Far Cry 6

TurboGad

Badass
Jun 28, 2019
1,538
1,029
Gdyby istniał system skillów to by mi się podobało bardziej od FC5, a tak to jest (póki co) poziom podobny w moim odczuciu...więc podoba mi się, ale temat (do dyskusji) jak najbardziej jest.
 

Screwball

I Am Robot
Jun 28, 2019
7,262
9,820
Ktoś grał multi? Muszę przyznać, że całkiem zabawnie się gra, trochę to przypomina Wildlandsy fpp, ale chyba jednej osobie za bardzo progresu nie liczy (tzn. chyba nie zalicza misji czy czegoś, nie jestem pewien). Są za to misje dedykowane pod multi, na razie całe 2, ale docelowo chyba 6. Jedną przeszedlem i całkiem spoko się prezentuje, trzeba przejść przez dino-park, zabrać jakaś głowicę i później ją co chwilę chłodzić w wodzie, bo się na słoneczku nagrzewa. No zawsze jakieś urozmaicenie.

pozdr
 

TurboGad

Badass
Jun 28, 2019
1,538
1,029
Też z tego korzystam, ale IMO, jeśli chodzi o karabiny automatyczne to nie ma tutaj za bardzo broni wyraźnie lepszych czy gorszych w zależności od klasy.
 

Screwball

I Am Robot
Jun 28, 2019
7,262
9,820
Ja biegam ze snajperką z Blood Dragona i ona jest spoko, tylko ma niefajny, nieprecyzyjny celowniczek. Dlatego szukam czegoś innego.

pozdr
 

Sir Łapencjo

Badass
Jun 27, 2019
1,339
2,275
Muszę odpocząć.
Początek mnie wciągnął, gra jest bardzo ładna ale dawno tyle rzeczy mnie podczas grania nie denerwowało co tutaj:
- chaos, chaos, chaos i nieoskryptowane interakcje systemowe objawiające się frustracją podczas próby ukończenia misji fabularnych. Przykład - przy wyswobadzaniu bieda-posterunku dostałem kombinacje czołg-helikopter-dzikie psy w zestawie - i spawnująych się znikąd żołnierzy. I tak jest bardzo często. Pamiętam, że ludzie narzekali na to w poprzednich częściach i ponoć w tej odsłonie jest lepiej. Jeśli tak, to cieszę się, że nie grałem w poprzednie (ostatni był FC 3 i Primal).
- źle zaprojektowane misje. Przykład - misja "eskortowa" gdzie ostrzeliwałem się z paki ciężarówki. Gra w zapewniła mi fabularnie snajperkę a ja nie miałem akurat, żadnej ciężkiej broni dodatkowej. Przez pół godziny walczyłem z ukończeniem misji gdzie trzeba strzelać się z helikopterami i jadącymi za tobą wozami wyposażonymi w ckm-y. Snajperką!
- ktoś kto wymyślił, że cały HUD (wraz z minimapą!) wyłącza się na kilka sekund w momencie wjechania z jednego regionu do drugiego powinien stracić robotę. Super jak mam jakieś misje czasowe i muszę gnać do celu zerkając jednym okiem na trasę na minimapie która znika co chwilę i nie wiesz czy przepadkiem nie mijasz właśnie drogi w którą masz skręcić.
- szkoda mówić już o takich pierdołach jak jeden i ten sam model partyzantki spotykanej od czasu do czasu na całej mapie przekazującej informacje o celach wojskowych, zmiana perspektyw z pierwszoosobowej na trzecioosobową w obozach przy jednoczesnym odebraniu możliwość skakania, czy konstrukcja fabuły, dialogów i bohaterów na poziomie.... w sumie nawet nie wiem na jakim poziomie. A nie, już wiem, to jest poziom pierwszego Just Cause ale ktoś uznał, że to będzie na poważnie a nie w formie pastiszowej.

Innymi słowy, zadziwiająco często irytuję się w grze która miała być fajnym, słonecznym relaksem wśród jesiennej słoty.

PS: I jeszcze pies mi się klinuje w krzakach!!!
 
