Gry VR z fajną, realistyczną fizyką

arczi79

Prezes
Jest już kilka gierek VR z realistyczną fizyką z których najsłynniejsze to Boneworks na PC oraz Physics Playground na Questa. W produkcji jest też Into The Darkness. Jeśli znacie inne ciekawe tytuł z fajną fizyką (a wiem że jest jeszcze kilka tytułów), jakieś mody, interesujące filmiki itp itd związane z tego typu grami - to dzielcie się w tym temacie ;)

Na wstępie ciekawy speedrun z Boneworks:
 

arczi79

Prezes
To ja jeszcze przypomnę mój wpis odnośnie genialnie zapowiadającego się Into The Darkness:
...jest tam parę linków jak by ktoś chciał obserwować postępy w produkcji tej gry.

A tu ich ostatni filmik z youtube:
Mechaniki wyglądają super.
 
Last edited:

amzuk

Mieszkaniec forum
Pojawiło się nowe "coś" w AppLab:
...ja już kupiłem i jak zagram to dam znać w polecanych (lub w dziale AppLab) czy to coś warte czy raczej trzymać się z daleka ;)
Czekam niecierpliwie na opinię. Miałbym w szczególności pytania odnośnie zawartości, ile jest plansz, czy można zapisywać plansze, czy są rozległe plansze, jak dużo postaci i przedmiotów można dodać, czy różni się w jakiś znaczący sposób od pierwszej części?
 
Last edited:

arczi79

Prezes
Pojawiło się nowe "coś" w AppLab:
...ja już kupiłem i jak zagram to dam znać w polecanych (lub w dziale AppLab) czy to coś warte czy raczej trzymać się z daleka ;)
Czekam niecierpliwie na opinię.
Dzisiaj niestety trochę mnie głowa boli... więc jeśli do wieczora nie przestanie to testy będę musiał przełożyć na jutro :/
 

amzuk

Mieszkaniec forum
Pojawiło się nowe "coś" w AppLab:
...ja już kupiłem i jak zagram to dam znać w polecanych (lub w dziale AppLab) czy to coś warte czy raczej trzymać się z daleka ;)
Czekam niecierpliwie na opinię.
Dzisiaj niestety trochę mnie głowa boli... więc jeśli do wieczora nie przestanie to testy będę musiał przełożyć na jutro :/
W takim wypadku pewnie pierwszy umieszczę opinię ;) Same maksymalne oceny w sklepie.
 

arczi79

Prezes
Pojawiło się nowe "coś" w AppLab:
...ja już kupiłem i jak zagram to dam znać w polecanych (lub w dziale AppLab) czy to coś warte czy raczej trzymać się z daleka ;)
Czekam niecierpliwie na opinię.
Dzisiaj niestety trochę mnie głowa boli... więc jeśli do wieczora nie przestanie to testy będę musiał przełożyć na jutro :/
W takim wypadku pewnie pierwszy umieszczę opinię ;) Same maksymalne oceny w sklepie.
A to chetnie poczytam ;) Dla mnie wszytskie gry z fizyka to zawsze zakup obowiazkowy.
 

amzuk

Mieszkaniec forum

Naprawdę polecam :)
Od dawna się czaję na Vertigo, ale zdawało mi się, że nie kupiłem czekając na promocję ...a tu 6,5eur!
W ostatniej chwili zauważyłem, że to DLC samo tyle kosztuje. Jeszcze poczekam - liczę, że przy premierze dwójki rzucą jakiś pakiet tańszy.
No DLC nie mam.. i zastanawiam się właśnie czy warto to brać. Hmmm....
Dam znać wieczorem co do jakości DLC, jak tylko głowa przestanie boleć.
 

arczi79

Prezes

Naprawdę polecam :)
Od dawna się czaję na Vertigo, ale zdawało mi się, że nie kupiłem czekając na promocję ...a tu 6,5eur!
W ostatniej chwili zauważyłem, że to DLC samo tyle kosztuje. Jeszcze poczekam - liczę, że przy premierze dwójki rzucą jakiś pakiet tańszy.
No DLC nie mam.. i zastanawiam się właśnie czy warto to brać. Hmmm....
Dam znać wieczorem co do jakości DLC, jak tylko głowa przestanie boleć.
:D
 

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl

Naprawdę polecam :)
Mam w bibliotece... ale jeszcze nawet nie uruchomione... jak multum innych gier ze Steama. Muszę się w końcu za to zabrać :/
Nadzszedł w końcu ten moment że mogę ponarzekać że mamy za dużo gier na VR w które chętnie bym zagrał :D
Masz w bibliotece to DLC, czy Remastrer Vertigo? ;)
Bo ja w pierwszej chwili myślałem że amzuk poleca grę, ale on poleca DLC.
Ja polecam Vertigo remastered, jest bardzo fajne i krótkie (co dla mnie jest zaletą).
 

