reactions: op1ekun

hadxmen

Mieszkaniec forum
Ja również w żadnej grze z płynnym poruszaniem się nie miałem problemów od samego początku. Siostry sprawdzały PSVR i to samo. To chyba raczej kwestia mocno indywidualna, ale po to robią różne tryby, aby ludzie mogli w to grać.
 

knur

Moderator globalny
Ja miałem na początku takie niepokojące uczucie, ale to wiadomo, że nowa sprawa, to organizm musi się przyzwyczaić. Mdłości i zawrotów głowy nigdy, w każdej możliwej grze zawsze wybierałem swobodne poruszanie.
 

Punkstyler

Mieszkaniec forum
Obejrzałem sobie 3 recenzje i co ciekawe, w każdej podkreślają bardzo dużą interakcję podając kompletnie różne przykłady. Wygląda na to, że tego faktycznie jest w tej grze masa. Nie mam gogli, i przez długi czas pewnie nie będę miał ale cieszę się że wreszcie dostały jakąś grę o której jest głośno. Co do poruszania się to ja w VR też nie mam problemu z płynnym chodzeniem ale np Arhn grał w wersji "skokowej".

Swoją drogą... Ktoś ma jaja w Valve. Po wielu latach ciszy w temacie HL oni wydają grę na VR... Tytuł musi być świetną grą (a na VR jak na razie na to nie ma sprawdzownej recepty), być świetnym HL, a do tego nie wkurzyć fanów że wychodzi tylko (?) na niszowy sprzęt. Wygląda na to że jednak się udało.
 

Blue

Stały bywalec
Jak już gadamy o mdłościach, zawrotach i tego typu jazdach, to ja mam nawet w grach gdzie był teleport. A astrobota przez to nie przeszedłem do dnia dzisiejszego :(.
 

Dziki Kaczor

Mieszkaniec forum
PSN
kaczamanov
Steam
Dziki Kaczor
Tylko na co się denerwować? Przecież granie w to bez VR to jak lizanie lodów przez pleksi. A jakby nie zrobili tego tak jak zrobili, to byłby po prostu kolejny shooter i oceny 7/10.
 

Simplex

Legendarny Wiedźmin
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Niektórzy lubią się oburzać. Jak się okazało że Mass Effect wyjdzie na PC to było wielkie oburzenie xbotów (pamiętam je, czytalem posty na forum BioWare). Forum steama to jest teraz kopalnia soli. Co trzeci post to "CZEMU TO JEST TYLKO W VR? REEEEEEEEEEEEEEEE"

Niektórzy nie rozumieją, że jakby nie było nowego Half Life w VR, to by nie było żadnego nowego Half Life.
Bo Valve już się nie chciało robić tego samego kolejny raz, a możliwości jakie daje VR ich "pobudziły" i zmotywowały do zrobienia gry.

A teraz po tak mega pozytywnym przyjęciu Alyx i po pochwałach którymi obsypywany jest Valve to bym się nawet nie zdziwił gdyby wypuścili HL3, albo coś co się nie nazywa HL3, ale jest kontynuacją HL2 EP2.
 
  • Popieram
Reactions: Marcin Szymański

gseed

Mieszkaniec forum
Śpirytus sanktus jezusie maryjo, parze na gameplaye, oglądam i czytam recki. Jawi mi się to jak mesjasz. Nie byłem tak podjarany na giereczking od czasu premiery 7 generacji i przejścia w HD!!!

Gdybym nie wydał ostatnio 6k na audio to bym już rozpracowywał niecny plan składania kompa i gogli do tej gry.
 
  • Popieram
Reactions: Simplex

Tytus

Junior
Steam
tytus77
...
Wg mnie prawie kazdy moze sie przyzwyczaic do plynneogo poruszania - ja mam dobre geny więc od samego początku nie mialem zadnych problemów, ale Rysław jest swietnym przykładem, że można się przyzwyczaić.
Ja na początku w 2016 na htc vive miełam taki okres że po pierwszym tygodniu odpuściłem VR na chyba 2 tygodnie :) Własnie przez słaby błędnik i po ok 20 min gry czułem się jak po 5 piwach :) Później przemogłem się (ciężko to zrobić bo organizm pamięta że to było nieprzyjemne uczucie ;) ) Oczywiście wszystkie gry tylko na teleporcie ;) , teraz na mój błędnik nic nie robi wrażenia :D Więc gram z płynnym poruszaniem nawet parę godzin heh Jedyne przy czym mam problemy to płynne obracanie! Wczoraj spróbowałem to włączyć w HL:Alyx i dalej nie jestem w stanie tak grać , od razu kręci mi się w głowie... Więc tym który mają problemy, wszystko przed wami i nie poddawajcie się ;)

A teraz po tak mega pozytywnym przyjęciu Alyx i po pochwałach którymi obsypywany jest Valve to bym się nawet nie zdziwił gdyby wypuścili HL3, albo coś co się nie nazywa HL3, ale jest kontynuacją HL2 EP2.
myśle że teraz następną grą bedzie portal, nawet jest mod portal VR i super wygląda więc może Valve zrobi pełnoprawny tytuł , choć np na HL1 i HL2 na source2 VR bym się nie obraził ;)
 

Simplex

Legendarny Wiedźmin
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Jeszcze niedawno sprawdzałem i było między 200 a 500k.
Aczkolwiek nie ma pewności ile się naprawdę sprzedało, bo każdy kto zamówił indexa (albo nawet same kontrolery) dostawał Alyx.
 

