Dying Light 2

U

Usunięte konto 2

Guest
No jestem ciekawy, czy zombie cały czas tak dobrze się sprzedają.
Też chętnie bym się przekonał. Ale rozumiem dlaczego twórcy nie chcą sprawdzić.
W jakich grach parkour wyszedł, czy wyszedł lepiej niż w DL? Oczywiście first person
Żeby daleko nie szukać, Mirror's Edge? Zarówno w jedynce jak i dwójce parkour był lepiej opracowany, bardziej zaawansowany i dawał więcej frajdy. Plus mieli więcej pomysłów, jak go ciekawie wykorzystać. Jedynka ściągnęła średnią 8/10 i słabo się sprzedała. Pozostało jednak grono głośnych fanów i zaryzykowano z sequelem, który wyszedł 8 lat później. Zgarnął przyzwoite 7/10 i tak samo sprzedaż była porażką.
 

Muzi

Prezes
Jun 28, 2019
3,386
1,810
Podałeś jedną grę. Zmierzam do tego, że nie ma gier z parkourem, a na pewno tak rozbudowanych jak DL. Przecież ME to pusty świat.

Jeśli chodzi o 'lepszy' parkour, czy coś a la parkour, to na pewno Titanfall 2.
 
U

Usunięte konto 2

Guest
Przecież podałem dwie gry, tylko z jednej serii. I dzieli je aż 8 lat i przez ten czas niejeden głośno krzyczał o sequel. Mirror's Edge mogą mieć uboższy świat, ale parkour mają bardziej rozbudowany i dopracowany. I zostało to docenione przez recenzentów. Pierwsza część nawet przez graczy, jeżeli ktoś lubi patrzeć na user score, co sensu nie ma. Ale i tak się nie sprzedało.

I sam sięgasz po kolejny przykład, Titanfall 2. Który jak wiadomo, też się słabo sprzedał. Czyli jednak są gry z parkour, w mniejszym lub większym stopniu stawiające na niego. I jak na razie wszystkie wymienione były komercyjną porażką.
 
U

Usunięte konto 2

Guest
Ale przecież nikt w tym temacie nie napisał, że Titanfall 2 sprzedał się słabo z tego powodu, że miał parkour. Temat dotyczy tego, czy Dying Light 2 sprzedałoby się dobrze, gdyby nie miało zombie (i pośrednio, czy Dying Light 1 w istotnym stopniu nie sprzedało się dobrze dzięki zombie). Przykłady Mirror's Edgy i Titanfalla 2 służą wskazaniu, że sam parkour (FPP), nawet gdy jest dopracowany, nie napędza szczególnie sprzedaży. Stąd i zagwozdka właśnie. Na ile Dying Light udało się sprzedać dzięki parkourowi FPP (który generalnie zdaje się być niezbyt popularny, jak to omówilismy na przykładach), a na ile dzięki zombie (które mi wydają się być znacznie popularniejsze).
 

Muzi

Prezes
Jun 28, 2019
3,386
1,810
Można założyć ze DL1 sprzedał się dobrze dzięki zombie i parkour/open world w pewnym sensie - w takiej własnie kolejności.

Mi chodziło tylko o to, że tych gier z dobrym parkour wydawało się mało, ale jak się dłużej pomyśli to mamy ME, TF 2, serię Dishonored w pewnym sensie, no i DL.
 

knur

Moderator
Staff member
Jun 27, 2019
14,512
7,692
Wtedy pewnie by się sprzedało znacznie gorzej.

No jestem ciekawy, czy zombie cały czas tak dobrze się sprzedają. W porównaniu do tego, co się działo jeszcze parę lat temu, to jednak widać odwrót od tej tematyki (i dobrze).

pozdr

Ja już wiele lat temu rzygałem zombiakami, a mimo to przy days gone bawiłem się wybornie. Kotlet musi być dobrze przyprawiony i gustownie podany.
 