arczi79

Prezes

Naprawdę polecam :)
Mam w bibliotece... ale jeszcze nawet nie uruchomione... jak multum innych gier ze Steama. Muszę się w końcu za to zabrać :/
Nadzszedł w końcu ten moment że mogę ponarzekać że mamy za dużo gier na VR w które chętnie bym zagrał :D
Masz w bibliotece to DLC, czy Remastrer Vertigo? ;)
Bo ja w pierwszej chwili myślałem że amzuk poleca grę, ale on poleca DLC.
Ja polecam Vertigo remastered, jest bardzo fajne i krótkie (co dla mnie jest zaletą).
Mam Vertigo Remastered a nad DLC zastanawiam się... i czekam na opinię @amzuk (jak już głowa przestanie go boleć)

EDIT:
A kupiłem... jest level editor i jakieś nowe tryby gry więc wygląda na fajną sprawę.
 
Last edited:

amzuk

Mieszkaniec forum
Plan rozwoju Sport Mode:

Kanał twórcy:

Odpowiedzi na pytania na blogu:

Temat gdzie udziela się twórca gry:

Ciekaw jestem skąd pomysł na nazwę, aż trudna do zapamiętania.

Odpowiedzi twórcy na moje pytania:
"- Saving/loading sandbox layouts is indeed planned for the future.
- A level editor is currently out of scope, but if the game is successful I'll look into it again.
- Unlockables gained through completing challenges is also planned.
- On Quest the spawn limiter is based on GPU usage. It stops you from spawning more stuff when the GPU usage nears 100%, to prevent dropped frames.
- There is already an arena level with waves of enemies in increasing difficulty, and this functionality will be added to sandbox levels soon too.
- Quest 2 has more GPU headroom so the spawn limiter won't be as aggressive. There are also graphics options for sharpening post-processing (Quality mode) or 90hz (Performance) mode. A 120hz mode is coming soon as well.
- The main goal of the game is to be challenging and competitive through upcoming puzzles, obstacle courses, and sandbox challenges."
 
Last edited:

amzuk

Mieszkaniec forum
Plan rozwoju Sport Mode:

Kanał twórcy:

Odpowiedzi na pytania na blogu:

Temat gdzie udziela się twórca gry:

Ciekaw jestem skąd pomysł na nazwę, aż trudna do zapamiętania.

Odpowiedzi twórcy na moje pytania:
"- Saving/loading sandbox layouts is indeed planned for the future.
- A level editor is currently out of scope, but if the game is successful I'll look into it again.
- Unlockables gained through completing challenges is also planned.
- On Quest the spawn limiter is based on GPU usage. It stops you from spawning more stuff when the GPU usage nears 100%, to prevent dropped frames.
- There is already an arena level with waves of enemies in increasing difficulty, and this functionality will be added to sandbox levels soon too.
- Quest 2 has more GPU headroom so the spawn limiter won't be as aggressive. There are also graphics options for sharpening post-processing (Quality mode) or 90hz (Performance) mode. A 120hz mode is coming soon as well.
- The main goal of the game is to be challenging and competitive through upcoming puzzles, obstacle courses, and sandbox challenges."
No i poszedł zwrot. Gra w obecnym stanie niewiele się różni od darmowego Physics Playground. Czuję się oszukany, bo co prawda liczba obiektów jest ograniczona przez GPU, ale można było napisać, że mogę maksymalnie 5 przeciwników wstawić i kilka pudeł. Co ja niby mam z tym robić? Ustawić w rządku i strzelać? Fizyka dobra, ale tak Boneworksowo pokraczna, tryb Areny też niewiele wnosi, bo nie ma ani odblokowania nowych rzeczy, ani zarabiania pieniędzy na kupno czegoś, a przeciwnicy głupi bo wystarczy iść w bok i nie trafią. Biała broń nie działa, tzn nie można przeciąć nikogo kataną, próbowałem machać i tylko efekt jakbym kijem uderzał, aż po ok 10 uderzeniach przeciwnik się przewraca. Nie widzę sensu w to grać dopóki nie będzie zapisywania poziomów i nie zobaczę że można jakieś ciekawe poziomy tworzyć z tak dużymi ograniczeniami. Na razie to wszystko co można pokazano na filmie promocyjnym, mi nie wystarcza wyobraźni, co nowego ciekawego mogę zrobić. Poziomy to również strasznie ograniczona przestrzeń na jakieś max 50x50x50 metrów. Ja w tym stanie odpadam i nie kupuje bazując na zapowiedziach, bo samą tą wersję twórca robił prawie rok, zapowiadane rzeczy pewnie za kolejny rok wprowadzi.
 

arczi79

Prezes
Plan rozwoju Sport Mode:

Kanał twórcy:

Odpowiedzi na pytania na blogu:

Temat gdzie udziela się twórca gry:

Ciekaw jestem skąd pomysł na nazwę, aż trudna do zapamiętania.

