Call of Duty: Vanguard

Screwball

I Am Robot
Jun 28, 2019
7,262
9,820
Muszę napisać, że kampania w Vanguard to dobra była. Lepsza niż w WWII. Jest intryga, wojenna opowieść w stylu "Tylko dla orłów" albo "Parszywej dwunastki", postaci są wyraziste, mnie się to podobało bardziej od przyziemnej dramaturgii "zwykłych Amerykanów rzuconych na wojnę" z WWII. Na każdym kroku widać wysoki budżet gry, muzyka jest dopasowana do scen, widać, że Sledgehammer, choć nie jest to IW, to jednak nie amatorzy.
To ja dodam, że to pierwszy CoD od dawna, w którym do końca zwracałem uwagę na fabułę. Prosty pomysł - startujemy z bandą różnych postaci, następnie każdy kolejny level to opowieść o jednej z nich (dzięki czemu w wiarygodny sposób odwiedzamy różne fronty w różnych latach). To też CoD "w starym stylu", czyli proste pif paf level za levelem prawie bez żadnych gameplayowych fikołków i nowości. Jedyne, co tę grę wyróżnia to umiejętności specjalne poszczególnych bohaterów, które są jednak bardzo, bardzo proste. Jeden gość może mówić innym, żeby atakowali wybrane cele, inny może nosić różne granaty, a jeszcze inny "widzi" pourywanych przeciwników (nie wiadomo czemu w sumie). Totalnie nic by się w tej grze nie zmieniło, jakby tych umiejętności nie było. Wyróżnia się tylko Skowronek, która potrafi się nieco sprawniej poruszać (fajnie, że wreszcie ktoś wpadł na to, że nie trzeba się kłaść do przechodzenia przez niskie szczeliny, tylko wystarczy kucnąć - to powinien być nowy standard).

Gra jest też krótka, nawet jak na codowe standardy (z 5-6 godzin max). Ale dla mnie to nie problem, bo każdy level jest wypełniony akcją, nie ma tu żadnych zbędnych zapychaczy. I tak zmarnuje wiele godzin w multi. Ale kupowanie tego za 300+ dla singla to jest ojej. Niemniej gra wygląda świetnie, szczególnie śliczne jest światło, no sprawiało mi dużą przyjemność patrzeć na tę grę.

pozdr

ps. @Varamir nie zauważyłem żadnych multi bonusów za przejście tej gry :( ale i tak zachęcam do zagrania.
 
  • Popieram
Reactions: Varamir

Mexiss

I Am Robot
Jun 27, 2019
6,355
4,516
Zauważyłem kolosalną różnicę względem MW z 2019 - asysty są liczone jako kille, tym samym na większych mapach mam od zasrania killstrików. Skoro każda asysta jest killem to każda asysta przybliża nas do upragnionego bota, który nabije jeszcze więcej punktów.

Nie podoba mi się ta zmiana, bo bardzo mocno napędza AI na mapach. Od MW2 gra mi się duuuużo gorzej w CoDy właśnie z tego względu. Chcę się bić z przeciwnikiem, a nie AI wieżyczką/helikopterem/psem. Ideałem był właśnie CoD4 z sztywnymi KSami.

No i ta zmiana wprowadza zamieszanie do K/D - teraz zupełnie straciło sens śledzenie tej statystki.
 

Screwball

I Am Robot
Jun 28, 2019
7,262
9,820
Też nie wydaje mi się, żeby draśnięcie typa zaliczało kila (miałbym na pewno dużo więcej fragów w statach, a mam raczej tyle samo co zawsze), no ale musiałbym sprawdzić. Natomiast nie widzę różnicy pomiędzy stężeniem "botów" w Vanguardzie i MW, a wg tego co pisze @Mexiss to mapa powinna być non stop zasrana psami, samolotami i innymi człowiekami-pochodniami.

pozdr
 

TurboGad

Badass
Jun 28, 2019
1,538
1,029
Gra jest też krótka, nawet jak na codowe standardy (z 5-6 godzin max).

Ale przecież to jest standardowa długość CoD na normalnych poziomach trudności beż starania się o jakieś wyczyny dające trosiągnięcia. Ja od razu przychodziłem na weteranie i pod kątem odblokowania ile się da osiągnięć w jednym przejściu i wyszło mi jakieś 8,5h, licząc z napisami końcowymi trwającymi że 20 minutm ZA OBEJRZENIE KTÓRYCH JEST OSIĄGNIĘCIE :D
 
  • Popieram
Reactions: Simplex

Simplex

Apostoł VR
Jun 27, 2019
22,691
15,867
Krakow
mkwadratpodcast.pl
Gra jest też krótka, nawet jak na codowe standardy (z 5-6 godzin max).

Ale przecież to jest standardowa długość CoD na normalnych poziomach trudności beż starania się o jakieś wyczyny dające trosiągnięcia. Ja od razu przychodziłem na weteranie i pod kątem odblokowania ile się da osiągnięć w jednym przejściu i wyszło mi jakieś 8,5h, licząc z napisami końcowymi trwającymi że 20 minutm ZA OBEJRZENIE KTÓRYCH JEST OSIĄGNIĘCIE :D
To samo mialem napisać, ale nie byłem na 100% pewien a nie chciało mi się sprawdzać na HLTB, ale widze, że miałem racje :)
 

Dziki Kaczor

Prezes
Jun 27, 2019
4,609
3,619
32
Montego Bay
licząc z napisami końcowymi trwającymi że 20 minutm ZA OBEJRZENIE KTÓRYCH JEST OSIĄGNIĘCIE :D

Za takie rzeczy twórcy powinni dostawać tyle samo obowiązkowych minut tortur. Ja najczęściej mam tak, że jak kończe grę to akurat się gdzieś śpieszę ^^ Np. wczoraj kończyłem H:ZD, to na końcowej cut-scence kumpel się odezwał, żeby w Siega pograć :)
 

Mexiss

I Am Robot
Jun 27, 2019
6,355
4,516
Na pewno każda asysta się tak liczy? To bezsens, w BFie od lat liczy się tylko jeśli zadaliśmy większość obrażeń wrogowi (chyba minimum 75%).
W grze nie ma asyst. W dodatku kille wpadają po 2-3 sekundach jak już typ ucieknie (ktoś inny go zabija, a my jesteśmy w tabelce z dmg). Nieważne czy to będzie granat hukowy czy strzał po stopach.

Bomby i naloty latają nonstop na mapach 10+. Koleś z miotaczem to też nierzadki widok. Chociaż faktycznie mało w tej części jest KSów sterowanych przez AI (chociażby pies) albo ich jeszcze nie wyłapałem. Możliwe, że ze względu właśnie na zmianę w zliczaniu zabójstw.
 

Dziki Kaczor

Prezes
Jun 27, 2019
4,609
3,619
32
Montego Bay
Przecież napisy końcowe wypada obejrzeć z szacunku dla twórców! Hehe...

A to też racja, jak gra czy film zrobiły na mnie duże wrażenie, to tak robię

Tylko po co? Nie zapamiętuję 5 imion ludzi na imprezie, a mam oglądać ścianę tekstu składającą się z samych imion i nazwisk w imię szacunku do wszechświata (bo twórcy i tak się o tym nie dowiedzą :p)? :)

No chyba, że muzyczka mnie akurat pochłonie, to mogę posłuchać ostatecznie. Ale pewnie i tak nie dłużej niz minutę ;)
 

Danio

Prezes
Jun 27, 2019
4,587
3,356
@Dziki Kaczor No mam taki dziwny rytuał, służy on jedynie mojej satysfakcji. 🤷‍♂️ Jedyne co faktycznie znam i zapamiętuję to nazwiska aktorów dubbingowych, to jest dla mnie ważne. A jak się nudzę to zaczynam zerkać na telefon albo liczyć ile Polaków znajduje się wśród twórców. 😅
 
  • Popieram
Reactions: Dziki Kaczor

Screwball

I Am Robot
Jun 28, 2019
7,262
9,820
Gra jest też krótka, nawet jak na codowe standardy (z 5-6 godzin max).

Ale przecież to jest standardowa długość CoD na normalnych poziomach trudności beż starania się o jakieś wyczyny dające trosiągnięcia.
Takie odniosłem wrażenie, a grałem we wszystkie CoDy od czasów hmm.... pierwszego MW? Może to też wynikać z faktu, ze Cold War był trochę bardziej pomysłowy, był ten hub, do tego ta rosyjska misja, jakieś side questy. No na bank dłużej w to grałem.

pozdr
 

TurboGad

Badass
Jun 28, 2019
1,538
1,029
Możliwe. Infinite Warfare też wydawał mi się dłuższy od innych przez to, że były misje poboczne i hub, ale jak się podsumowało czas gry to wcale jakoś dłuższy nie był. Inną sprawą, że ta standardowa długość to raczej 6-7h, mnie po prostu 6 utkwiło w głowie.
 

Screwball

I Am Robot
Jun 28, 2019
7,262
9,820
Zauważyłem kolosalną różnicę względem MW z 2019 - asysty są liczone jako kille, tym samym na większych mapach mam od zasrania killstrików. Skoro każda asysta jest killem to każda asysta przybliża nas do upragnionego bota, który nabije jeszcze więcej punktów.

Nie podoba mi się ta zmiana, bo bardzo mocno napędza AI na mapach. Od MW2 gra mi się duuuużo gorzej w CoDy właśnie z tego względu. Chcę się bić z przeciwnikiem, a nie AI wieżyczką/helikopterem/psem. Ideałem był właśnie CoD4 z sztywnymi KSami.

No i ta zmiana wprowadza zamieszanie do K/D - teraz zupełnie straciło sens śledzenie tej statystki.
Okej stary, chyba ci się to przyśniło. Specjalnie patrzyłem co się dzieje jak wyskakuje napis ELIMINACJA (a jest to na pewno asysta) i nie zalicza to punktu do killstrike'a.

pozdr
 

Mexiss

I Am Robot
Jun 27, 2019
6,355
4,516
Też migę spróbować, ale w normalnej grzej jest taki rozpierdol, że będzie ciężko.

Grasz normalne czy HC? Gram tylko HC i tu definitywnie każdy kill/asysta to Eliminacja z +1 do KS.
 

Screwball

I Am Robot
Jun 28, 2019
7,262
9,820
Zapytam radnego. Może masz rację.
No dobrze szanowny kolego. Po przeprowadzeniu serii badań wynik jest jednoznaczny. I wiesz, ja strasznie nie lubię mieć racji, ale niestety mam ją w pełni ;)



Eliminacja oznacza po prostu asystę i za nią nie ma punktów KS. Widać to doskonale w pierwszej części filmu. Jak też możesz zauważyć, ustawiłem KS na 3,4 i 5 killi, żeby w trybie hardcore zobaczyć czy eliminację liczy jako punkt KS. No więc nie liczy. Gdyby tak było, to miałbym 4 punkty w tej części gdzie jest Castle. A miałem tylko 3 i za to wpada Wywiad. Więc w trybie hardcore również to nie działa tak, jak myślisz.

Natomiast czemu w HC wpada więcej KS? IMO ponieważ ten tryb premiuje kamperów. Jak się dobrze ustawisz, to nikt nie wyluka skąd dostaje czapę - nie ma killcama, bez zwiadu nie ma mapy (a możesz mieć przecież ghosta). Wystarczy poszukać miejsca, gdzie typy będą wychodzić jak kaczki. Raz mi się udało takie znaleźć i miałem chyba z 12 killów - zdechłem tylko dlatego, że skończyło mi się ammo.

pozdr
 

Mexiss

I Am Robot
Jun 27, 2019
6,355
4,516
Jeszcze nie otrzymałem odpowiedzi od rady dzielnicy na moje zapytanie. Proszę wstrzymać się z swoim wygrankiem i pozostać na terenie swojej granicy.

A Twój wniosek uznaje za niekompletny ponieważ:

FEBFFF86-2C9B-478C-BF65-9F2A9A24A26B.png
 

Simplex

Apostoł VR
Jun 27, 2019
22,691
15,867
Krakow
mkwadratpodcast.pl
"Nadlatuje bomba szybująca wroga."

W jaki sposób ta bomba szybuje wroga?

tenor.gif