Fantasmagieria - podcast o grach wideo i nie tylko

akumatomPL

Mieszkaniec forum
Jun 27, 2019
741
730
Zdecydowanie najlepszy podcast. Dyskusje, które przyszły do historii polskiego podcastingu: o chińczyku, malowaniu mokrym pędzlem. Pamiętam jeden odcinek gdzie Bernard tak jechał po GT5, że nawet Damianowi nie udało się wypikać każdego przekleństwa.

Obecny skład, bardzo mi odpowiada, te poczucie humoru, podpuszczanie, ironia, sarkazm i odwoływanie się do własnych doświadczeń, same plusy.
Gościnne występy Rysława, Piotrka czy Bernarda czy nieliczne solocasty też spoko.

Jedynie Ś. P. Cooldana brak.

Dziękuję Panowie
 

Razer

Junior
Sep 30, 2020
26
66
38
krk
Uwielbiam te momenty gdy jeden o czymś opowiada, a dwaj pozostali w tym samym czasie wymieniają między sobą podśmiechujkowe uwagi :D W ostatnim odcinku znowu Rafał nie dawał się zbić z tropu i twardo opowiadał nie zważając na drugoplanową bekę Dahmana i Julesa, nie ma to tamto! Świetny skład, ostatnie odcinki bardzo dobre, jestem jak najbardziej za tym żeby nagrania były co tydzień :D
 

akumatomPL

Mieszkaniec forum
Jun 27, 2019
741
730

Benson

Mieszkaniec forum
Jul 1, 2019
594
416
Uwielbiam te momenty gdy jeden o czymś opowiada, a dwaj pozostali w tym samym czasie wymieniają między sobą podśmiechujkowe uwagi :D W ostatnim odcinku znowu Rafał nie dawał się zbić z tropu i twardo opowiadał nie zważając na drugoplanową bekę Dahmana i Julesa, nie ma to tamto! Świetny skład, ostatnie odcinki bardzo dobre, jestem jak najbardziej za tym żeby nagrania były co tydzień :D
A mnie to irytuje i współczuję Rafałowi, bo mam wrażenie, że wkurza go te ciągłe przerywanie. Damian z Rafałem potrafią opowiadać długo i ciekawie, ale z Julesem robi się z tego gimnazjum :( Żeby nie było, Juliusz tez potrafi zainteresować słuchacza i faktycznie uważam, że ta trójka ma ogromny potencjał, ale miło by było, gdyby powstrzymał się od ciągłych docinków i wtrąceń.
 
  • Popieram
Reactions: Danio

Pshemsky

Stały bywalec
May 5, 2020
263
369
pshemsky.blogspot.com
OK, choć jestem w połowie odsłuchiwania, to jednak muszę na świeżo swoje trzy grosze wrzucić (póki mam je w głowie). @Dahman sorry ale gratulacje dla Jules'a :D Słucham Fantasmagierii od dawna, osobiście też się znamy bo na AI byłeś, ale to nie znaczenia bo Jules w końcu wsadził kija w pewne mrowisko. Jako zacny i gościnny host często zapraszasz do siebie ludzi, którzy obok słowotoku oraz ciekawych przekazów myślowych odznaczają się sporymi zasobami kultury. Dlatego często nikt Ci się nie wtrąca (mimo że nawet podczas odsłuchu podcastu wiele 🤦‍♂️ się trafia) to jednak wszystko płynie z nurem a goście, kulturalnie wszystko "akceptują", płynąc dalej z nurtem tematycznym. W końcu trafił się (bo pewnie czuję się swobodnie jak u siebie) Jules, którego ukuło otwarcie pewnego scyzoryka w kieszeni :D
I nie żebym miał coś na "nie". Świetnie się słucha momentu gdy w końcu ktoś podpali ta saletrę z cukrem. I mimo że inni próbują ja zasypać, to jednak reakcja już się zaczęła i nic jej nie powstrzyma.
To moje trzy grosze, tak na bieżąco póki jeszcze w rondlu mi grzechoczą. Pozdrawiam i zapytuje czy jest cień szansy na zobaczenie Cię na PH Damianie? :)
 
  • Popieram
Reactions: Simplex and Razer

Simplex

Apostoł VR
Jun 27, 2019
21,783
15,084
Krakow
mkwadratpodcast.pl
Ja nie znam Julesa więc nie wiem co go tak striggerowało? Filmoznawstwo skończył?

Dahmanowi chyba chodziło o to że gry jako medium interaktywne z definicji mogą dostarczyć szersze spektrum doświadczeń niż film, co wynika z rodzaju medium. Z jednej strony można mieć grę w której w ogóle nie ma fabuły, broni się gameplayem, albo odwrotnie, grę w której interaktywności prawie w ogóle nie ma, za to broni się fabułą. Może być gra z grafiką fotorealistyczną, albo grafiką kompletnie prymitywną, monochromatyczną, rozpikselowaną i nadal może wyglądać dobrze albo w jakiś inny sposób "robić robotę" (obejrzyjcie jak ktoś gra w Cruelty Squad). Oczywistość: gracz wpływa na świat gry w ogromnym stopniu, czyli poniekąd na fabułe, los innych postaci, etc.

A film ma mniejszy zakres doświadczeń bo nie jest interaktywny, siadamy, oglądamy i koniec - nie mamy zadnego wpływu na to co się dzieje, jesteśmy obserwatorem z zewnatrz, więc wiadomo ze z tego powodu różnorodność filmu czy serialu będzie mniejsza.

No ale może w ogóle nie o to chodziło dahmanowi, nie wiem, bo Jules trochę go "zakrzyczał". Parametr retoryka ma na wysokim poziomie :)
 
  • Popieram
Reactions: Pshemsky

Pshemsky

Stały bywalec
May 5, 2020
263
369
pshemsky.blogspot.com
Wiadomo że całe morze gównoburzy rozbija się zawsze o dwa klify: 1) gusta i guściki 2) czego tak naprawdę szukamy w danym medium - rozrywki, emocji, czy samej opowieści/historii. Ja się przychylę w kierunku filmów. Tracą obecnie na znaczeniu ze względu na streamingową papkę - ludzie już nie wnikają i nie mają ochoty na grzebanie w poszukiwaniu jakichkolwiek emocji. Od tak pokolenie insta i tiktoka - like, next, like, next :sneaky: Ale to dłuższa rozmowa, nie na ten dział, nie na to miejsce i nie na trzeźwo.
 

jacob84

Nowy Forumowicz
Jul 4, 2020
15
24
37
To była świetna dyskusja.
Sam uważam, że Simplex ma trochę racji i gry, czysto obiektywnie, jako medium mają szersze spektrum wpływania na odbiorcę.
ALE z grami jako medium artystycznym wiążą się dwa problemy:
-skomplikowanie - o wiele łatwiej, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, zrobić artystyczny film w zajebistej jakości, niż artystyczną grę w zajebistej jakości.
-wiek gier jako medium - z powodu relatywnie młodego wieku mamy wśród twórców gier, jednak mniejszą ilość doświadczonych twórców niż w przypadku filmów. Ta gałęź się jednak (przynajmniej) kilka dekad za komiksami, nie wspominając o kinematografii.
Oczywiście mam na myśli szeroko rozumianą kulturę popularną.
Ale w sumie co ja tam wiem. ;)
 
  • Popieram
Reactions: Pshemsky