Odpowiedzi twórcy na moje pytania:
"- Saving/loading sandbox layouts is indeed planned for the future.
- A level editor is currently out of scope, but if the game is successful I'll look into it again.
- Unlockables gained through completing challenges is also planned.
- On Quest the spawn limiter is based on GPU usage. It stops you from spawning more stuff when the GPU usage nears 100%, to prevent dropped frames.
- There is already an arena level with waves of enemies in increasing difficulty, and this functionality will be added to sandbox levels soon too.
- Quest 2 has more GPU headroom so the spawn limiter won't be as aggressive. There are also graphics options for sharpening post-processing (Quality mode) or 90hz (Performance) mode. A 120hz mode is coming soon as well.
- The main goal of the game is to be challenging and competitive through upcoming puzzles, obstacle courses, and sandbox challenges."
No i poszedł zwrot. Gra w obecnym stanie niewiele się różni od darmowego Physics Playground. Czuję się oszukany, bo co prawda liczba obiektów jest ograniczona przez GPU, ale można było napisać, że mogę maksymalnie 5 przeciwników wstawić i kilka pudeł. Co ja niby mam z tym robić? Ustawić w rządku i strzelać? Fizyka dobra, ale tak Boneworksowo pokraczna, tryb Areny też niewiele wnosi, bo nie ma ani odblokowania nowych rzeczy, ani zarabiania pieniędzy na kupno czegoś, a przeciwnicy głupi bo wystarczy iść w bok i nie trafią. Biała broń nie działa, tzn nie można przeciąć nikogo kataną, próbowałem machać i tylko efekt jakbym kijem uderzał, aż po ok 10 uderzeniach przeciwnik się przewraca. Nie widzę sensu w to grać dopóki nie będzie zapisywania poziomów i nie zobaczę że można jakieś ciekawe poziomy tworzyć z tak dużymi ograniczeniami. Na razie to wszystko co można pokazano na filmie promocyjnym, mi nie wystarcza wyobraźni, co nowego ciekawego mogę zrobić. Poziomy to również strasznie ograniczona przestrzeń na jakieś max 50x50x50 metrów. Ja w tym stanie odpadam i nie kupuje bazując na zapowiedziach, bo samą tą wersję twórca robił prawie rok, zapowiadane rzeczy pewnie za kolejny rok wprowadzi.
No to kiepsko to wygląda. Ja sobie zostawię bo twórca twierdzi że z nowymi rzeczami cena też będzie rosła... a ja mam nadzieję że jednak wywiąże się z obietnic i nowe elementy doda. Ja jeszcze nie próbowałem tej gry więc swojej opini na jej temat jeszcze nie mam.
 
  • Popieram
Reactions: amzuk

arczi79

Prezes
Pojawiło się nowe "coś" w AppLab:
...ja już kupiłem i jak zagram to dam znać w polecanych (lub w dziale AppLab) czy to coś warte czy raczej trzymać się z daleka ;)
No to zagrałem i potwierdzam opinię @amzuk (nie mam nic do dodania... poza tym że beczki fajnie wybuchają ;) ). Na obecnym etapie rozwiju tego sanboxa to zabawy jest na 30 minut. Ja grę zostawię aby sobie sprawdzać co jakiś czas czy już jest odpowiedni content aby to polecić... ale na obecną chwilę to spora cena nie odzwierciedla niskiej zawartości.
 
  • Popieram
Reactions: amzuk

amzuk

Mieszkaniec forum
Pojawiło się nowe "coś" w AppLab:
...ja już kupiłem i jak zagram to dam znać w polecanych (lub w dziale AppLab) czy to coś warte czy raczej trzymać się z daleka ;)
No to zagrałem i potwierdzam opinię @amzuk (nie mam nic do dodania... poza tym że beczki fajnie wybuchają ;) ). Na obecnym etapie rozwiju tego sanboxa to zabawy jest na 30 minut. Ja grę zostawię aby sobie sprawdzać co jakiś czas czy już jest odpowiedni content aby to polecić... ale na obecną chwilę to spora cena nie odzwierciedla niskiej zawartości.
Dla mnie akurat problem leży w tym, że odpowiedzi twórcy były według mnie celowo myląco wymijające.