  • Popieram
Reactions: op1ekun

Alexej

Administrator
Staff member
Jun 27, 2019
1,708
2,619
o, brzmi jak Far Cry xD

Ja w poprzedniej bawiłem się super, ale na szczęście miałem jakąś wersję gold i od samego początku moglem używać jakiegoś sci-fi pistoleciku, który wszystko wysadzał. Zawsze miałem go jako wsparcie na sytuacje w których z nienacka pojawiają się masy pojazdów, helikopterów itp. Inaczej bym się chyba za bardzo irytował. Widzę, że tu jest tak samo, trzeba czekać na dodatek z przesadzoną bronią ;).
 

srekal34

Badass
Jun 28, 2019
2,278
1,942
Muszę odpocząć.
Początek mnie wciągnął, gra jest bardzo ładna ale dawno tyle rzeczy mnie podczas grania nie denerwowało co tutaj:
- chaos, chaos, chaos i nieoskryptowane interakcje systemowe objawiające się frustracją podczas próby ukończenia misji fabularnych. Przykład - przy wyswobadzaniu bieda-posterunku dostałem kombinacje czołg-helikopter-dzikie psy w zestawie - i spawnująych się znikąd żołnierzy. I tak jest bardzo często. Pamiętam, że ludzie narzekali na to w poprzednich częściach i ponoć w tej odsłonie jest lepiej. Jeśli tak, to cieszę się, że nie grałem w poprzednie (ostatni był FC 3 i Primal).
Przeszedlem cala i ani razu nie mialem takiej sytuacji - choc zwykle najpierw likwidowalem alarmy
- źle zaprojektowane misje. Przykład - misja "eskortowa" gdzie ostrzeliwałem się z paki ciężarówki. Gra w zapewniła mi fabularnie snajperkę a ja nie miałem akurat, żadnej ciężkiej broni dodatkowej. Przez pół godziny walczyłem z ukończeniem misji gdzie trzeba strzelać się z helikopterami i jadącymi za tobą wozami wyposażonymi w ckm-y. Snajperką!
Ekwipunek mozesz zmieniac w menu ;), nie potrzebujesz do tego workbencha
- ktoś kto wymyślił, że cały HUD (wraz z minimapą!) wyłącza się na kilka sekund w momencie wjechania z jednego regionu do drugiego powinien stracić robotę. Super jak mam jakieś misje czasowe i muszę gnać do celu zerkając jednym okiem na trasę na minimapie która znika co chwilę i nie wiesz czy przepadkiem nie mijasz właśnie drogi w którą masz skręcić.
To jest okropnie glupie i tez mnie wkurzalo


Ja skonczylem i bawilem sie swietnie. Najlepszy model strzelania w militarnym shooterze od nie pamietam kiedy. Duzo lepsza czesc od piatki, fajna zabawa z helikopterem, duza swoboda(kilka misji ukonczylem np. zrzucajac bomby z samolotu zamiast walczac na piechote).
Od znalezienia wyrzutki rakiet z namierzaniem zrobilo sie znacznie prosciej. Warto tez kupic tego DIY minuguna - czolgi przerabia na mielonke.

Polecam, 20h niezlej zabawy.
 

Screwball

I Am Robot
Jun 28, 2019
7,262
9,820
- źle zaprojektowane misje. Przykład - misja "eskortowa" gdzie ostrzeliwałem się z paki ciężarówki. Gra w zapewniła mi fabularnie snajperkę a ja nie miałem akurat, żadnej ciężkiej broni dodatkowej. Przez pół godziny walczyłem z ukończeniem misji gdzie trzeba strzelać się z helikopterami i jadącymi za tobą wozami wyposażonymi w ckm-y. Snajperką!
Dla mnie ta misja to był miodzik. Zrób sobie u tego całego starego partyzanta wyrzutnie fajerwerków. Tak, wiem, broń kretyńska, ale na takie akcje idealna (tym bardziej, że nie było limitu ammo).


pozdr
 
  • Popieram
Reactions: Sir Łapencjo

Naars

Prezes
Aug 22, 2019
2,875
3,786
31
Wrocław
Muszę odpocząć.
Początek mnie wciągnął, gra jest bardzo ładna ale dawno tyle rzeczy mnie podczas grania nie denerwowało co tutaj:
- chaos, chaos, chaos i nieoskryptowane interakcje systemowe objawiające się frustracją podczas próby ukończenia misji fabularnych. Przykład - przy wyswobadzaniu bieda-posterunku dostałem kombinacje czołg-helikopter-dzikie psy w zestawie - i spawnująych się znikąd żołnierzy. I tak jest bardzo często. Pamiętam, że ludzie narzekali na to w poprzednich częściach i ponoć w tej odsłonie jest lepiej. Jeśli tak, to cieszę się, że nie grałem w poprzednie (ostatni był FC 3 i Primal).
- źle zaprojektowane misje. Przykład - misja "eskortowa" gdzie ostrzeliwałem się z paki ciężarówki. Gra w zapewniła mi fabularnie snajperkę a ja nie miałem akurat, żadnej ciężkiej broni dodatkowej. Przez pół godziny walczyłem z ukończeniem misji gdzie trzeba strzelać się z helikopterami i jadącymi za tobą wozami wyposażonymi w ckm-y. Snajperką!
- ktoś kto wymyślił, że cały HUD (wraz z minimapą!) wyłącza się na kilka sekund w momencie wjechania z jednego regionu do drugiego powinien stracić robotę. Super jak mam jakieś misje czasowe i muszę gnać do celu zerkając jednym okiem na trasę na minimapie która znika co chwilę i nie wiesz czy przepadkiem nie mijasz właśnie drogi w którą masz skręcić.
- szkoda mówić już o takich pierdołach jak jeden i ten sam model partyzantki spotykanej od czasu do czasu na całej mapie przekazującej informacje o celach wojskowych, zmiana perspektyw z pierwszoosobowej na trzecioosobową w obozach przy jednoczesnym odebraniu możliwość skakania, czy konstrukcja fabuły, dialogów i bohaterów na poziomie.... w sumie nawet nie wiem na jakim poziomie. A nie, już wiem, to jest poziom pierwszego Just Cause ale ktoś uznał, że to będzie na poważnie a nie w formie pastiszowej.

Innymi słowy, zadziwiająco często irytuję się w grze która miała być fajnym, słonecznym relaksem wśród jesiennej słoty.

PS: I jeszcze pies mi się klinuje w krzakach!!!
First-Time-meme-template-of-The-Ballad-of-Buster-Scruggs-1024x576.jpg
 

Sir Łapencjo

Badass
Jun 27, 2019
1,339
2,275
Spoko, dzięki za porady. Z tą zmianą broni co opisywał @srekal34 to faktycznie moja wina bo nie zauważyłem, że mogę je w trakcie misji zmieniać, nie tylko w warsztatach. No ale to nadal argument na rzecz złego designu bo pierwszy raz samouczek dot. przydzielania broni do slotów odbywa się właśnie w ramach stołu warsztatowego! ;)

PS: żeby nie było, samo strzelanie jest całkiem ok, snajperka z tłumikiem i podejście na cicho daje satysfakcje tak samo jak jazda czołgiem i rozpierducha, podobają mi się też eksploracje skarbów. Miłe urozmaicenie i trzeba się czasem chwile po zastanawiać jak gdzieś wejść (przynajmniej te które miałem dotychczas). Może po niefartownie miałem ostatnio kumulację różnych przypadłości.
 

TurboGad

Badass
Jun 28, 2019
1,538
1,029
Pod wieloma z wymienionych zarzutów mógłbym się podpisać (mniej śmigłowiec napsuł krwi, bo miałem na wyposażeniu wyrzutnię rakiet, ale ona działa bardzo kiepsko na latające cele), ale summa summarum bawię się dobrze. Okazjonalny chaos to w sumie zgodny z założeniami jest, zarówno gry jak i fabuły. Skoro przy tym jesteśmy, to FC od FC3 przecież nigdy nie był poważny i zawsze tutaj chodziło o dziką przygodą gdzieś tam tylko lepiej lub słabiej zakotwiczoną w realizmie. Zawsze mieszały się elementy dramatyczne z groteskowymi i odjechanymi. "Awansowali mnie, bo myślą że jestem Niemcem, więc muszę być zły" - to z FC3 cytat jest. W FC5 taki dramatyzm, bo kult, sekciarstwo, a później wjeżdża rodzina Hurka i jest komedia. Postaci zawsze były przerysowane, nawet jak "poważne" to w takim kominkowym sensie (takim komiksie od Ennisa raczej). Zgadza się, w FC3 i 4 było mimo wszystko jakby poważniej, ale ten świat jest jaki jest i właśnie nie jest do końca poważny, pomimo dramatycznych wstawek.
 
  • Popieram
Reactions: op1ekun

Simplex

Apostoł VR
Jun 27, 2019
22,690
15,867
Krakow
mkwadratpodcast.pl
Muszę odpocząć.
Początek mnie wciągnął, gra jest bardzo ładna ale dawno tyle rzeczy mnie podczas grania nie denerwowało co tutaj:
- chaos, chaos, chaos i nieoskryptowane interakcje systemowe objawiające się frustracją podczas próby ukończenia misji fabularnych. Przykład - przy wyswobadzaniu bieda-posterunku dostałem kombinacje czołg-helikopter-dzikie psy w zestawie - i spawnująych się znikąd żołnierzy. I tak jest bardzo często. Pamiętam, że ludzie narzekali na to w poprzednich częściach i ponoć w tej odsłonie jest lepiej. Jeśli tak, to cieszę się, że nie grałem w poprzednie (ostatni był FC 3 i Primal).
- źle zaprojektowane misje. Przykład - misja "eskortowa" gdzie ostrzeliwałem się z paki ciężarówki. Gra w zapewniła mi fabularnie snajperkę a ja nie miałem akurat, żadnej ciężkiej broni dodatkowej. Przez pół godziny walczyłem z ukończeniem misji gdzie trzeba strzelać się z helikopterami i jadącymi za tobą wozami wyposażonymi w ckm-y. Snajperką!
- ktoś kto wymyślił, że cały HUD (wraz z minimapą!) wyłącza się na kilka sekund w momencie wjechania z jednego regionu do drugiego powinien stracić robotę. Super jak mam jakieś misje czasowe i muszę gnać do celu zerkając jednym okiem na trasę na minimapie która znika co chwilę i nie wiesz czy przepadkiem nie mijasz właśnie drogi w którą masz skręcić.
- szkoda mówić już o takich pierdołach jak jeden i ten sam model partyzantki spotykanej od czasu do czasu na całej mapie przekazującej informacje o celach wojskowych, zmiana perspektyw z pierwszoosobowej na trzecioosobową w obozach przy jednoczesnym odebraniu możliwość skakania, czy konstrukcja fabuły, dialogów i bohaterów na poziomie.... w sumie nawet nie wiem na jakim poziomie. A nie, już wiem, to jest poziom pierwszego Just Cause ale ktoś uznał, że to będzie na poważnie a nie w formie pastiszowej.

Innymi słowy, zadziwiająco często irytuję się w grze która miała być fajnym, słonecznym relaksem wśród jesiennej słoty.

PS: I jeszcze pies mi się klinuje w krzakach!!!
First-Time-meme-template-of-The-Ballad-of-Buster-Scruggs-1024x576.jpg
Obrazek wygląda tak, ale domysliłem się co miał przedstawiać po pierwotnej nazwie:
 

Kajtek

Stały bywalec
Jun 27, 2019
301
254
@Sir Łapencjo z tym spawnem przeciwników ma rację. Nie raz miałem akcje, że szukam spokojnie skrzynek a tu nagle z przysłowiowej dupy pojawia się czołg, helikopter plus dwa hummery i wszystko zaczyna do mnie strzelać. Pięknie ten problem widać jak się płynie morzem i co chwilę soldados wynurzają się niczym ubooty w swoich patrolówkach.
 

TurboGad

Badass
Jun 28, 2019
1,538
1,029
Jest Hurk w 6?
Póki co tylko na wzmiankę tekstową w misji pobocznej trafiłem.

Co do respawnu - mnie raz się zdarzyło, że pożar wywołałemi zamiast strażaków przyleciał helikopter i zrzucił desant paru piechurów, od razu wrogich. Wcześniej trafiłem na miejscówkę gdzie zabicie na jednym jej końcu soldatos zawsze zdołali si ę odrodzić jak skasowałem tych z drugiego końca i vice versa.
 

mac5

Stały bywalec
Oct 31, 2019
340
78
Jak uruchomić Chorizo ? Zaznaczam łupy czy tez ma rozpraszać wrogów i nic nie robi tylko sie kręci jak smród
Nic mu sie nie nabija w statystykach
 

TurboGad

Badass
Jun 28, 2019
1,538
1,029
Jak uruchomić Chorizo ? Zaznaczam łupy czy tez ma rozpraszać wrogów i nic nie robi tylko sie kręci jak smród
Nic mu sie nie nabija w statystykach
Jak wskażesz przeciwnika to powinien podbiec i wywołać jedną z dwóch reakcji: "won kundlu" lub "jaki ładny piesek", tak czy siak żołnierz/żołnierka jest przez parę sekund rozproszony(a). Potem "Kiełba" wraca do Ciebie i powinien nabić się postęp w zakresie trosiągnięcia i wyzwania dla zwierzaka.
 

TurboGad

Badass
Jun 28, 2019
1,538
1,029
Tak, to jest ten sam styl DLC co Wietnam i Mars w przypadku FC5, ale w konwencji roguelike. Grindem może być odblokowanie wszystkich ulepszeń i trwałych cech, a na pewno niezłą orką będzie pokonanie 5 poziomu. Z tymi operacjami specjalnymi też dowalili do pieca jak janusz po pijaku likwidujący zapas starych kaloszy.
 

mac5

Stały bywalec
Oct 31, 2019
340
78
Tak, to jest ten sam styl DLC co Wietnam i Mars w przypadku FC5, ale w konwencji roguelike. Grindem może być odblokowanie wszystkich ulepszeń i trwałych cech, a na pewno niezłą orką będzie pokonanie 5 poziomu. Z tymi operacjami specjalnymi też dowalili do pieca jak janusz po pijaku likwidujący zapas starych kaloszy.
Jakbym wiedział to bym nie brał z passem ale mały żal bo był po 199 w rtv
Konwencja rogalika -jak sie zdziwiłem jak vaas ginie od dwóch , trzech strzałów
Operacje specjalne tez zrobiłem jedna i starczy
Natomiast Far cry 6 to dla mnie najlepszy Far cry , troche niżej 3
 

TurboGad

Badass
Jun 28, 2019
1,538
1,029
Na początku Vaas jest faktycznie bardzo słaby, ale pierwsze ulepszenia co dużo pomagają są tanie. Za to teksty ma całkiem zabawne czasami.
 

Bust3r

Nowy Forumowicz
May 24, 2021
24
31
pykmis.blogspot.com
A ja przy Vaas: Insanity bawię się lepiej niż przy bazowym FC6, choć fanem rogali raczej nie jestem. Trzeba się przygotować i połazić trochę po mapie w celu odblokowania ulepszeń, ale na tym początkowym poziomie trudności wcale ich wszystkich nie potrzeba do ukończenia. No i wybuchowy łuk z jednego z wyzwań rozwiązuje większość konfliktów zanim się na dobre zaczną :p

Swoją drogą, konwencja rogala dość fajnie pasuje do postaci Vaasa i jego definicji szaleństwa.
 
  • Popieram
Reactions: TurboGad

TurboGad

Badass
Jun 28, 2019
1,538
1,029
No i wybuchowy łuk z jednego z wyzwań rozwiązuje większość konfliktów zanim się na dobre zacznie.
Ale które wyzwanie ma taką nagrodę. Myślałem, że one wszystkie dają dodatkowe życie tylko (albo aż). Teraz coś kojarzę, że chyba jednego nie zrobiłem... Z drugiej strony nie ma osobnej skrzynki w zbrojowni na inny łuk, a wybuchowe groty strzały to chyba kwestia stopnia ulepszenia zwykłego łuku.

Wczoraj skończyłem po raz pierwszy i podoba mi się to, w sensie DLC, ale też to, że stan posiadania przechodzi między sesjami jak się nie zginie. Potem, oczywiście, poszukując znajdziek próbowałem dolecieć do tych wysepek, które znajdują się na wschodzie i nie tylko się nie da, ale zeskok z klifu to wyrok, bo nie ma jak na niego wrócić, a samo zbliżenie się do wody to zgon...
 

TurboGad

Badass
Jun 28, 2019
1,538
1,029
OK, już rozumiem: łuk przy pierwszym odblokowaniu (tyczy się innych broni) już jest z jednym losowym modem. U mnie był to zaawansowany celownik, u Cebie wybuchowe groty.