Screwball

I Am Robot
Jun 28, 2019
7,262
9,820
Dla mnie FPS + parkour to nigdy nie jest zbyt dobry pomysł. Problemem są nogi, nigdy tak naprawdę nie wiemy gdzie stoimy, nie ma szans na precyzyjne skoki. Kontrola nad postacią albo jest koślawa, albo upraszczana i "aimowana", co jest lekkim oszustwem. To jest dokładnie ten sam kejs co platformówki w FPS, czy elementy platformowe w FPSach. No nigdy się nie sprawdzały. Albo wyobraźcie sobie grę deskorolkową w FPS. Totalna bzdura. Ok, w parkourze ręce są nieco ważniejsze niż w jeżdżeniu na desce, ale jednak absolutna podstawa to nogi. Jak ich nie widzimy to dla mnie traci to trochę sens.
Dlatego uważam, że najlepszą grą, czy raczej serią korzystającą z elementów parkouru jest Assassins Creed.

pozdr
 
U

Usunięte konto 2

Guest
Mi akurat parkour/elementy platformowe w FPP nigdy nie przeszkadzały (ale kiedyś Q3 się łupało :p). Aczkolwiek myślę, że dokładnie na tym co @Screwball napisał właśnie polega problem dla szerszego grona graczy. Zobaczymy jak w DL2 z tym będzie. Z pewnością jeszcze muszą dopracować freerunning oceniając po gameplay'u.
 
  • Popieram
Reactions: Screwball

Acrid

Prezes
Staff member
Jun 25, 2019
2,249
1,431
82414335_1665438013599238_1016264694744219648_o.jpg
 

angh

I Am Robot
Jun 27, 2019
5,325
3,170
spoko. Oby poprawili ten system wyboru, bo dawanie niby wiecej opcji pokazuje, jak wiele opcji brak. Mieli niby zrobic cos ciekwego, a wyglada to na czarno / bialo. albo jedno, albo drugie, nic posrodku.
 

Danio

Prezes
Jun 27, 2019
4,587
3,356
No słabo, zaraz się okaże, że będą 2 gry na krzyż do ogrania w pierwszej połowie roku. :/
Doom Eternal i TLoU2 to już moim zdaniem 2 megamocne tytuły, które wystarczą by zmieść cały 2019r z powierzchni ziemi w giereczkowie. A to tylko pierwsza połowa! Z nie-killerów wychodzą jeszcze nowe Ori i Nioh w marcu i Resi 3 w kwietniu. Będzie dobrze. ;)
 

Screwball

I Am Robot
Jun 28, 2019
7,262
9,820
No od pierwszej to chyba jednak trochę będzie ;)

gif-games-doom-0.gif


Ale generalnie porównywanie tego, jednak dosyć prostego, fabularnie kadłubowego szuterka do TLoU czy Cyberpunka to chyba takie trochę zabawne jest. Ta gra to taki fajny, bklasowy film akcji. No spoko, ale raczej do kina na to nie pójdziesz.

pozdr
 

Rudy_Rydz

Badass
Dec 24, 2019
1,393
785
A kto gra w Dooma dla fabuły? Ta gra się broni fantastyczną rozgrywką i projektem poziomów. Preorder już zamówiony i nie mogę się doczekać marca.
 

Rudy_Rydz

Badass
Dec 24, 2019
1,393
785
No już nie raz była taka sytuacja przy dużych premierach. Lubię mieć tę pewność, że zagram na premierę i nie muszę latać po kilku marketach w poszukiwaniu gry jakby akurat było na nią duże branie. :)
 
  • Popieram
Reactions: TurboGad

Danio

Prezes
Jun 27, 2019
4,587
3,356
Ale generalnie porównywanie tego, jednak dosyć prostego, fabularnie kadłubowego szuterka do TLoU czy Cyberpunka
Z Cyberpunkiem jeszcze by ci uszło, ale TLoU przecież jest bardzo prymitywną skradanką/strzelanką, jedyne dlaczego ludzie (w tym ja) czekają i jarają się serią jest fabuła, narracja, postacie. Ale gameplayowo nie ma startu do Dooma.
 
  • Popieram
Reactions: TurboGad and gseed

psxfan

Mieszkaniec forum
Jul 6, 2019
926
154
do jedynki szykuje sie fajny dodatek do singla, podkusiło mnie to do zinstalowania gry, i może teraz pogram więcej bo chyba tylko z 2h pograłem lata temu w to,

wstępnie dodatkiem jestem zainteresowany
 

knur

Moderator
Staff member
Jun 27, 2019
14,512
7,692
Ja to już czekam na 2ke, w jedynce było do trzech razy sztuka i nie pykło, więc nie będę już marnował ich czasu.
 

Muzi

Prezes
Jun 28, 2019
3,386
1,810
Mi to wygląda ewidentnie na jakieś problemy przy produkcji DL 2. Co samo w sobie oczywiście nie jest niczym wyjątkowym w giereczkowie.