Tytus

Junior
Steam
tytus77
wystarczy przeczytać kilka recenzji i się wszystkiego dowiesz, jest milion filmów i opini ;P Ja mam niecałe 9h wg steama i jestem koło połowy... a niektórzy przeszli w 12h
 

Ryslaw

Junior
Ktoś już przeszedł? Jak z czasem? Czy ta gra stanowi jakieś wyzwanie, czy nie bardzo? Dużo strasznych momentów.
Nargrywam, jak gram (codziennie są nowe odcinki, można zobaczyć na YT) i po mniej więcej ośmiu godzinach (acz grania powolnego, z komentarzem i dygresjami) jestem mniej więcej w połowie.

Poniżej lista odtwarzania, jakby ktoś chciał sprawdzić
 
  • Popieram
Reactions: Simplex

Vuko Drakkainen

Mieszkaniec forum
PSN
VukoDrakkainen
Rysław niby gra powoli, ale ja i tak ciągle (choć ostatnio mniej) mam myśl, że ja to bym jeszcze zajrzał w tę dziurę, czy tamte pudła. Dla mnie to byłaby idealna gra, bo raz podziwianie świata a dwa "szukanie chuja w śmietniku". No i sama gra wygląda po prostu ciekawie i to piszę ja, człowiek który nigdy w żadnego Half Life'a niegrał.
 
  • Popieram
Reactions: Ryslaw

Furio

Mieszkaniec forum
Steam
furio2000
Ktoś już przeszedł? Jak z czasem? Czy ta gra stanowi jakieś wyzwanie, czy nie bardzo? Dużo strasznych momentów.
Nargrywam, jak gram (codziennie są nowe odcinki, można zobaczyć na YT) i po mniej więcej ośmiu godzinach (acz grania powolnego, z komentarzem i dygresjami) jestem mniej więcej w połowie.

Poniżej lista odtwarzania, jakby ktoś chciał sprawdzić
Dzięki, czyli solidna porcja gry.Obejrzałem fragmenty. Całość pewnie sprawdzę jak sam skończę :) Ja też raczej wolno będę przechodził, jeżeli nie wymięknę na jakimś straszaku. Mini off top: Wyciąganie naszego statku w Elite Dangerous z nadprzestrzeni przez Thargoidów, to jest niesamowite przeżycie w VR. Naprawdę polecam! Hint; wyciągają w okolicach MAIA system w Plejadach. Można zobaczyć o co chodzi tu od 5:15
 

Kosmos

Badass
Ktoś już przeszedł? Jak z czasem? Czy ta gra stanowi jakieś wyzwanie, czy nie bardzo? Dużo strasznych momentów.
Ja gram na normalu i już kilka razy zginąłem. Co do straszenie, nie ma takich tradycyjnych jump scare'ów, ale można się wkręcić. Szczególnie w kanałach - pełno zombiaków i face huggerów. Niektóre lokacje są bardzo ciemne, operowanie latarką bardzo nakręca atmosferę.
 
  • Popieram
Reactions: Szozi and Furio

knur

Moderator globalny
Oto dlaczego nie linkujemy do pp(canc)e(r).

Komentarze też dobre.

"VR only to powazny blad. Od samego poczatku mowilem, ze ta gra dlugo nie pozyje...."

No właśnie, mieliśmy nie linkować, a już drugi raz pod rząd to robisz.
 
  • Popieram
Reactions: Jay

Rolek

Moderator
Z ciekawości, bez VR to jest to w ogóle warte czegokolwiek czy VR właśnie tworzy całość gry? Bo ludzie mogą się drugi raz rozczarować, kiedy dostaną mocno średnią część HL podaną na płasko.

Z czasów korzystania z PSVR to każda bzdura w VR była mega. Odpalasz grę o skakaniu po kwadratach i nikogo, odpalasz to samo w VR i skala robi takie wrażenie, że nic nie jest w stanie tego przebić.
 
  • Popieram
Reactions: Simplex

hadxmen

Mieszkaniec forum
Simplex już wielokrotnie wyjaśniał, że gra jest fantastyczna, ale tylko w VR - cała zabawa oparta jest na wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości, na płaskim ekranie ta gra nie ma najmniejszego sensu i jestem pewny, że płaska wersja odrzuci większość jeśli kiedyś powstanie w formie modyfikacji. Nie mogę się doczekać, aż coronosyf się uspokoi i życie wróci do normy, bo bardzo chętnie wziąłbym Rifta S m.in. dla Alyx. Przypominam, że w ubiegłym roku wyszedł inny VR killer - https://www.metacritic.com/game/pc/asgards-wrath i to dla mnie również jest gra nie do odpuszczenia.
 
  • Popieram
Reactions: Simplex