Sprawdzałem Vertigo Remastered DLC i o ile fizyka super, to zawartości w warsztacie bardzo mało. Jest może 4, czy 5 większych map, ale to i tak na maksimum 10 minut zabawy. Half Life Alyx więc nawet w zakresie dodatkowej zawartości warsztaty wygrywa.
Polecam też sprawdzić demo Vertigo 2, bo zapowiada się świetna gra.
 

arczi79

Prezes
Sprawdzałem Vertigo Remastered DLC i o ile fizyka super, to zawartości w warsztacie bardzo mało. Jest może 4, czy 5 większych map, ale to i tak na maksimum 10 minut zabawy. Half Life Alyx więc nawet w zakresie dodatkowej zawartości warsztaty wygrywa.
Polecam też sprawdzić demo Vertigo 2, bo zapowiada się świetna gra.
No czekaj... ale tam przecież jest przy tym DLC napisane: "level editor and workshop"... to powinno dać grze duże replayability... 🤔 Sprawdzałeś jak wygląda edytor?
 

amzuk

Mieszkaniec forum
Sprawdzałem Vertigo Remastered DLC i o ile fizyka super, to zawartości w warsztacie bardzo mało. Jest może 4, czy 5 większych map, ale to i tak na maksimum 10 minut zabawy. Half Life Alyx więc nawet w zakresie dodatkowej zawartości warsztaty wygrywa.
Polecam też sprawdzić demo Vertigo 2, bo zapowiada się świetna gra.
No czekaj... ale tam przecież jest przy tym DLC napisane: "level editor and workshop"... to powinno dać grze duże replayability... 🤔 Sprawdzałeś jak wygląda edytor?
Kupiłem DLC z zamiarem korzystania z zawartości stworzonej przez innych, a z tym jak na razie średnio.
 

arczi79

Prezes
Sprawdzałem Vertigo Remastered DLC i o ile fizyka super, to zawartości w warsztacie bardzo mało. Jest może 4, czy 5 większych map, ale to i tak na maksimum 10 minut zabawy. Half Life Alyx więc nawet w zakresie dodatkowej zawartości warsztaty wygrywa.
Polecam też sprawdzić demo Vertigo 2, bo zapowiada się świetna gra.
No czekaj... ale tam przecież jest przy tym DLC napisane: "level editor and workshop"... to powinno dać grze duże replayability... 🤔 Sprawdzałeś jak wygląda edytor?
Kupiłem DLC z zamiarem korzystania z zawartości stworzonej przez innych, a z tym jak na razie średnio.
No ja bym się chętnie tym level editorem pobawił. Ty wiesz może czy on działa w VR?
 

amzuk

Mieszkaniec forum
Sprawdzałem Vertigo Remastered DLC i o ile fizyka super, to zawartości w warsztacie bardzo mało. Jest może 4, czy 5 większych map, ale to i tak na maksimum 10 minut zabawy. Half Life Alyx więc nawet w zakresie dodatkowej zawartości warsztaty wygrywa.
Polecam też sprawdzić demo Vertigo 2, bo zapowiada się świetna gra.
No czekaj... ale tam przecież jest przy tym DLC napisane: "level editor and workshop"... to powinno dać grze duże replayability... 🤔 Sprawdzałeś jak wygląda edytor?
Kupiłem DLC z zamiarem korzystania z zawartości stworzonej przez innych, a z tym jak na razie średnio.
No ja bym się chętnie tym level editorem pobawił. Ty wiesz może czy on działa w VR?
Tak, edytor działa pod VR i ma nawet ciekawy interfejs.
 
  • Popieram
Reactions: LaggyLuke

arczi79

Prezes
Sprawdzałem Vertigo Remastered DLC i o ile fizyka super, to zawartości w warsztacie bardzo mało. Jest może 4, czy 5 większych map, ale to i tak na maksimum 10 minut zabawy. Half Life Alyx więc nawet w zakresie dodatkowej zawartości warsztaty wygrywa.
Polecam też sprawdzić demo Vertigo 2, bo zapowiada się świetna gra.
No czekaj... ale tam przecież jest przy tym DLC napisane: "level editor and workshop"... to powinno dać grze duże replayability... 🤔 Sprawdzałeś jak wygląda edytor?
Kupiłem DLC z zamiarem korzystania z zawartości stworzonej przez innych, a z tym jak na razie średnio.
No ja bym się chętnie tym level editorem pobawił. Ty wiesz może czy on działa w VR?
Tak, edytor działa pod VR i ma nawet ciekawy interfejs.
Potwierdzam - edytor jest rewelacyjny. Duży atut gry to spora ilość map społecznościowych.

A tutaj coś w temacie "zabawy w Sport Mode":
 

arczi79

Prezes
To ja jeszcze przypomnę mój wpis odnośnie genialnie zapowiadającego się Into The Darkness:
...jest tam parę linków jak by ktoś chciał obserwować postępy w produkcji tej gry.

A tu ich ostatni filmik z youtube:
Mechaniki wyglądają super.
Nowy gameplay: