Gry PC bez wsparcia VR + MOD'y VR

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Modyfikacja działa poprzez VirtualDesktop. Instaluje się poprzez skopiowanie najpierw BepInExPack do katalogu z grą, potem nadpisuje się zawartością vrhmod.zip. Najpierw trzeba uruchomić SteamVR, a potem grę z poziomu Steama. Trzeba wpierw wyłączyć opcję uruchamiania się gry w trybie Theatre przy uruchomionym Steam VR.
To faktycznie "natywny" as fuck ;)
 

arczi79

Prezes
Modyfikacja działa poprzez VirtualDesktop. Instaluje się poprzez skopiowanie najpierw BepInExPack do katalogu z grą, potem nadpisuje się zawartością vrhmod.zip. Najpierw trzeba uruchomić SteamVR, a potem grę z poziomu Steama. Trzeba wpierw wyłączyć opcję uruchamiania się gry w trybie Theatre przy uruchomionym Steam VR.
To faktycznie "natywny" as fuck ;)
No ja to wrzuciłem wcześniej w jakimś innym wątku ale @amzuk umieścił informację o tym modzie w poprawnym wątku - "gry PC bez wsparcia VR" - wszystko zgadza się ;) Ale faktycznie podlinkowany news to trochę źle zinterpretował słowo "native".
 

arczi79

Prezes
Mod przez chwilę nie działał po zmianie metody kompilacji gry przez twórców... ale gra ponownie jest zmodowana do VR:
MOD: https://github.com/DSprtn/GTFO_VR_Plugin
Więcej informacji: www.reddit.com/r/oculus/comments/mp95zw/gtfo_is_back_to_vr_via_mod/
Jest nawet jakiś nowy filmik (i znowu dziwne połączenie słów "native" i "MOD"):
 

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl
Pisalem o tym na reddicie i mi tlumaczyli ze silnik unity ma "natywne" wsparcie dla VR a więc nieoficjalne mody ktore dzialaja w oparciu o to natywne wsparcie nazywane są natywnymi. Kupuję to, choć nadal uważam, że to trochę mylące ;)
 

arczi79

Prezes
Pisalem o tym na reddicie i mi tlumaczyli ze silnik unity ma "natywne" wsparcie dla VR a więc nieoficjalne mody ktore dzialaja w oparciu o to natywne wsparcie nazywane są natywnymi. Kupuję to, choć nadal uważam, że to trochę mylące ;)
Chyba teraz każdy liczący się silnik ma natywne wsparcie VR (a na pewno unreal, cryengine i lumberyard mają). No chyba że w opozycji postawimy gry na autorskich silnikach - to wtedy faktycznie VR tam to nie dorzucisz (no ale wtedy nie będzie ani natywnego ani "nie-natywnego" vr).
 
Last edited:

Voland

Aktywny forumowicz
Jakie są szanse, że Diablo 2 Resurrected będzie działać wyświetlane w VR jako 3D na płaskim ekranie? Oni mają własny silnik co komplikuje sprawę, ale może w testach alpha ktoś to sprawdził. Natomiast moje pytanie dotyczy też tego, czy taki tryb grania jest w ogóle móżliwy online, czy soft anty-cheaterski blokuje wszelkie tego typu mody, jako ingerencję w grę, która może być cheatem. Jakby to działało w multi, to kupuję vorpX na 100%.
 

arczi79

Prezes
Diablo 2 jest na tej liscie:

Resurrected chyba jeszcze zbyt nowy aby go wrzucić tytaj:

Obie listy są to nieoficjalne listy robione (chyba) przez jedną osobę - więc może ktoś coś już wymyślił z tym Resurrected...
 
Last edited:

arczi79

Prezes
Nie mam gry no i zniechęciło mnie ostrzeżenie autora.
Mój brat próbował MOD'a i twierdzi że jest "profesjonalnie" przygotowany a gra z modem lepsza niż niektóe gry natywnie pisane pod VR. Kupiłem gierkę i sprawdzę na weekendzie

Wciąż jest w letniej promocji na Steam (-33%):
Podobno ma być DLC:
 

arczi79

Prezes
Subnautica: Below Zero wyszła z alfy (już chwilkę temu) i w tej chwili podobno w pełni grywalna w VR z tym modem:

Źródło:
 

arczi79

Prezes
Subnautica: Below Zero wyszła z alfy (już chwilkę temu) i w tej chwili podobno w pełni grywalna w VR z tym modem:

Źródło:
 

amzuk

Mieszkaniec forum
Subnautica: Below Zero wyszła z alfy (już chwilkę temu) i w tej chwili podobno w pełni grywalna w VR z tym modem:

Źródło:
Mod działa nawet lepiej niż wersja VR w poprzedniku.
Wydajnościowo tak jak pisałem wcześniej, na 1070 działa bardzo dobrze na maksymalnych detalach. Gra bardzo ładnie działa poprzez Airlink, dodatkowo można uruchomić ja poprzez API Oculusa, więc zapewne korzysta wtedy z technologii ASW. Wczoraj uruchomiłem, żeby tylko sprawdzić i tak minęło 2 godzinki :) Jak dla mnie tuż obok The Forest I HL Alyx trzecia najlepsza gra AAA PCVR.

Nie umiem jedynie poprzez Airlink ustawić wyższy super sampling. Ustawiłem z użyciem Oculus Tray Tool, lecz nie zauważyłem różnicy.
 
Last edited:
  • Popieram
Reactions: arczi79

arczi79

Prezes
Subnautica: Below Zero wyszła z alfy (już chwilkę temu) i w tej chwili podobno w pełni grywalna w VR z tym modem:

Źródło:
Mod działa nawet lepiej niż wersja VR w poprzedniku.
Wydajnościowo tak jak pisałem wcześniej, na 1070 działa bardzo dobrze na maksymalnych detalach. Gra bardzo ładnie działa poprzez Airlink, dodatkowo można uruchomić ja poprzez API Oculusa, więc zapewne korzysta wtedy z technologii ASW. Wczoraj uruchomiłem, żeby tylko sprawdzić i tak minęło 2 godzinki :) Jak dla mnie tuż obok The Forest I HL Alyx trzecia najlepsza gra AAA PCVR.

Nie umiem jedynie poprzez Airlink ustawić wyższy super sampling. Ustawiłem z użyciem Oculus Tray Tool, lecz nie zauważyłem różnicy.
No to będę musiał kupić Below Zero :) Roumiem nie ma problemów z wersją ze Steama?
 

amzuk

Mieszkaniec forum
Subnautica: Below Zero wyszła z alfy (już chwilkę temu) i w tej chwili podobno w pełni grywalna w VR z tym modem:

Źródło:
Mod działa nawet lepiej niż wersja VR w poprzedniku.
Wydajnościowo tak jak pisałem wcześniej, na 1070 działa bardzo dobrze na maksymalnych detalach. Gra bardzo ładnie działa poprzez Airlink, dodatkowo można uruchomić ja poprzez API Oculusa, więc zapewne korzysta wtedy z technologii ASW. Wczoraj uruchomiłem, żeby tylko sprawdzić i tak minęło 2 godzinki :) Jak dla mnie tuż obok The Forest I HL Alyx trzecia najlepsza gra AAA PCVR.

Nie umiem jedynie poprzez Airlink ustawić wyższy super sampling. Ustawiłem z użyciem Oculus Tray Tool, lecz nie zauważyłem różnicy.
No to będę musiał kupić Below Zero :) Roumiem nie ma problemów z wersją ze Steama?
Ja próbowałem wersję z Epicgames. Jest nawet opcja uruchomieniowa, żeby ominąć startowanie SteamVR, uruchamia się wtedy Oculus i gra, być może dzięki temu chodzi dobrze, bo poprzez Oculus API. Co do Steam, no na pewno działa, ale jak z wydajnością to nie wiem.
 

arczi79

Prezes
Subnautica: Below Zero wyszła z alfy (już chwilkę temu) i w tej chwili podobno w pełni grywalna w VR z tym modem:

Źródło:
Mod działa nawet lepiej niż wersja VR w poprzedniku.
Wydajnościowo tak jak pisałem wcześniej, na 1070 działa bardzo dobrze na maksymalnych detalach. Gra bardzo ładnie działa poprzez Airlink, dodatkowo można uruchomić ja poprzez API Oculusa, więc zapewne korzysta wtedy z technologii ASW. Wczoraj uruchomiłem, żeby tylko sprawdzić i tak minęło 2 godzinki :) Jak dla mnie tuż obok The Forest I HL Alyx trzecia najlepsza gra AAA PCVR.

Nie umiem jedynie poprzez Airlink ustawić wyższy super sampling. Ustawiłem z użyciem Oculus Tray Tool, lecz nie zauważyłem różnicy.
No to będę musiał kupić Below Zero :) Roumiem nie ma problemów z wersją ze Steama?
Ja próbowałem wersję z Epicgames. Jest nawet opcja uruchomieniowa, żeby ominąć startowanie SteamVR, uruchamia się wtedy Oculus i gra, być może dzięki temu chodzi dobrze, bo poprzez Oculus API. Co do Steam, no na pewno działa, ale jak z wydajnością to nie wiem.
Na Epic mam zablokowaną kartę do płatności więc tam nic nie mogę kupić (posrany Epic). Spróbuję kupić na Steama.... ale pewnie trochę później bo ostatnio brak czasu na grane.
 
  • Popieram
Reactions: amzuk

amzuk

Mieszkaniec forum
Musze tego moda do RDR2 przetestować i wtedy może skończę tą grę :)
Niestety, dostęp do modyfikacji mogą otrzymać jedynie wspierający twórcę na platformie patreon w kwocie 10usd+VAT miesiąc. Z racji czestej aktualizacji RDR2 przez twórców, może nie wystarczyć jednomiesięczne wsparcie twórcy. Dodatkowo gra nie wspiera ASW oraz nawet na 3090 potrafi gubić klatki, chociaż twórca zapewnia o profilach dla wielu kart graficznych. Chętnie poczytam na forum wrażenia zanim dokonam wsparcia.
 
  • Popieram
Reactions: arczi79

amzuk

Mieszkaniec forum
Mod VR do Risk of Rain 2.
Super! Gierka idzie na wishliste... jak znajdę czas aby pograć to pewnie kupię ;) (y)(y)(y)
Sprawdzałem modyfikację VR. Faktycznie bardzo ładnie wszystko jest zrobione, jest oczywiście obsługa kontrolerów ruchowych. Zawiodłem się, że jednak strzelanie z łuku to jedynie naciśnięcie klawisza, a nie wykonanie ruchu napinania kontrolerami ( chyba że ja czegoś nie umiem ustawić). Gra uruchamia się ładnie z AirLinkiem oraz z użyciem OculusAPI ( Steam VR wtedy nie musi startować i prawdopodobnie ASW również działa, trzeba to ustawić w konfiguracji mod managera i moda). Co do grywalności, to może kogoś zaskoczę, ale gra i sama rozgrywka wygląda jak natywne Journey of gods na Questa ( polecam), tylko w Journey of gods nie ma generowania proceduralnego plansz ani przeciwników, z kolei wg mnie Journey of Gods wygląda lepiej ( i styl i ostrość grafiki).
 

Tytus

Stały bywalec
Steam
tytus77
Risk of Rain 2 z tym modem VR mega mi się podoba, super wszystko zrobione , praktycznie wygląda jak gra stworzona natywnie do VR, no może po za dobrze zblindowanych klawiszy w kontrolerach - musiałem sobie odpowiednio poustawiać. Jak założyłem gogle to grałem przez 2,5 godziny nie mogąc się oderwać ,polecam
 
  • Popieram
Reactions: amzuk and Simplex

arczi79

Prezes
Ukazała się nowa wersja modyfikacji do Vallheim z pełnym wsparciem kontrolerów ruchowych typu przykładowo strzelanie z łuku poprzez ruch kontrolerami:
Tutaj artukuł o tym:
 

Arturo

Aktywny forumowicz
PSN
ArczeroS
XBL
ArczeroS
Steam
ArczeroS
Risk of Rain 2 z tym modem VR mega mi się podoba, super wszystko zrobione , praktycznie wygląda jak gra stworzona natywnie do VR, no może po za dobrze zblindowanych klawiszy w kontrolerach - musiałem sobie odpowiednio poustawiać. Jak założyłem gogle to grałem przez 2,5 godziny nie mogąc się oderwać ,polecam
Z kumplem przegrałem dziesiątki godzin w Risk of Rain. Boże, jaka to dobra gra była... Zachęciłeś mnie do spróbowania dwójeczki. W VR to musi być kosmos :D
 

arczi79

Prezes
  • Popieram
Reactions: Simplex

Voland

Aktywny forumowicz
Kusi mnie trochę Skyrim w VR, ale wiem, że dopiero z mnóstwem modów staje się grywalny, a nie chce mi się tracić czasu na szukanie co zainstalować itd. Są jakieś gotowe zestawy modów, że odpalam jeden instalator i po chwili mam przystosowaną grę do Maga w VR, z extra grafiką, gestami itd?
 

Simplex

Apostoł VR
PSN
patrz niżej
XBL
patrz niżej
Steam
simplexpl



 
Last edited: